Proceduri accelerate pentru proiectele de infrastructură
Autor: Costin Spoială
Data publicării:
Adi Croitoru, șefa Agenției Naționale pentru Ariile Naturale Protejate, a spus că nu vor mai exista tergiversări pentru emiterea avizelor în cazul proiectelor de infrastructură, procedura de emitere durând cel mult 30 de zile. Astfel, investitorii vor ști în timp util dacă un proiect este realizabil sa nu din punct de vedere al impactului asupra mediului sau dacă trebuie să găsească alte variante pentru acel proiect.

”Sunt termene în interiorul procedurii care nu pot fi depășite, iar cel mai mare termen este de 30 de zile. Evaluăm clar ce se întâmplă în amplasament. Noi știm clar de la început dacă se poate face proiectul respectiv sau nu sau, dacă este nevoie de măsuri compensatorii cu înștiințarea Comisiei Europene. Dacă nu se poate face, vom spune clar și investitorul va trebui să vină cu alte soluții”, a declarat Adi Croitoru.

Ea a dat asigurări că la ANANP nu vor fi cazuri de tergiversare pe termen lung a avizelor pentru infrastructura mare, așa cum se întâmpla pe vreme când ariile naturale protejate erau administrate de către custozi. ”Avem metodologie și proceduri pentru fiecare tip de plan sau proiect pentru care urmează să emitem aviz. O aplicăm nepărtinitor și cu știință de carte (...) Protejăm ariile naturale, dar știm să facem și dezvoltare durabilă”, a spus Croitoru.

Citește și: Peștera artificială a liliecilor la schimb cu autostrada. Cost exorbitant estimat de un ONG

Aceasta a mai precizat că până acum Agenția are operaționalizate structurile teritoriale în 30 de județe.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel