Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu clapetă și de dimensiuni medii a depășit pentru prima dată la Paris bariera de 10.000 de euro.

Ce înseamnă acest lucru

Această creștere a prețului arată că unele mărci de lux sunt dispuse să continue să crească prețurile în ciuda cererii în scădere, Chanel urcând prețul celei mai cunoscute genți ale sale la 10.300 de euro, preț care se regăsește la Paris. Aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 6,2% față de 9.700 de euro cu cât se vindea la începutul acestui an.

Casa de modă care se află și în spatele parfumului No. 5 revizuiește de obicei prețurile produselor de două ori pe an, în septembrie și martie. Costul produselor de lux din Paris este analizat pe scară largă, deoarece capitala atrage turiști cu bani, care fac cumpărături între vizitele la muzee și restaurante și beneficiază de rambursări de TVA.

"Chanel își stabilește prețul genților în funcție de prețul de cost. Prețul materiilor prime și costurile de producție au fost marcate de o inflație constantă în ultimul an, ceea ce ne-a determinat să ne ajustăm prețurile în buticuri", a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Chanel pentru Bloomberg.

2. -imagine fara descriere- (6278452342_c209805527_o_16182900.jpg)

Citește și: Prețul genților Birkin a adus un proces mamut pentru Hermes Internațional

"Această majorare va intra în vigoare pe toate piețele începând cu 27 martie 2024, cu o rată medie de ajustare de 6% în euro", a precizat persoana respectivă, adăugând că rata poate varia ușor, deoarece brandul încearcă să limiteze diferențele majore de preț între piețe. "Este o chestiune de echitate pentru toți clienții noștri".

În septembrie, Chanel a majorat prețurile între 6% și 8% pe piețe precum China, Japonia și Australia.

Se știe că mărcile de lux exclusiviste au forța necesară de a stabili prețurile, ceea ce înseamnă că pot aplica majorări fără a pierde neapărat clienți. Dar în ultimul an au existat mai multe semne că așa-numiții clienți aspiraționali care cumpără produse entry-level și-au redus cheltuielile.

Chanel tinde să se adreseze celor mai înstăriți clienți, la fel ca Hermes International SCA sau ceasornicarul Rolex, a căror putere de cumpărare este mai rezistentă în ciuda unei încetiniri generale a cererii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Risipa alimentara. Freepik.com
Documente ANAF. Freepik.com
Banca Naționala a României
foto:Facebook Glovo
Un fermier culege roșii într-un solar / Foto: Freepik

Se lansează programul "Fermier-Antreprenor"

Comunitatea Antreprenorilor Tineri din Agricultură...

Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Nuclearelectrica / Foto: Arhivă
Foto ilustrativ
Foto: Reuters
Freepik.com
Fermier / Foto: Freepik

Cum vor fi afectați fermierii români de noile reguli UE

Comisia de Agricultură a Parlamentului European a...

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Curtea de Conturi Europeana
ECOFIN / Foto: Comisia Europeană
Oameni traversează strada

România, la un pas de sancțiuni dure de la Bruxelles

România riscă să intre din nou în vizorul Comisiei...

Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska
OMV Petrom
Freepik.com

Leul recuperează teren în faţa euro şi a dolarului

Curs valutar BNR, 12 septembrie 2025.

Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Impozite și taxe / Foto: Freepik
ANAF. Freepik.com
BVB
foto: pexels.com
factura. Freepik.com

pixel