Prețul petrolului, în picaj! Șanse bune ca benzina să se mai ieftinească
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Zvâcnirile de preț sunt de scurtă durată și pare că trendul este descendent
Zvâcnirile de preț sunt de scurtă durată și pare că trendul este descendent
Prețul petrolului a continuat să scadă marți, după prăbușirea din ziua precedentă, țițeiul Brent coborând sub 100 de dolari pe baril. În aceste condiții, există șanse ca prețurile la benzină și motorină să scadă, la rândul lor. 

În contextul în care Opec+ urmează să se reunească miercuri, investitorii și observatorii sunt din nou îngrijorați de cererea chineză, în special din cauza încetinirii activității manufacturiere din Regatul Mijlociu în luna iulie. La primele ore ale sesiunilor de tranzacționare, petrolul marca Brent din Marea Nordului se tranzacționa la 99,372 dolari pe baril, în scădere cu 0,82%. În seara de luni, țițeiul de referință pe piața europeană pierduse 3,78%, ajungând la 100,3 dolari, după ce în cursul zilei alunecase din nou sub 100 de dolari.

La rândul lui, petrolul american West Texas Intermediate (WTI) cu livrare în septembrie a pierdut teren, fiind cotat cu 93,463 de dolari, cu 0,65% mai puțin decât ultima valoare de tranzacționare din ziua precendtă. Adică de luni, când WTI s-a prăbușit cu peste 5%, coborând la 93,89 dolari.

"Prețul petrolului este în scădere la începutul săptămânii, investitorii concentrându-se pe viitoarea reuniune Opec de miercuri", a comentat analistul Oanda, Craig Erlam. Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol (Opec) și aliații săi (Opec+) au terminat, teoretic, cu reducerile de producție legate de pandemie.

Creșteri de capacitate dificile

Dar, în practică, în condițiile în care alianța se străduiește să își atingă cotele, volumul total real al producției sale este încă departe de nivelurile de dinainte de pandemie. "Accentul se va pune acum pe modul în care OPEC+ intenționează să atingă aceste obiective și dacă vor fi anunțate noi creșteri", a continuat Craig Erlam.

"Unii speră că Arabia Saudită va adopta o politică mai conciliantă" în ceea ce privește aprovizionarea cu petrol "în urma vizitei președintelui Joe Biden", a declarat sceptic Matt Smith de la Kpler, subliniind că Arabia Saudită "se străduiește deja să își mărească capacitatea". Oferta de aur negru "rămâne restrânsă, dar îngrijorările legate de inflație și recesiune prevalează asupra sentimentului pieței", a adăugat el, indicând activitatea din China.

Activitatea manufacturieră din China a încetinit în iulie, pe fondul unei cereri slabe. Indicele de activitate al managerilor de achiziții (PMI), calculat de IHS Markit pentru grupul media Caixin, s-a situat luna trecută la 50,4 puncte, față de 51,7 puncte în iunie. Aceste cifre dezamăgitoare "arată cu adevărat impactul continuu al măsurilor de limitare asupra economiei țării", potrivit lui Russ Mould, analist la AJ Bell.

China, o mare durere de cap

China rămâne unul dintre cei mai mari consumatori de petrol și alte mărfuri din lume, dar politica de toleranță zero a autorităților față de Covid-19 duce la închiderea regulată a fabricilor, a declarat dl Mould. În plus, creșterea industriei prelucrătoare din SUA a încetinit ușor în iulie. Indicele ISM publicat luni a scăzut pentru a doua lună consecutiv la cel mai scăzut nivel din iunie 2020.

Pentru Tamas Varga, analist la PVM Energy, "războiul actual între temerile legate de recesiune și problemele de aprovizionare", care durează de luni de zile, continuă, iar temerile legate de o aprovizionare insuficientă rămân în fundal. Pe de altă parte, "inflația ridicată și creșterile de rate (ale băncii centrale) care au rezultat au crescut riscul de contracție economică", ceea ce ar putea afecta cererea de petrol. 

Prețul carburanților

Piața petrolului rămâne volatilă, poate excesiv de volatilă și sensibilă la fiecare informație negativă. Dar, privind lucrurile în ansamblul lor se poate spune că există condițiile necesare pentru ca prețul la carburanți să rămână undeva la cote acceptabile, departe de valorile amețitor de ridicate înregistrate în ultimele luni și care au determinat numeroase guverne ale lumii, inclusiv cel de la București, să adopte o serie de măsuri, unele cu efect real, altele cu efect superficial. 

E adevarăt că nu se știe cum va evolua piața petrolului după reuniunea de miercuri a OPEC+  sau dacă vor interveni evoluții neașteptate în războiul din Ucraina, dar  chiar și așa experții nu cred că eventualele creșterii vor fi de lungă durată și vor persista. Piața s-a obișnuit deja cu acest gen de șocuri și o reacție dură și agresivă s-ar putea produce doar dacă situația din lume s-ar putea schimba radica. 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România a importat mai multe gaze naturale

În orice caz, așa reiese din datele statistice oficiale. 

FMI cere Germaniei să cheltuiască mai mult

În schimb, Franța și Italia au fost îndemnate să fie mai...

Bitcoin a efectuat a patra sa înjumătățire

Bitcoin și-a finalizat vineri "înjumătățirea", un...

Ştirile dimineţii. Veşti bune pentru români

Ştirile dimineţii, 20 aprilie 2024. 

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...


pixel