Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Dacă ar putea să-şi aleagă programul, 23% dintre aceştia consideră că lucrul la distanţă ar fi util cel puţin 1-2 zile pe săptămână, în timp ce aproape 12% ar vrea să meargă la birou doar 4 zile pe lună.
"Înainte de debutul pandemiei, peste 81% dintre angajaţii care au răspuns sondajului lucrau de la birou - numai de la birou (61%) sau în cea mai mare parte a timpului de la birou (20%) - dar odată ce au experimentat şi munca remote au constatat că nu mai pierd timp cu deplasarea zilnică (69%) şi şi-au redus semnificativ şi cheltuielile zilnice, legate de transport, masă de prânz, haine etc. (51%). Însă beneficiul principal, pe care majoritatea respondenţilor (56%) l-au resimţit lucrând de acasă, este că s-au putut proteja mai bine de Covid-19", precizează Agerpres.
În plus, programul flexibil şi confortul biroului lor de acasă le-au permis celor mai mulţi dintre intervievaţi să petreacă mai mult timp cu familia (45%), să-şi gestioneze mai bine timpul (36%), să fie mai productivi (28%) şi mai puţin stresaţi (19%).
Citește și: Acești salariații trebuie să primească 400 de lei în plus de la angajator
Totuşi, mai bine de jumătate (56%) dintre angajaţii care au răspuns sondajului recunosc faptul că le lipseşte interacţiunea zilnică cu colegii şi, chiar dacă lucrează de acasă, 52% spun că ajung să aloce mai mult de opt ore pe zi activităţii profesionale şi că le este dificil să delimiteze viaţa profesională de cea personală (43%), mai ales că sunt adesea întrerupţi de copii, animale de companie sau au probleme cu conexiunea la internet (39%).
Cum revenirea la birou va fi treptată şi voluntară, iar în multe locuri în sistem mixt, cu muncă de acasă, în unele zile, şi şedinţe pentru proiecte la birou în altele, 81% din totalul angajaţilor participanţi la sondajul consideră că angajatorul ar trebui să le plătească utilităţile (internet, curent electric, apă) şi consumabile (apă potabilă, cafea, articole de birotica si papetarie etc.), dar şi să aloce un buget suplimentar pentru a acoperi beneficiile de la birou (49%) sau să subvenţioneze achiziţia unui mobilier de birou adecvat şi echipamente suplimentare (47%).
Până acum, principalele beneficii pe care le-au avut angajaţii în perioada de telemuncă, din partea companiei angajatoare, au fost flexibilitatea programului de lucru (63%), asigurări de sănătate private (38%), training-uri, workshop-uri, programe de dezvoltare sau reconversie (22%), dar şi bonusuri în bani (14%), zile de concediu în plus (8%) sau acces la consiliere psihologică sau de carieră şi mentorat (8%).
Sondajul a fost efectuat de un cunoscut site de recrutare de forță de muncă, în perioada 15 - 31 ianuarie 2021, pe un eşantion de 1.300 de utilizatori de internet din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...