Până când se pot înnoi documentele expirate

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Marius Vasiliu spune că România a trimis la Bruxelle doar bucăți din plan
Marius Vasiliu spune că România a trimis la Bruxelle doar bucăți din plan
În perioada stării de urgență, autoritățile au permis prelungirea documentelor care au expirat în cele două luni și jumătate. Însă, odată cu intrarea în stare de alertă documentele trebuie înnoite, autotitățile punând și un termen limită pentru acest lucru.

Potrivit Ordonanței de urgență nr. 70/2020, documentele eliberate de autoritățile publice care au expirat pe perioada stării de urgență, pot fi preschimbate în termen de 90 de zile de la terminarea stării de urgență. Acest termen este valabil și pentru actele de identitate privind evidența, domiciliul sau reședința (carte de identitate, viza de flotant etc), dacă au expirat înainte cu cel mult 15 zile de la instituirea stării de urgență.

Excepție de la această regulă fac dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere, care trebuie preschimbate în termen de 45 de zile de la terminarea stării de urgență, adică până la data de 28 iunie 2020, notează avocatnet.ro.

Pentru cetățenii străini documentele care trebuie schimbate până pe 12 august 2020 sunt:

  • permisele de ședere;

  • avizele de angajare/detașare;

  • deciziile de returnare;

  • certificatele de înregistrare a rezidenței sau cărți de rezidență;

  • documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecție internațională și persoanelor fără cetățenie;

  • documentele temporare de identitate ale solicitanților de azil.

Starea de alertă. Cum lucrează Casele de Pensii

Până la data de 14 noiembrie 2020, instituțiile și autoritățile publice care solicită prezentarea certificatelor de stare civilă, în original sau fotocopii, trebuie să accepte extrase pentru uz oficial, transmise în format electronic.

Același lucru este valabil și în cazul documentelor pentru înregistrarea certificatelor de naștere și de deces. Acestea se transmit către autorități în format electronic, până la data de 14 noiembrie 2020. Apoi, în maximum 90 de zile, documentele se depun în original la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor sau la oficiul de stare civilă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI

pixel