Piața auto se schimbă. Câți consumatori vor să cumpere mașini electrice

Autor: Antonio Grigore
Data publicării:
Interesul pentru vehicule electrice este în creştere în Europa, 55% dintre consumatori şi 100% dintre managerii de flote declarându-şi intenţia de a cumpăra un astfel de vehicul în următorii doi ani. De asemenea, în următorii ani se va dezvolta și o piață auto a mașinilor electrice second-hand.

Potrivit PwC, segmentul de flotă (B2B) va rămâne cel mai atractiv, cu o cotă estimată la aproximativ 55% din totalul pieţei de maşini electrice, cele mai importante trei criterii avute în vedere pentru aceste achiziţii fiind: imaginea companiei, stimulentele fiscale şi reducerea amprentei de carbon. În următorii doi ani, companiile mari vor deţine cele mai mari flote de maşini electrice, în timp ce firmele medii vor înregistra cea mai mare creştere.

"Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% (1,7 milioane unităţi) din totalul vânzărilor de maşini noi până în 2024, pe cele mai importante şase pieţe din Europa (Franţa, Germania, Italia, Norvegia, Spania şi Elveţia), evoluţie impulsionată de maşinile cu baterii", susţin autorii sondajului.

"Piaţa auto are şanse să se redreseze, după criza sanitară, şi printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susţin achiziţia de maşini electrice şi hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din preţul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele pieţe", spune Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.

În România, autorităţile vor să sprijine cumpărarea autovehiculelor nepoluante prin programul Rabla Plus, oferind un ecotichet de 45.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric şi de 20.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid.

Citește și: Japonia își face parcuri eoliene plutitoare. În România este imposibil: Nu se știe cine concesionează supafețele

Potrivit sondajului, principalii factori menţionaţi de respondenţi pentru alegerea unei maşini electrice sunt economia de combustibil, impactul asupra mediului şi posibilitatea de a încărca maşina acasă. Iar printre argumentele contra se numără timpul de încărcare şi lipsa infrastructurii publice de încărcare.

Raportul mai arată că se conturează totodată o piaţă a maşinilor electrice second hand. Astfel, vehiculele electrice uzate sunt căutate în principal de către clienţi mai tineri şi cu venituri mai mici. În prezent, doar 15% dintre proprietarii de vehicule electrice le-au cumpărat la mâna a doua.


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Intervenţie de urgenţă pe lacul Bicaz, după inundaţii

Buzoianu: Am cerut Hidroelectrica şi Apele Române,...

Benzinărie / Foto: Freepik
Freepik.com
Factura. Freepik.com
Euro / FOTO: Freepik

România va putea tipări bancnote euro

România va dispune, până la sfârşitul acestui an, de...

Alexandru Nazare
Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
Imaginile dezastrului din județul Galați / FOTO: gov.ro
Rafinărie atacată cu drone / Foto: Captură video
Declarația unică - Foto ilustrativ
Foto: Freepik.com
BVB

BVB încheie săptămâna în scădere

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere pe majoritatea indicilor...

La benzinărie / FOTO: Freepik

ANAF a declanşat operațiunea "Cuibul cu Fantome"

Direcția Generală Antifraudă Fiscală acționează...

Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Urmările inundațiilor / Foto: Apele Române
Cosmin Marinescu
freepik.com
Freepik.com
Medic scrie o rețetă / FOTO: Freepik
Freepik.com
Contabilă la calculator / Foto: Freepik
Inundații / Foto: IGSU
Donald Trump
Freepik.com

pixel