Pandemia le-a deschis apetitul. Câți angajați vor să lucreze de acasă
Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
53% dintre angajați spun că nu observă mari schimbări al productivității aestora, comparativ cu începutul pandemiei, în timp ce 23% dintre aceștia au reuşit chiar să îşi crească productivitatea.
53% dintre angajați spun că nu observă mari schimbări al productivității aestora, comparativ cu începutul pandemiei, în timp ce 23% dintre aceștia au reuşit chiar să îşi crească productivitatea.
Peste 64% dintre angajaţii care au participat la un sondaj efectuat de o platformă de recrutare spun că şi-ar dori să continue să lucreze o parte din timp de acasă şi după ce va trece pandemia de coronavirus.

Dacă ar putea să-şi aleagă programul, 23% dintre aceştia consideră că lucrul la distanţă ar fi util cel puţin 1-2 zile pe săptămână, în timp ce aproape 12% ar vrea să meargă la birou doar 4 zile pe lună.

"Înainte de debutul pandemiei, peste 81% dintre angajaţii care au răspuns sondajului lucrau de la birou - numai de la birou (61%) sau în cea mai mare parte a timpului de la birou (20%) - dar odată ce au experimentat şi munca remote au constatat că nu mai pierd timp cu deplasarea zilnică (69%) şi şi-au redus semnificativ şi cheltuielile zilnice, legate de transport, masă de prânz, haine etc. (51%). Însă beneficiul principal, pe care majoritatea respondenţilor (56%) l-au resimţit lucrând de acasă, este că s-au putut proteja mai bine de Covid-19", precizează Agerpres.

În plus, programul flexibil şi confortul biroului lor de acasă le-au permis celor mai mulţi dintre intervievaţi să petreacă mai mult timp cu familia (45%), să-şi gestioneze mai bine timpul (36%), să fie mai productivi (28%) şi mai puţin stresaţi (19%).

Citește și: Acești salariații trebuie să primească 400 de lei în plus de la angajator

Totuşi, mai bine de jumătate (56%) dintre angajaţii care au răspuns sondajului recunosc faptul că le lipseşte interacţiunea zilnică cu colegii şi, chiar dacă lucrează de acasă, 52% spun că ajung să aloce mai mult de opt ore pe zi activităţii profesionale şi că le este dificil să delimiteze viaţa profesională de cea personală (43%), mai ales că sunt adesea întrerupţi de copii, animale de companie sau au probleme cu conexiunea la internet (39%). 

Cum revenirea la birou va fi treptată şi voluntară, iar în multe locuri în sistem mixt, cu muncă de acasă, în unele zile, şi şedinţe pentru proiecte la birou în altele, 81% din totalul angajaţilor participanţi la sondajul consideră că angajatorul ar trebui să le plătească utilităţile (internet, curent electric, apă) şi consumabile (apă potabilă, cafea, articole de birotica si papetarie etc.), dar şi să aloce un buget suplimentar pentru a acoperi beneficiile de la birou (49%) sau să subvenţioneze achiziţia unui mobilier de birou adecvat şi echipamente suplimentare (47%).

Până acum, principalele beneficii pe care le-au avut angajaţii în perioada de telemuncă, din partea companiei angajatoare, au fost flexibilitatea programului de lucru (63%), asigurări de sănătate private (38%), training-uri, workshop-uri, programe de dezvoltare sau reconversie (22%), dar şi bonusuri în bani (14%), zile de concediu în plus (8%) sau acces la consiliere psihologică sau de carieră şi mentorat (8%).

Sondajul a fost efectuat de un cunoscut site de recrutare de forță de muncă, în perioada 15 - 31 ianuarie 2021, pe un eşantion de 1.300 de utilizatori de internet din România.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel