Industria autovehiculelor electrice, afectate de un deficit de mangan
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Se prefigurează o nouă criză în industria autovehiculelor electrice
Se prefigurează o nouă criză în industria autovehiculelor electrice
Piața manganului de înaltă puritate s-ar putea confrunta cu un deficit îndepând cu 2024, potrivit unor oameni din industrie.

Componentă esențială în procesul de fabricare a oțelului, manganul a jucat un rol din ce în ce mai important pe piața bateriilor. Sulfatul metalic este un ingredient stabilizator important în catozii bateriilor utilizate pe scară largă în vehiculele electrice și în industria electronicelor.

Volkswagen, Mercedes, Tesla și GM se numără printre companiile care și-au anunțat intenția de a utiliza mangan de înaltă puritate în mașinile lor. Un Chevy Bolt, de exemplu, poate conține peste 24 kg de mangan. 

Experții spun că motivul pentru care nimeni nu vorbește despre mangan este că este foarte ieftin și este considerat a fi din belșug.

În timp ce prețul litiului a crescut vertiginos în ultimii doi ani, trecând de 80.000 de dolari pe tonă, iar alte metale precum cobaltul și cuprul au ajuns la peste 8.000 de dolari pe tonă, sulfatul de mangan costă mai puțin de 1.000 de dolari pe tonă în China.

Dar cererea tot mai mare din partea industriei de vehicule electrice și deficitul de mangan de înaltă puritate care va urma ar putea avea un impact asupra prețului metalului peste 18 sau 24 de luni, potrivit directorului general al Euro Manganese, Matt James. 

"A existat o creștere a capacității de producție de sulfat de mangan în China, iar aceasta a fost suficientă pentru a alimenta cererile actuale ale industriei bateriilor", a declarat Matt James și a mai adăugat că: "Dar, în viitor, vom vedea o creștere semnificativă atât în industria europeană, cât și în cea nord-americană a bateriilor. Ambele vor avea nevoie de propriile lanțuri de aprovizionare".

Oamenii din industrie estimează că prețul va putea ajunge la 3.300 de dolari pe tonă până în 2027 - crescând la 4.000 de dolari până în 2031 pentru Europa și America de Nord, luând în considerare costul transportului de marfă din China și costurile cu acreditările verzi.

China deține un rol cheie

Peste 92% din capacitatea de conversie a sulfatului de mangan de înaltă puritate se află în China. În prezent, doar două fabrici din afara Chinei sunt în producție, una în Japonia și cealaltă în Belgia. 

Vibrantz Technologies produce mangan de înaltă puritate în Belgia și își procură minereul din Africa de Sud, Gabon și Brazilia. 

Celălalt producător din afara Chinei este Nippon Denko din Japonia, care folosește, de asemenea, minereu importat.

Împreună, aceste două instalații produc aproximativ 5% din producția mondială de sulfat de mangan de înaltă puritate.

Experții din industrie spune că nu există un risc de penurie pe termen scurt, deoarece în China se construiesc multe capacități dar este posibil ca piața să fie nevoită să se adapteze, în condițiile în care Statele Unite și Europa se pregătesc să își construiască propriul lanț de aprovizionare cu materiale pentru baterii. 

Ce face restul lumii

Până în 2031, se estimează că America de Nord va avea nevoie de peste 200Kt de mangan de înaltă puritate anual.

Cu toate acestea, continentul nu dispune în prezent de capacități de prelucrare a manganului de înaltă puritate pentru a aproviziona un număr mare de gigafabrici de baterii și fabrici de catozi în curs de dezvoltare.

South32 dezvoltă prima nouă mină de mangan din SUA din ultimele decenii. Compania a alocat 55 de milioane de dolari din cheltuielile de capital pentru lucrările la proiectul Hermosa din Arizona pentru anul fiscal curent și se așteaptă să înceapă un studiu de prefezabilitate înainte de jumătatea anului 2023.

În Europa, Euro Manganese își dezvoltă proiectul Chvaletice din Republica Cehă, singura resursă de mangan de dimensiuni considerabile, clasificată, din Uniunea Europeană. 

Proiectul presupune reprelucrarea depozitelor de mangan conținute în deșeurile (reziduuri) de la o mină dezafectată care a funcționat între 1951 și 1975.

Compania intenționează să transforme carbonatul în mangan metalic și sulfat de mangan de înaltă puritate și să îl trimită la instalația de prelucrare planificată de Euro Manganese în Quebec, unde va fi transformat în sulfat lichid. 
despre 10 ani de acum încolo sau în următorii cinci ani."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel