Primele drone radar au fost desfășurate în Europa. Atenție șoferi!

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Dronă
Dronă
Etapele de testare s-au desfășurat în Spania și Franța. Acest tip de radar are un avantaj față de cel tradițional: mobilitatea. Într-adevăr, aceste aparate pot acoperi suprafețe mari și se pot mișca foarte repede.

În decurs de câțiva ani, dronele au devenit tot mai răspândite, aria lor de utilizare sporind constant. Astfel că, astăzi, ele sunt folosite atât pentru livrarea de colete, pentru strângere de informații, au devenit purtătoare de arme și s-au dovedit extrem de trebuincioase chiar și în cinematografie, la realizarea de filmări spectaculoase. 

De dimensiuni reduse, aceste aparate de zbor fără pilot se pot deplasa foarte repede, putând acoperi vaste suprafețe în doar câteva minute. În plus, ele se pot strecura acolo unde alte dispozitive nu pot ajunge. 

Atât de multe caracteristici de performanță care nu sunt specifice radarelor staționare atât de cunoscute nouă. Într-adevăr, radarele sunt amplasate în anumite locuri pe drumuri și sunt mutate de om. Prin urmare, dronele radar sunt în prezent testate pe drumurile europene.

Obiectivul dronelor radar este desigur să amendeze șoferii care adoptă un comportament care nu respectă codul rutier, dar și să avertizeze în cazul apariției ambuteiajelor sau a pericolelor pe carosabil.

Este peste tot și nicăieri 

Prin urmare, dronele radar sunt capabile să zboare pe o suprafață mare în timp ce se deplasează foarte rapid. Pentru că acesta este argumentul numărul unu pentru acest nou tip de radar: mobilitatea. Șoferul nu știe unde se află radarul dronă și nu poate fi avertizat despre locația acestuia. Radarul dronă este peste tot și nicăieri.

Inițial, radarele dronă au fost instalate în Catalonia. Ulterior, aceste mașini mici au fost testate cu succes în Essonne (Franța) unde 30 de motocicliști au fost amendați pentru depășirea vitezei într-un spațiu de două ore. Testele au avut loc și în Aquitania.

Dacă aceste diferite faze de testare se dovedesc concludente, radarele dronă ar putea invada alte drumuri europene. Iar mobilitatea lor ar putea deveni noul coșmar pentru șoferii care nu respectă regulile de circulație. Am putea chiar să fim surprinși că acest tip de tehnologie nu este deja prezent pe drumurile noastre, având în vedere potențialul său de verbalizare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

factura. Freepik.com
Gazprom
Camp petrolier / Foto: Freepik
Banca Națională a României
Foto: Freepik
Blackout /FOTO: Freepik
Rabla. Foto: Pexels.com

Când va fi lansat Programul Rabla 2025

Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a făcut declaraţii...

Factura. Freepik.com

Preţul energiei electrice a explodat! Creştere cu 65,73%

Creşteri semnificative ale preţurilor înregistrate în...

Freepik.com
Centrală termică / sursa foto: Freepik.com
vouchere sociale

Joi, şedinţă de Guvern. Deciziile zilei la Palatul Victoria

Agenda ședinței Guvernului României de joi, 11 septembrie.

Platforma de foraj Transocean Barents / Foto: OMV Petrom
ANAF / Foto: DCBusiness

Premierul Bolojan, numire cheie la conducerea ANAF

Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial. 

Freepik.com
Birou gol / FOTO: Facebook

Încă o zi liberă pentru români. Document din Parlament

Veşti bune pentru românii care au copii de şcoală. 

Ajutor energie. Freepik.com
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Roverul Perseverance și elicopterul său, pe planeta Marte
Contor electric
Euro și dolarul au ajuns aprape de paritate
Partidul AUR / Ilustrație: Oana Pavelescu
Contabila

pixel