Negrescu: Solicit public autorităților să iasă cu un mesaj de calmare a piețelor
Analistul economic Adrian...
Cinci nave care transportă aproape 3 milioane de barili sunt pregătite să se deplaseze din Asia spre Europa până în luna august, arată datele preliminare ale Vortexa. Acesta este cel mai mare număr din ultimele cinci luni, în funcție de numărul de barili pe zi. Transporturile dinspre Orientul Mijlociu către Europa sunt, de asemenea, pregătite să se extindă.
Fluxurile în creștere de motorină - folosită în industrii, transporturi și pentru energie - către Europa sunt rezultatul dislocărilor de pe piață cauzate de prețurile mai mari la hub-ul din Amsterdam, Rotterdam și Anvers (ARA) în raport cu Asia, au declarat comercianții. Economia chineză care se clatină și o acalmie sezonieră a cererii în India au contribuit, de asemenea, la supraoferta din Asia, au adăugat aceștia.
Europa se luptă cu o secetă istorică care a provocat o scădere a nivelului apei pe râul Rin. Calea navigabilă care leagă rezervoarele de petrol din hub-ul ARA de consumatorii din Europa interioară este în prezent impracticabilă pentru majoritatea barjelor, creând un blocaj în aprovizionare care ar putea determina reducerea stocurilor care vor trebui refăcute înainte de iarnă.
Țări precum Suedia și Germania au avertizat asupra creșterii consumului de petrol în încercarea de a înlocui gazele scumpe, în timp ce regiunea a cumpărat mai mult cărbune din întreaga lume. Cu toate acestea, este încă neclar cât de puternică va fi revenirea cererii în Europa la sfârșitul acestui an, din cauza încetinirii economiei regiunii.
Arbitrajul de la est la vest
Motorina care se va încărca din India și Asia de Nord în august are nevoie de aproape o lună pentru a ajunge în Europa, ajungând la destinație chiar în momentul în care vara se încheie. Unele dintre navele de pe așa-numita rută de arbitraj către Europa includ nave mai mari, cum ar fi Suezmax, care pot transporta până la 1 milion de barili de petrol.
Se preconizează că trecerea de la gaz la petrol va crește în acest an, Agenția Internațională pentru Energie majorându-și prognoza de creștere a cererii globale de petrol cu 380.000 de barili pe zi, în așteptarea faptului că industria și producătorii de energie vor schimba combustibilii. Cererea suplimentară care a determinat revizuirea este "concentrată în mod covârșitor" în Orientul Mijlociu și Europa, a declarat agenția. Opinia sa optimistă a fost împărtășită de Goldman Sachs Group Inc.
În plus, riscul de întrerupere a aprovizionării cu gaz rusesc și îngrijorările legate de securitatea energetică vor încuraja stocarea de motorină. Indicele de referință al Europei pentru gaz aproape s-a triplat în acest an, depășind cu mult creșterea de 18% a prețului petrolului în aceeași perioadă.
Între timp, se așteaptă ca rafinăriile din Asia să producă cu 215.000 de barili pe zi mai multă motorină decât are nevoie regiunea, în timp ce livrările din Orientul Mijlociu vor crește, de asemenea, potrivit lui JY Lim, analist la S&P Global Commodity Insights.
Citește și: COTAR cere explicații Guvernului: Petrolul s-a ieftinit, combustibilii nu!
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Guvernului să explice de ce tolerează menţinerea preţului crescut al carburanţilor, după ce cotaţia barilului de petrol a scăzut aproape la jumătate faţă de perioada în care preţurile la pompe au explodat.
"Consiliul Concurenţei ar fi trebuit să vadă cartelul benzinarilor, dar va avea nevoie de 15 ani să constate acest fapt evident, la fel ca în alte situaţii. Ţinem să amintim Guvernului României că nu suntem cetăţeni de mâna a şaptea, nu suntem analfabeţi sau persoane cu retard. Putem citi ştirile şi putem analiza singuri situaţia în care ne aflăm. Dorim doar explicaţii în legătură cu bătaia de joc generalizată care ne afectează pe toţi", se arată într-un comunicat al Confederaţiei transmis joi AGERPRES.
Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a arătat, în context, că explozia pe care o consideră nejustificată a preţurilor benzinei şi motorinei a fost explicată prin creşterea preţului barilului de petrol şi prin criza mondială anunţată după 24 februarie, când a început conflictul din Ucraina. Pe de altă parte, însă, acesta precizează că preţul barilului a scăzut sub 90 de dolari, de la începutul lunii august, iar preţurile la pompă nu s-au modificat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Adrian...
Invitat la interviurile DCNews,...
Kazahstanul intenționează să...
Cererea scăzută și concurența...
Călin Georgescu, câștigătorul...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...
Activele nete ale celor 247 de...
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Compania a achiziționat...
În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...
Analistul economic Adrian...
Comerţul online ia amploare în Germania.
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...