Termen important pentru toate firmele: declarația SAF-T. Când se depune?
Firmele din România se...
În Calloo, lângă Anvers, și în Zeebrugge, Belgia, parcările sunt copleșite de afluxul masiv de vehicule electrice venite din China. Producători precum MG, BYD și Nio și-au sporit semnificativ vânzările, exportând peste 4,1 milioane de mașini în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 58%.
Această strategie își propune să cucerească o piață europeană în plină expansiune a mașinilor electrice. În fața acestei creșteri a cifrelor de tranzit apar probleme de depozitare. Operatori precum International Car Operators analizează planuri de extindere a spațiilor necesare pentru a face față acestor provocări. Pentru 2024, Antwerp-Bruges anticipează că va primi între 600.000 și 1 milion de vehicule fabricate în China, electrice și termice.
Mai mulți factori au avut contribuie la acest fenomen. Pandemia a provocat blocarea prelungită a mașinilor în 2020, în timp ce atacurile din Marea Roșie au perturbat traficul maritim la sfârșitul anului 2023. Ca atare, transportatorii au optat pentru nave mai mari, capabile să transporte până la 7.000 de vehicule, iar acum se îndreaptă direct spre Belgia, fără să mai treacă, așa cum se făcea înainte, prin porturile din sudul Europei.
Lipsa de camioane și șoferi, precum și lipsa navelor încetinesc operațiunile portuare. Cererea de vehicule electrice, deși mai puțin puternică decât se aștepta, contribuie totuși la congestionarea porturilor, deoarece noii jucători chinezi aspiră să se stabilească în Europa.
Cucerirea pieței europene
Producătorii chinezi urmăresc să-și creeze o cotă semnificativă pe piața europeană a mașinilor electrice. Cu toate acestea, exporturile către UE au scăzut cu aproximativ 20% în 2024, ridicând îngrijorări cu privire la îndeplinirea obiectivelor.
Amenințările cu sancțiunile vamale europene ar putea complica și mai mult situația. Producătorii chinezi beneficiază de avantajul unui sector integrat, de la rafinarea mineralelor până la producția în fabrică. Le Monde subliniază că în zilele noastre, nicio baterie nu poate fi produsă fără componente chinezești.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Firmele din România se...
Curtea de Conturi avertizează...
Înmatriculările auto au crescut...
Prețurile producției...
Cel mai mare furnizor global de...
Libia revine în prim-planul energetic: noi descoperiri...
Agricultura se dovedeşte a fi...
Banca Naţională a României...
Mesaj ferm cu privire la...
Președinta BCE, Christine...
Camera de Comerț și Industrie a...
Ministrul Finanţelor a anunţat...
Românii mizează pe gustul...
Se majorează/indexează...
Ministerul Energiei confirmă că...
Curtea Constituțională a...
Ministerul Dezvoltării,...
Înalta Curte de Casație și...
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor...
Amazon Web Services (AWS) a...
Lovitură pentru economia din...
Guvernul activează planul de...