Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
"După doi ani de creștere organică de două cifre, avem un start foarte bun în 2023, în ciuda contextului macroeconomic fragil", a declarat Arthur Sadoun, președintele consiliului de administrație al Publicis, pentru Le Figaro. Grupul francez de comunicare (Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Starcom și Zenith) a înregistrat în primul trimestru venituri de 3,4 miliarde de euro, cu o creștere organică de 7,1% pe an. Datorită cifrei sale de afaceri, grupul francez a devenit numărul doi mondial în sectorul publicității, înaintea rivalului său american Omnicom, dar în urma britanicului WPP.
În Statele Unite, cea mai mare piață a Publicis, creșterea a atins 5,7%, departe de cele 12,3% înregistrate în Europa. Mai mult de o treime din veniturile grupului provine acum din activitățile legate de data, cu Epsilon (creștere de +10% pe un an), de consultanță și tehnologie, cu Sapient (+11%). Acest lucru îi permite să fie mai puțin dependentă de cheltuielile agenților de publicitate pentru comunicarea tradițională. Pe parcursul primelor trei luni ale anului, grupul a observat de fapt o ușoară încetinire pe această piață, cu "reduceri localizate".
Trecerea la data și tehnologie
"Mixul nostru de activități ne permite să ne poziționăm, față de clienții noștri, mult dincolo de serviciile clasice ale unei agenții de comunicare. Suntem, practic, partener în transformarea modelului de afaceri al companiilor", explică Arthur Sadoun.
În fața incertitudinilor geopolitice, a creșterii ratelor dobânzilor și a tensiunilor din sistemul bancar, Publicis rămâne totuși prudent. Unele companii preferă să aștepte o vreme înainte de a lansa noi proiecte de transformare", spune directorul. Dar știm că, în cele din urmă, în anii următori, nu va exista nicio companie care să nu fie nevoită să își accelereze transformarea pentru a se adapta la noile evoluții. Într-o lume post-cookie advertising, clienții caută o personalizare la scară largă, de exemplu, pentru a rezista erei de dominație a platformelor. Controlul asupra datelor înregistrate (sau brevetate) devine un sfânt graal pentru editorii de site-uri web și agenții de publicitate.
Oportunități oferite de inteligența artificială
Pentru anul 2023, Publicis își menține obiectivul de creștere între 3% și 5%. Marja sa operațională ar urma să se situeze între 17,5% și 18%, iar fluxul său de numerar liber la 1,6 miliarde de euro. De asemenea, intenționează să își continue politica de "achiziții mici, strategice și direcționate" pentru a recupera atât tehnologia, cât și talentele. Grupul intenționează să cheltuiască 600 de milioane de euro în acest scop. În martie anul trecut, de exemplu, a achiziționat Practia în America Latină.
În lunile următoare, Publicis intenționează, de asemenea, să profite de numeroasele oportunități oferite de inteligența artificială pentru activitățile sale. "Anul trecut, stabilisem deja un parteneriat cu compania OpenIA, aflată la originea ChatGTP, pentru a accelera personalizarea conținutului pe baza unei singure idei", explică Arthur Sadoun. El subliniază prezența în cadrul Publicis a 30.000 de ingineri, experți în date și tehnologie, într-un moment în care grupurile de comunicare se străduiesc să atragă acest tip de profil.
"Acest avantaj competitiv ne-a permis deja să punem inteligența artificială în centrul modelului nostru operațional cu platforma Marcel, pe care am lansat-o în 2017, și în serviciul clienților noștri în toate activitățile noastre", conchide președintele consiliului de administrație. Provocarea acum pentru Publicis va fi să extindă utilizarea acestor instrumente la toate echipele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...