Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Portul Anvers / FOTO: Wikipedia
Portul Anvers / FOTO: Wikipedia
Consecință a volumului impresionant de producție al fabricanților de automobile din Imperiul de Mijloc, care vor să cucerească piața europeană, porturile belgiene Antwerp și Zeebrugge sunt pline de mașini electrice chinezești.

În Calloo, lângă Anvers, și în Zeebrugge, Belgia, parcările sunt copleșite de afluxul masiv de vehicule electrice venite din China. Producători precum MG, BYD și Nio și-au sporit semnificativ vânzările, exportând peste 4,1 milioane de mașini în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 58%.

Această strategie își propune să cucerească o piață europeană în plină expansiune a mașinilor electrice. În fața acestei creșteri a cifrelor de tranzit apar probleme de depozitare. Operatori precum International Car Operators analizează planuri de extindere a spațiilor necesare pentru a face față acestor provocări. Pentru 2024, Antwerp-Bruges anticipează că va primi între 600.000 și 1 milion de vehicule fabricate în China, electrice și termice.

Mai mulți factori au avut contribuie la acest fenomen. Pandemia a provocat blocarea prelungită a mașinilor în 2020, în timp ce atacurile din Marea Roșie au perturbat traficul maritim la sfârșitul anului 2023. Ca atare,  transportatorii au optat pentru nave mai mari, capabile să transporte până la 7.000 de vehicule, iar acum se îndreaptă direct spre Belgia, fără să mai treacă, așa cum se făcea înainte, prin porturile din sudul Europei. 

Lipsa de camioane și șoferi, precum și lipsa navelor încetinesc operațiunile portuare. Cererea de vehicule electrice, deși mai puțin puternică decât se aștepta, contribuie totuși la congestionarea porturilor, deoarece noii jucători chinezi aspiră să se stabilească în Europa.

Cucerirea pieței europene

Producătorii chinezi urmăresc să-și creeze o cotă semnificativă pe piața europeană a mașinilor electrice. Cu toate acestea, exporturile către UE au scăzut cu aproximativ 20% în 2024, ridicând îngrijorări cu privire la îndeplinirea obiectivelor. 

Amenințările cu sancțiunile vamale europene ar putea complica și mai mult situația. Producătorii chinezi beneficiază de avantajul unui sector integrat, de la rafinarea mineralelor până la producția în fabrică. Le Monde subliniază că în zilele noastre, nicio baterie nu poate fi produsă fără componente chinezești.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Dosare SAF-T / Foto: Freepik
România, harta regiunilor istorice / Foto: Freepik
Mașini în parcare / Foto: Freepik
Fabrica. Foto: Pexels.com
Bosch
Sondă de foraj

OMV și NOC confirmă descoperiri majore de țiței în Libia

Libia revine în prim-planul energetic: noi descoperiri...

Florin Barbu
Curs valutar. Foto: Freepik.com
Bani. Freepik.com
Grafic / FOTO: Freepik
Christine Lagarde, șefa Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Eoliană / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Alexandru Nazare / Foto: Facebook
Poștașul vine cu plicul / FOTO: Poșta Română
Sediu Agenției Naționale de Integritate
Reabilitare termică a unui bloc / Foto: Arhivă
ANAF
Black Friday / Foto: Freepik

Cum să nu iei țeapă de Black Friday

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor...

OpenAI
Aptiv, Ineu
Lucrători manevrează o vană de pe o conductă de gaze

pixel