Pentru a evita „efectul Taylor Swift”, casele de discuri umblă la contracte

Autor: Andreea Craciun
Data actualizării:
Data publicării:
Taylor Swift / FOTO: Wikipedia
Taylor Swift / FOTO: Wikipedia
Din 2021, superstarul își reînregistrează primele șase albume, cu scopul de a redobândi controlul asupra lucrărilor sale. Pentru a preveni ca alți artiști să urmeze același scenariu, marile case de discuri americane impun noi clauze.

Potrivit revistei americane Billboard, giganți precum Universal Music Group, Sony Music Entertainment și Warner Music Group au revizuit recent clauzele contractelor încheiate diferite staruri. De acum înainte, semnatarii vor trebui acum să aștepte zece, cincisprezece, chiar și treizeci de ani de când se încheie contractul pentru a putea să-și reînregistreze muzica. Acum, această perioadă este de maxim șapte ani de la data lansării albumului, sau doi ani după încheierea contractului. 

Superstarul american în vârstă de 33 de ani, care de ani de zile stabilește recorduri de vânzări și popularitate, s-a angajat de fapt într-o acțiune ciudată în urmă cu patru ani: reînregistrarea primelor sale șase albume. Trei lucrări au fost deja (re)lansate: Fearless, în aprilie 2021, Red, în noiembrie 2021 și Speak Now, în iulie 2023. Iconicul 1989 a fost republicat pe 27 octombrie în „Versiunea lui Taylor”.

Alte două reînregistrări sunt încă planificate, Reputation și Taylor Swift, primul ei disc, lansat în 2006. O modalitate prin care cântăreața își recapătă controlul asupra lucrărilor sale, de care s-a simțit deposedată de Big Machine, cu care a a semnat primul ei contract, în 2004, când avea doar 15 ani.

"În cel mai rău caz"

În 2019, Big Machine a decis să vândă albumele lui Scooter Braun – producătorul lui Ariana Grande, Justin Bieber și Demi Lovato, printre alte vedete ale muzicii. Valoarea adăugată este consistentă, dar cântăreața a fost furioasă, pentru că nici măcar nu a fost consultată.  Într-o postare pe Tumblr, ea spune că se confruntă cu „o hărțuire necruțătoare și manipulatoare” de ani de zile.

Pariu câștigător. Fiecare „reînregistrare” este un succes. Cel mai recent, 1989 (Versiunea lui Taylor) a fost vândut în mai mult de un milion de exemplare în această toamnă. Mai mult, Taylor Swift reușește să aducă melodiile în fruntea clasamentului actual, chiar dacă unele au fost scrise în urmă cu mai bine de zece ani. Un astfel de succes nu ar putea decât să-i inspire pe alți artiști și să îngrijoreze casele de discuri, dornice de asemenea să își protejeze interesele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Mihai Ciobanu
Raiffeisen Bank / FOTO: https://www.rbinternational.com/en/raiffeisen.html
Ferma. Foto: Pexels.com
Petroliști
Un bărbat se uită la o priză / Foto: Freepik
Calcule
Renault / FOTO: Unsplash
La bursă / FOTO: Freepik
FOTO: Freepik
Depozit Barry Callebaut de cacao din Camerun / Foto: Barry Callebaut
Oleg Deripaska
Foto: Oana Pavelescu
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Ilie Bolojan
Vaci. Foto: Pexels.com
Industrie / Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Klaus Iohannis / Foto: Președinția României
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Contor electric
Factură electronică / Foto: Freepik
Transelectrica
Petrol / FOTO: Freepik
Atac cibernetic / Foto: Freepik
Hidroelectrica

Hidroelectrica ţinteşte 1 milion de clienţi casnici

Hidroelectrica ar putea depăşi numărul de un milion de...

Foto: Pexels.com

pixel