Patiserie cu pretenții, amendată cu 20.000 lei. ANPC s-a îngrozit de ce a găsit acolo
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Uneori, ce se ascunde în spatele tejghelei, te sperie
Uneori, ce se ascunde în spatele tejghelei, te sperie
Vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, a declarat că nu s-a gândit că rugina face parte din secretele patiseriei franțuzești.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat, în urma unor controale, Patiseria Paul din mall-ul bucureştean Promenada cu amenzi de 20.000 de lei şi a dispus o serie de măsuri complementare, informează joi instituţia, printr-un comunicat remis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, în urma acţiunii de control desfăşurată de echipe ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov, coordonate de vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) Mihai Culeafă, la Patiseria Paul din mall-ul bucureştean Promenada, aparţinând companiei Moulin D'Or SRL, au fost constatate nereguli care au determinat aplicarea mai multor sancţiuni.

"Nu m-aş fi gândit niciodată că secretele patiseriei franţuzeşti sunt mucegaiul, rugina şi, în general, lipsa de igienă. Dacă la dimensiunea acestui operator economic aşteptările sunt foarte mari, iată că realitatea le contrazice. În speranţa că mesajul va fi transmis în întreaga reţea, sper ca următoarele prăjituri să aibă ca ingrediente doar cele de pe etichete, lipsind cele care ne-au cutremurat în acţiunea de control", a afirmat Mihai Culeafă.

Astfel, echipa de control a sancţionat operatorul economic în urma celor constatate cu amenzi contravenţionale în valoare de 20.000 lei şi a aplicat măsuri complementare constând în oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a unor produse alimentare neconforme, în valoare totală de 3.700 lei

Totodată. s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor operatorului economic până la remedierea deficienţelor.

Conform sursei citate, abaterile înregistrate de comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au fost: utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu grad mare de uzură, rugină şi acumulări de lichide, precum şi utilizarea unor grătare de expunere neigienizate corespunzător, prezentând pericolul contaminării produselor expuse pe aceste dispozitive spre comercializare. 

Citește și Avertisment ANPC: Nu cumpărați nimic din aceste locuri. Riscurile sunt mari

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să respecte o serie de reguli în perioadele caniculare, pentru a preveni efectele negative asupra sănătăţii.

"Nu cumpăraţi produse alimentare din locuri neautorizate întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu vă poate elibera bonul cu care să justificaţi tranzacţia comercială. Riscaţi, astfel, să achiziţionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea", a scris, pe Facebook, Paul Anghel.

Consumatorii trebuie să verifice cu atenţie data durabilităţii minimale, data limită de consum a produselor (termen de valabilitate) şi în mod direct caracteristicile produsului (miros, culoare, aspect etc.) având în vedere că temperaturile ridicate favorizează procesul de alterare a produselor alimentare şi refuzaţi produsele care prezintă caracteristici de produs alterat (aspect mâzguit, miros de acru, aspect spongios de început de fermentare, produs deformat şi consistenţă moale-îngheţată, ambalaje deformate etc.);

"Atunci când cumpăraţi produse alimentare, acordaţi atenţie deosebită asupra modului de prezentare a ambalajului; în cazul în care ambalajul este bombat, prezintă deformări sau este rupt înseamnă că produsul nu mai prezintă deplină siguranţă pentru sănătatea dumneavoastră. Evitaţi să achiziţionaţi astfel de produse; Verificaţi dacă este respectată temperatura la care este depozitat/expus la vânzare produsul alimentar ales de dumneavoastră (temperatura menţionată de producător pe eticheta ce însoţeşte produsul trebuie să coincidă cu temperatura la care este expus la comercializare produsul achiziţionat); Nu recongelaţi un produs alimentar după ce acesta a fost decongelat, dacă producătorul interzice această acţiune (prin menţionare pe etichetă)", transmite oficialul ANPC în postarea sa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Explozie la Petromidia. Plan Roşu de intervenţie

O explozie puternică s-a produs, vineri, la rafinăria...

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

Țările de Jos au deschis prima linie de testare Hyperloop

O nouă eră a călătoriilor începe în Europa odată cu...

Smart Band 8 Pro, un ceas conectat foarte lăudat

Smart Band 8 Pro este unul dintre cele mai competitive...

China, campioană a energiilor regenerabile

Anul 2023 a stabilit un nou record în privința...

Valoarea Bitcoin revine la pragul de peste 70.000 dolari

Această veste vine după ce, la începutul acestei luni,...

Modificări privind plata suplimentelor pentru energie

Un nou proiect de lege înregistrat recent la Senat aduce...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel