Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu clapetă și de dimensiuni medii a depășit pentru prima dată la Paris bariera de 10.000 de euro.

Ce înseamnă acest lucru

Această creștere a prețului arată că unele mărci de lux sunt dispuse să continue să crească prețurile în ciuda cererii în scădere, Chanel urcând prețul celei mai cunoscute genți ale sale la 10.300 de euro, preț care se regăsește la Paris. Aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 6,2% față de 9.700 de euro cu cât se vindea la începutul acestui an.

Casa de modă care se află și în spatele parfumului No. 5 revizuiește de obicei prețurile produselor de două ori pe an, în septembrie și martie. Costul produselor de lux din Paris este analizat pe scară largă, deoarece capitala atrage turiști cu bani, care fac cumpărături între vizitele la muzee și restaurante și beneficiază de rambursări de TVA.

"Chanel își stabilește prețul genților în funcție de prețul de cost. Prețul materiilor prime și costurile de producție au fost marcate de o inflație constantă în ultimul an, ceea ce ne-a determinat să ne ajustăm prețurile în buticuri", a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Chanel pentru Bloomberg.

2. -imagine fara descriere- (6278452342_c209805527_o_16182900.jpg)

Citește și: Prețul genților Birkin a adus un proces mamut pentru Hermes Internațional

"Această majorare va intra în vigoare pe toate piețele începând cu 27 martie 2024, cu o rată medie de ajustare de 6% în euro", a precizat persoana respectivă, adăugând că rata poate varia ușor, deoarece brandul încearcă să limiteze diferențele majore de preț între piețe. "Este o chestiune de echitate pentru toți clienții noștri".

În septembrie, Chanel a majorat prețurile între 6% și 8% pe piețe precum China, Japonia și Australia.

Se știe că mărcile de lux exclusiviste au forța necesară de a stabili prețurile, ceea ce înseamnă că pot aplica majorări fără a pierde neapărat clienți. Dar în ultimul an au existat mai multe semne că așa-numiții clienți aspiraționali care cumpără produse entry-level și-au redus cheltuielile.

Chanel tinde să se adreseze celor mai înstăriți clienți, la fel ca Hermes International SCA sau ceasornicarul Rolex, a căror putere de cumpărare este mai rezistentă în ciuda unei încetiniri generale a cererii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Dolari

Dolarul își revine, lira sterlină se impune în fața euro

Dolarul și-a revenit ușor, deși incertitudinile legate...

Foto: Freepik.com
Ședință de guvern / Foto: gov.ro
La benzinărie / FOTO: Freepik
Depozit farmacie / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Dolari și aur / Foto: Freepik
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Sticlă de vin / FOTO:Freepik
Despre prosumatori
Mina Șuior
Majorarea salariilor costă
Pensiile private se modifică / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Facebook
Start-up Nation
Piața luxului a încasat o lovitură puternică / Foto: Freepik
Bursa
Foto: Freepik.com
Figurine / FOTO: Wikipedia

Japonia și curiozitățile ei: Secretul figurinelor Daruma

La nord de Osaka, ascuns în colinele împădurite ale...

Previziuni / FOTO: Freepik

Adio petrol scump pentru următorii cel puțini doi ani

Experții băncii HSBC au revizuit în scădere prognozele...

Foto: Freepik.com

Producţia industrială a României, în scădere

În perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2025, comparativ...

Analistul economic Adrian Negrescu
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr
Leadership creativ

pixel