"Gala Autovit.ro a devenit, cu fiecare nouă ediție, tot mai importantă și relevantă pentru partenerii noștri, consolidându-și poziția de eveniment de referință pe piața auto din România. Este un prilej de a observa în detaliu transformările din industrie și de a premia performanțele excepționale ale colaboratorilor noștri. Ne propunem să dezvoltăm și să extindem acest eveniment anual, reunind un număr din ce în ce mai mare de dealeri auto, colaboratori, jurnaliști și experți," a declarat Sorin Bălan, Head of Commercial Operations, Autovit.ro.
Piața auto din România a înregistrat o evoluție pozitivă în intervalul ianuarie - septembrie 2024, marcată de creșteri în mai multe segmente cheie. Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 4,3% față de aceeași perioadă a anului 2023, această dezvoltare fiind susținută în mare parte de fondurile majorate ale programului Rabla Plus.
În ceea ce privește piața second-hand, importurile de mașini rulate au cunoscut o creștere semnificativă de 9,7%, în timp ce reînmatriculările auto pe plan local au avansat cu 4,7%, dominând piața autohtonă de second-hand cu o cotă de peste 50%. Un aspect notabil pentru primele luni ale acestui an este că segmentul mașinilor electrice a înregistrat o scădere de 32%, influențată de provocările legate de infrastructură și de modificările în sistemul de subvenții guvernamentale.
Piața auto va continua să se transforme în 2025, într-un context marcat de predictibilitate redusă și influențat de anul electoral 2024. Competiția se va intensifica între producătorii europeni și cei chinezi, care își vor consolida prezența în Europa. Consumatorii vor beneficia de o îmbunătățire a raportului calitate-preț pentru mașinile noi, efect ce se va resimți și pe piața auto la mâna a doua.
"Ne așteptăm în continuare la o creștere a pieței și în 2025, susținută de diversificarea ofertei și de adaptarea continuă la nevoile consumatorilor. Autovit.ro va continua să investească în tehnologie și servicii de calitate, pentru a facilita conexiunea dintre cumpărători și vânzători, contribuind la dezvoltarea unei piețe auto moderne și transparente," a adăugat Sorin Bălan.
Cererea și oferta de autoturisme pe Autovit.ro în ianuarie - septembrie 2024: creșteri, preferințe de preț, combustibil, caroserie și tip de vehicul
În primele nouă luni ale acestui an, au fost aproximativ 95.000 de mașini declarate vândute pe Autovit.ro, cu o valoare totală de aproximativ 2 miliarde de euro. Platforma menține un trend pozitiv stabil, înregistrând creșteri de 5% și 10% în ambele segmente - mașini noi și mașini rulate, conform analizei realizate cu ocazia galei Autovit.ro, ce a evidențiat dinamica pieței și oportunitățile emergente în sectorul auto.
Intervalul de preț de 10.000 - 25.000 de euro rămâne poate cel mai interesant întrucât atrage 27,8% din căutările utilizatorilor și are o acoperire generoasă: 37,2% din totalul ofertei de la persoane fizice și 42,3% din partea dealerilor.
Interesul pentru mașinile rulate rămâne unul semnificativ pe Autovit.ro. Însă, în același timp, un studiu recent realizat de Autovit.ro relevă schimbări notabile în comportamentul consumatorilor și preferințele acestora în ceea ce privește achiziția de vehicule noi: 36% dintre respondenți caută în mod activ mașini noi pe Autovit.ro, iar peste 50% dintre acești utilizatori sunt interesați de autoturisme cu o valoare de peste 15.000 euro.
Mai mult, conform studiului desfășurat la nivel național, peste 50% dintre aceștia intenționează să achiziționeze un vehicul în maxim 12 luni.
Platforma a înregistrat o creștere de aproximativ 11% a numărului de anunțuri pentru mașini noi în perioada ianuarie - septembrie 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În prezent, 2.500 de oferte de mașini noi sunt listate pe Autovit.ro.
Clasificarea în funcție de tipul de combustibil arată un interes predominant pentru modelele diesel și pe benzină. În rândul căutărilor, modelele Diesel sunt preferate, cu mărci de top precum Volkswagen, Audi și BMW, în timp ce dealerii oferă, de asemenea, modele de la BMW, Volkswagen și Mercedes-Benz.
Pentru vehiculele pe benzină, Volkswagen și Skoda conduc clasamentul preferințelor utilizatorilor, urmate de BMW, iar în oferta dealerilor predomină modelele Mercedes-Benz și Volkswagen.
Cererea de vehicule hibride și electrice este mai mică, dar în creștere. Toyota este lider în căutările de modele hibride, alături de Hyundai și BMW, iar oferta de la dealeri include Toyota, Mercedes-Benz și Lexus.
SUV-urile sunt cele mai căutate tipuri de vehicule, înregistrând 30,7% din căutările utilizatorilor și constituind aproape 44% din oferta dealerilor. Sedanurile sunt, de asemenea, populare, cu 22,7% din căutări și 20,7% din oferta dealerilor, urmate de combi (16% din căutări și 11% din oferta dealerilor). Deși procentul de căutări pentru cabriolete și coupe-uri este relativ mic (1% și 3%), aceste vehicule ocupă totuși o nișă în preferințele de pe platformă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Black Friday rămâne unul dintre...
Rubla a coborât până la cel mai scăzut nivel din...
Din 8 noiembrie, Nvidia va lua...
Australia a anulat proiectul pentru un satelit militar...
Următoarele MacBook Pro sunt deja în plină pregătire și...
Un vechi vulcan norvegian ascunde cel mai mare zăcământ...
Cursul valutar rezultat din...
Europa trebuie să investească...
A fost semnat un acord menit să...
Berkshire Hathaway își reduce...
Ministerul Familiei,...
Multe firme germane preferă să aștepte clarificarea...
Începând de astăzi, românii pot...
Conform datelor INS, crește numărul turiștilor care...
O nouă facilitate pentru...
CEC Bank oferă credite de...