Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Portul Anvers / FOTO: Wikipedia
Portul Anvers / FOTO: Wikipedia
Consecință a volumului impresionant de producție al fabricanților de automobile din Imperiul de Mijloc, care vor să cucerească piața europeană, porturile belgiene Antwerp și Zeebrugge sunt pline de mașini electrice chinezești.

În Calloo, lângă Anvers, și în Zeebrugge, Belgia, parcările sunt copleșite de afluxul masiv de vehicule electrice venite din China. Producători precum MG, BYD și Nio și-au sporit semnificativ vânzările, exportând peste 4,1 milioane de mașini în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 58%.

Această strategie își propune să cucerească o piață europeană în plină expansiune a mașinilor electrice. În fața acestei creșteri a cifrelor de tranzit apar probleme de depozitare. Operatori precum International Car Operators analizează planuri de extindere a spațiilor necesare pentru a face față acestor provocări. Pentru 2024, Antwerp-Bruges anticipează că va primi între 600.000 și 1 milion de vehicule fabricate în China, electrice și termice.

Mai mulți factori au avut contribuie la acest fenomen. Pandemia a provocat blocarea prelungită a mașinilor în 2020, în timp ce atacurile din Marea Roșie au perturbat traficul maritim la sfârșitul anului 2023. Ca atare,  transportatorii au optat pentru nave mai mari, capabile să transporte până la 7.000 de vehicule, iar acum se îndreaptă direct spre Belgia, fără să mai treacă, așa cum se făcea înainte, prin porturile din sudul Europei. 

Lipsa de camioane și șoferi, precum și lipsa navelor încetinesc operațiunile portuare. Cererea de vehicule electrice, deși mai puțin puternică decât se aștepta, contribuie totuși la congestionarea porturilor, deoarece noii jucători chinezi aspiră să se stabilească în Europa.

Cucerirea pieței europene

Producătorii chinezi urmăresc să-și creeze o cotă semnificativă pe piața europeană a mașinilor electrice. Cu toate acestea, exporturile către UE au scăzut cu aproximativ 20% în 2024, ridicând îngrijorări cu privire la îndeplinirea obiectivelor. 

Amenințările cu sancțiunile vamale europene ar putea complica și mai mult situația. Producătorii chinezi beneficiază de avantajul unui sector integrat, de la rafinarea mineralelor până la producția în fabrică. Le Monde subliniază că în zilele noastre, nicio baterie nu poate fi produsă fără componente chinezești.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Boom-ul inteligenței artificiale nu se dezminte. Analiză

La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Câți bugetari numără România. Numărul lor a scăzut

Numărul lor a scăzut în februarie și, iată, s-a mai...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...


pixel