Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu clapetă și de dimensiuni medii a depășit pentru prima dată la Paris bariera de 10.000 de euro.

Ce înseamnă acest lucru

Această creștere a prețului arată că unele mărci de lux sunt dispuse să continue să crească prețurile în ciuda cererii în scădere, Chanel urcând prețul celei mai cunoscute genți ale sale la 10.300 de euro, preț care se regăsește la Paris. Aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 6,2% față de 9.700 de euro cu cât se vindea la începutul acestui an.

Casa de modă care se află și în spatele parfumului No. 5 revizuiește de obicei prețurile produselor de două ori pe an, în septembrie și martie. Costul produselor de lux din Paris este analizat pe scară largă, deoarece capitala atrage turiști cu bani, care fac cumpărături între vizitele la muzee și restaurante și beneficiază de rambursări de TVA.

"Chanel își stabilește prețul genților în funcție de prețul de cost. Prețul materiilor prime și costurile de producție au fost marcate de o inflație constantă în ultimul an, ceea ce ne-a determinat să ne ajustăm prețurile în buticuri", a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Chanel pentru Bloomberg.

2. -imagine fara descriere- (6278452342_c209805527_o_16182900.jpg)

Citește și: Prețul genților Birkin a adus un proces mamut pentru Hermes Internațional

"Această majorare va intra în vigoare pe toate piețele începând cu 27 martie 2024, cu o rată medie de ajustare de 6% în euro", a precizat persoana respectivă, adăugând că rata poate varia ușor, deoarece brandul încearcă să limiteze diferențele majore de preț între piețe. "Este o chestiune de echitate pentru toți clienții noștri".

În septembrie, Chanel a majorat prețurile între 6% și 8% pe piețe precum China, Japonia și Australia.

Se știe că mărcile de lux exclusiviste au forța necesară de a stabili prețurile, ceea ce înseamnă că pot aplica majorări fără a pierde neapărat clienți. Dar în ultimul an au existat mai multe semne că așa-numiții clienți aspiraționali care cumpără produse entry-level și-au redus cheltuielile.

Chanel tinde să se adreseze celor mai înstăriți clienți, la fel ca Hermes International SCA sau ceasornicarul Rolex, a căror putere de cumpărare este mai rezistentă în ciuda unei încetiniri generale a cererii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel