Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Portul Anvers / FOTO: Wikipedia
Portul Anvers / FOTO: Wikipedia
Consecință a volumului impresionant de producție al fabricanților de automobile din Imperiul de Mijloc, care vor să cucerească piața europeană, porturile belgiene Antwerp și Zeebrugge sunt pline de mașini electrice chinezești.

În Calloo, lângă Anvers, și în Zeebrugge, Belgia, parcările sunt copleșite de afluxul masiv de vehicule electrice venite din China. Producători precum MG, BYD și Nio și-au sporit semnificativ vânzările, exportând peste 4,1 milioane de mașini în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 58%.

Această strategie își propune să cucerească o piață europeană în plină expansiune a mașinilor electrice. În fața acestei creșteri a cifrelor de tranzit apar probleme de depozitare. Operatori precum International Car Operators analizează planuri de extindere a spațiilor necesare pentru a face față acestor provocări. Pentru 2024, Antwerp-Bruges anticipează că va primi între 600.000 și 1 milion de vehicule fabricate în China, electrice și termice.

Mai mulți factori au avut contribuie la acest fenomen. Pandemia a provocat blocarea prelungită a mașinilor în 2020, în timp ce atacurile din Marea Roșie au perturbat traficul maritim la sfârșitul anului 2023. Ca atare,  transportatorii au optat pentru nave mai mari, capabile să transporte până la 7.000 de vehicule, iar acum se îndreaptă direct spre Belgia, fără să mai treacă, așa cum se făcea înainte, prin porturile din sudul Europei. 

Lipsa de camioane și șoferi, precum și lipsa navelor încetinesc operațiunile portuare. Cererea de vehicule electrice, deși mai puțin puternică decât se aștepta, contribuie totuși la congestionarea porturilor, deoarece noii jucători chinezi aspiră să se stabilească în Europa.

Cucerirea pieței europene

Producătorii chinezi urmăresc să-și creeze o cotă semnificativă pe piața europeană a mașinilor electrice. Cu toate acestea, exporturile către UE au scăzut cu aproximativ 20% în 2024, ridicând îngrijorări cu privire la îndeplinirea obiectivelor. 

Amenințările cu sancțiunile vamale europene ar putea complica și mai mult situația. Producătorii chinezi beneficiază de avantajul unui sector integrat, de la rafinarea mineralelor până la producția în fabrică. Le Monde subliniază că în zilele noastre, nicio baterie nu poate fi produsă fără componente chinezești.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath

pixel