Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
În Calloo, lângă Anvers, și în Zeebrugge, Belgia, parcările sunt copleșite de afluxul masiv de vehicule electrice venite din China. Producători precum MG, BYD și Nio și-au sporit semnificativ vânzările, exportând peste 4,1 milioane de mașini în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 58%.
Această strategie își propune să cucerească o piață europeană în plină expansiune a mașinilor electrice. În fața acestei creșteri a cifrelor de tranzit apar probleme de depozitare. Operatori precum International Car Operators analizează planuri de extindere a spațiilor necesare pentru a face față acestor provocări. Pentru 2024, Antwerp-Bruges anticipează că va primi între 600.000 și 1 milion de vehicule fabricate în China, electrice și termice.
Mai mulți factori au avut contribuie la acest fenomen. Pandemia a provocat blocarea prelungită a mașinilor în 2020, în timp ce atacurile din Marea Roșie au perturbat traficul maritim la sfârșitul anului 2023. Ca atare, transportatorii au optat pentru nave mai mari, capabile să transporte până la 7.000 de vehicule, iar acum se îndreaptă direct spre Belgia, fără să mai treacă, așa cum se făcea înainte, prin porturile din sudul Europei.
Lipsa de camioane și șoferi, precum și lipsa navelor încetinesc operațiunile portuare. Cererea de vehicule electrice, deși mai puțin puternică decât se aștepta, contribuie totuși la congestionarea porturilor, deoarece noii jucători chinezi aspiră să se stabilească în Europa.
Cucerirea pieței europene
Producătorii chinezi urmăresc să-și creeze o cotă semnificativă pe piața europeană a mașinilor electrice. Cu toate acestea, exporturile către UE au scăzut cu aproximativ 20% în 2024, ridicând îngrijorări cu privire la îndeplinirea obiectivelor.
Amenințările cu sancțiunile vamale europene ar putea complica și mai mult situația. Producătorii chinezi beneficiază de avantajul unui sector integrat, de la rafinarea mineralelor până la producția în fabrică. Le Monde subliniază că în zilele noastre, nicio baterie nu poate fi produsă fără componente chinezești.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...