Peugeot apelează la muncitori străini pentru o uzină din Franța
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
PIB-ul Chinei a crescut cu 18,30% în primul trimestru din 2021, comparativ cu perioada similară din 2020.
PIB-ul Chinei a crescut cu 18,30% în primul trimestru din 2021, comparativ cu perioada similară din 2020.
Grupul auto francez PSA (proprietarul mărcilor Peugeot, Citroën şi Opel) va aduce muncitori de la o uzină de-a sa din Polonia pentru a consolida echipele de la uzina din Hordain, nordul Franţei, o măsură criticată joi de sindicatele franceze, informează AFP.

Săptămâna următoare va ajunge un prim contingent de 120 de salariaţi polonezi de la uzina de la Gliwice, unde este produs modelul Opel Astra, cărora li se vor adăuga alţi 150 de colegi după încă o săptămână, toţi pentru un contract pe trei luni. Muncitorii polonezi vor fi găzduiţi de compania PSA în regiunea învecinată uzinei şi plătiţi potrivit contractului colectiv de muncă pe ramură din Franţa, a informat conducerea companiei.

Obiectivul este aducerea unui număr suplimentar de 531 de salariaţi pentru a produce, începând din luna iulie, în trei schimburi, faţă de două în prezent, şi a onora comenzile care sunt preconizate să se ridice la aproximativ 30.000 de utilitare.

"Grupul a decis să acorde această activitate salariaţilor săi", se justifică producătorul auto, precizând că 80% dintre angajaţii uzinei sale din Polonia sunt în şomaj parţial. "Reluarea activităţii nu se face la fel la toate uzinele", subliniază conducerea grupului PSA, precizând că această strategie nu este destinată realizării de economii. PSA a mai informat că la uzina din nordul Franţei vor veni şi salariaţi de la uzina sa din Zaragoza (Spania).

Cu toate acestea, sindicatele franceze au criticat această decizie. Confederaţia sindicală CGT a criticat faptul că "muncitorii PSA devin nomazii industriei auto de-a lungul Europei" în timp ce sindicatul FO a deplâns faptul că PSA îi pune într-o situaţie dificilă pe angajaţii temporari.

Citește și Analiști. Probleme la Renault dinainte de criza coronavirusului

Din cei 500 de angajaţi temporari care erau prezenţi la mijlocul lunii martie la uzina din Hordain, nordul Franţa, în prezent au mai rămas 270, a precizat PSA, care a suspendat contractele cu societăţile care ofereau angajaţii temporari. Uzina din Hordain, din apropiere de Valenciennes, produce utilitare şi vehicule pentru transportul de persoane pentru mărcile Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall şi Toyota. Această uzină a fost închisă la mijlocul lunii martie şi până la începutul lunii mai din cauza carantinei impusă în contextul pandemiei de coronavirus.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Bosch avertizează asupra unui posibil nou val de concedieri

Orice reduceri de personal vor fi efectuate "cu simţul...

Mai multe servicii BRD nu vor fi disponibile. Anunţul băncii

BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...

De ce România riscă să piardă banii din PNRR. Răspunsul MIPE

Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...

Alți doi Arnault intră în board-ul grupului LVMH

În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...

Prețul petrolului s-a stabilizat după o scădere abruptă

Prețurile la cele două referințe de petrol au recuperat...

CEC Bank sărbătorește 160 de ani cu un logo aniversar

CEC Bank sărbătorește anul acesta 160 de ani de la...

Miliardarul care râvnește la Royal Mail, Poșta britanică

Este vorba de miliardarul ceh Daniel Kretinsky care a...


pixel