Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Înmatriculările au scăzut cu 20%, ajungând la 830.447 de vehicule în aprilie, a anunțat miercuri Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, cel mai abrupt declin din acest an. Stellantis NV, constructorul auto format în urma fuziunii dintre PSA Group și Fiat Chrysler, a fost cel mai afectat dintre marii producători, cu o scădere de 31%.
Problemele care constrâng producția - principala dintre ele fiind deficitul global de semiconductori - i-au determinat pe experții de la LMC Automotive să reducă estimările privind vânzările de autoturisme din Europa de Vest în fiecare din ultimele patru luni, scrie Bloomberg. Aceștia se așteaptă acum ca livrările anuale să scadă cu 6% în 2022, la mai puțin de 10 milioane de unități. În ianuarie, LMC preconiza o creștere de aproape 9%. Constructorii auto au reușit să compenseze volumul pierdut prin prețuri mai mari, deși nu este clar cât de mult mai pot crește.
"Problemele legate de oferta globală de cipuri nu dau semne semnificative de atenuare, în timp ce perspectivele de bază ale cererii se erodează și ele", a scris LMC într-un raport din această lună. "Gospodăriile vor resimți o contractare serioasă a veniturilor reale în acest an. Problemele legate de aprovizionare rămân deocamdată principalul factor determinant pentru înmatriculări."
Vânzările de mașini s-au prăbușit în Rusia. Nu se mai cumpără nici măcar Lada
Pe cele mai mari piețe din Europa, Italia a înregistrat cel mai puternic declin, contractându-se cu o treime, în timp ce înmatriculările din Germania și Franța au scăzut cu peste o cincime.
Lipsa de cipuri care îi afectează cel mai tare pe producătorii de automobile durează mai mult decât se așteptau și îi obligă pe unii cumpărători să aștepte 18 luni pentru anumite modele foarte solicitate. Directorul general al Volkswagen AG, Herbert Diess, a declarat săptămâna trecută că firma este complet epuizată în ceea ce privește mașinile electrice în acest an în SUA și Europa.
Șefii VW și Mercedes-Benz Group AG speră să vadă o îmbunătățire a ofertei de semiconductori în a doua jumătate a acestui an. Dar speranțele de redresare în lunile următoare depind și de alți factori, inclusiv de potențialul unor noi perturbări legate de războiul din Ucraina. De asemenea, lanțurile globale de aprovizionare încep să resimtă efectele toleranței zero a Chinei pentru a la COVID-19..
Navele de marfă se blochează în porturile chinezești și va dura luni de zile pentru a normaliza acest blocaj sunt de părere experții din domeniu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...