Ofertă de 68,4 miliarde de dolari, respinsă. Unilever nu a avut noroc

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
GSK a anunțat că nu este mulțumită de oferta primită
GSK a anunțat că nu este mulțumită de oferta primită
GlaxoSmithKline (GSK) a respins oferta de 50 de miliarde de lire sterline (68,4 miliarde de dolari) de la Unilever pentru divizia sa bunuri de consum, spunând că "subevaluează în mod fundamental" afacerea şi perspectivele sale de viitor, şi a informat că nu renunţă la planul de scindare a diviziei, transmit BBC şi Reuters.

Ar fi fost una dintre cele mai mari tranzacţii care ar fi implicat firme listate la Bursa de la Londra şi ar fi transformat Unilever într-un lider pe segmentul produselor de frumuseţe şi îngrijire personală.

GSK a confirmat că a primit trei oferte de la Unilever, ultima în data de 20 decembrie, cuprinzând 41,7 miliarde de lire sterline în numerar şi 8,3 miliarde de lire sterline în acţiuni Unilever, dar care nu reflectă valoarea intrinsecă a afacerii şi potenţialul său.

GSK, cu sediul în Londra, vrea să scindeze divizia sa bunuri de consum printr-o listare separată la mijlocul acestui an, la Bursa de la Londra.

Anterior, publicaţia britanică Sunday Times anunţase că oferta nesolicitată a Unilever pentru divizia bunuri de consum a GSK era în valoare de aproximativ 50 de miliarde de lire sterline şi a fost respinsă, deoarece a fost considerată prea scăzută, de GSK şi de Pfizer, care deţine o participaţie minoritară în divizie.

Unilever deţine branduri ca săpunul Dove şi crema Marmite, în timp ce în portofoliul Glaxo de branduri se află medicamentele Panadol şi pasta de dinţi Sensodyne. Reprezentanţii Unilever nu au dorit să precizeze dacă vor reveni cu o ofertă mai ridicată: "Nu există certitudine că se va ajunge la un acord".

Analiştii de la Jefferies estimau anul trecut că valoarea diviziei de consum a GSK se ridică la 45 miliarde de lire sterline.

Compania europeană CVC Capital Partners a anunţat în noiembrie că va plăti cinci miliarde de dolari pentru achiziţionarea diviziei de ceaiuri a Unilever, după ce a depăşit ofertele firmelor de private equity Advent şi Carlyle pentru o afacere care deţine brandurile PG Tips şi Lipton.

Citește și China, creștere de 8,1% în 2021, cel mai bun ritm din ultimul deceniu

Tranzacţia vine după ce timp de doi ani Unilever, gigantul din domeniul bunurilor de larg consum, a efectuat un proces de revizuire şi scindare a diviziei, care se confruntă cu scăderea vânzărilor, deoarece consumatorii optează pentru alte tipuri de produse, de exemplu cafea şi ceaiuri de plante. Revizuirea a fost determinată de încetinirea vânzărilor de ceai negru pe pieţele dezvoltate, deoarece consumatorii preferă ceaiul de plante. Cea mai importantă parte a afacerii cu ceaiuri a Unilever este reprezentată de ceaiul negru. Acesta se vinde în 60 de ţări şi generează vânzări anuale de trei miliarde de euro, a anunţat anul trecut directorul financiar al Unilever, Graeme Pitkethly.

Vânzarea este un test cheie pentru Unilever, în condiţiile în care preţul acţiunilor stagnează şi se confruntă cu presiuni din partea investitorilor pentru a arăta modul în care Alan Jope, care a preluat conducerea în 2019, va rezolva problema încetinirii creşterii vânzărilor.

Unilever a fost înfiinţată în 1930, în urma fuziunii dintre un producător olandez de margarină şi un fabricant britanic de săpunuri. Unilever este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali de alimente şi produse de îngrijire personală.

Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Documente ANAF. Foto: Freepik.com

Persoane fizice care împrumută firme. ANAF impune noi reguli

ANAF schimbă regulile pentru analiza de risc.

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Foto: Freepik.com
Contabilitate / Foto: Freepik
FOTO: Freepik@wirestock
Model hibrid / sursa foto: Freepik.com
Platforma care forează în zăcământul Neptun Deep / Foto: Romgaz
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Leonadro Badea
Magazin PPC
BNR
Radu Hanga / FOTO: Facebook BVB
Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
Supermarket. Freepik.com

Programul de Sărbători al magazinelor Mega Image

Mega Image anunță programul magazinelor pentru perioada...

Ciprian Ciucu

Întâlnire Ciucu - Bolojan - Nazare pe finanțele Capitalei

Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...

Centrala nucleara. Foto: Pexels.com
Fabrică de bere / Foto: Freepik

Piața berii se îndreaptă către un minimum istoric

Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...

Drona găsită în Argeș / Foto: Antena 3 CNN
Ionuț Dumitru, analist economic
Au dispărut documente din dosar / Foto: DoJ
Pensionari în parc / Foto: Freepik
Summit Mercosur

Țările Mercosur regretă noua amânare a acordului cu UE

Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Hackeri ruși / Foto: DCBusiness

Cum atacă Rusia infrastructura critică a Europei

Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...

Sakhalin Energy

pixel