Qatar Airways și Airbus se vor duela în instanță din cauza unei vopsele

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O poveste care durează deja de ceva timp
O poveste care durează deja de ceva timp
Airbus și Qatar Airways se îndreaptă spre un proces, după ce un judecător britanic a acordat companiei aeriene un calendar relativ rapid, într-o dispută acerbă privind contractele și siguranța.

Judecătorul a declarat în fața Înaltei Curții din Londra că există un "interes public" în ceea ce privește rezultatul litigiului, în urma căruia transportatorul din Golful Persic a pus la îndoială siguranța a aproximativ 20 de avioane A350 de cursă lungă, reținute la sol din cauza unor defecte apărute la pelicula de protecție.

Airbus a recunoscut că aceste și alte avioane suferă de eroziunea suprafețelor date cu o vopsea specială și a stratului de protecție împotriva fulgerelor, dar insistă că acestea sunt sigure. "Nu am absolut nicio îndoială că acest caz ar trebui să se judece cât mai curând posibil", a declarat judecătorul David Waksman, susținând solicitarea companiei aeriene de a avea un proces rapid.

Cu toate acestea, el a respins cererea Qatar Airways de a împărți procesul în două părți pentru a permite Airbus să efectueze o analiză tehnică mai amănunțită, ceea ce producătorul de aeronave spune că a făcut deja. De asemenea, el a refuzat să ordone Airbus să înceteze în mod oficial încercarea de a livra mai multe A350 către Qatar Airways sau să se abțină de la revânzarea aeronavelor nelivrate, în timp ce litigiul se prelungește.

Decizia procedurală înseamnă că Airbus este liber să încerce să declanșeze clauzele de plată pe măsură ce sunt construite mai multe aeronave. De asemenea, compania ar putea încerca să vândă avioanele A350 pe care Qatarul le-a respins unor transportatori precum Air India, despre care surse din industrie spun că ar putea deveni cumpărător.

Citește și Qatar Airways târăște Airbus în sala de judecată! Nu-i convine vopseaua

Clauzele se numără printre miile de documente confidențiale care vor fi analizate la microscop în timpul procesului, în timp ce doi dintre cei mai puternici jucători din industrie se vor confrunta în fața instanței. Qatar Airways a pus sub semnul întrebării protecția avionului împotriva loviturilor de trăsnet, evenimente care se întâmplă la avioanele comerciale cam o dată pe an, și a dat în judecată Airbus pentru daune de 1 miliard de dolari pentru avioanele rămase la sol.

Airbus a intentat un proces pentru rambursarea creditelor de milioane de dolari acordate la vânzarea avioanelor și a acuzat Qatar că refuză să ia avioane pentru a combate supracapacitatea.

Cu excepția cazului în care nu se ajunge la o înțelegere amiabilă, se așteaptă ca procesul complet să cuprindă atât contractele A350, cât și contractele A321neo și să analizeze deciziile tehnice și comerciale care datează de la acordul Qatar Airways de a face din A350 cel mai mare client al său, în 2007.

Divorțul public a stârnit îngrijorări în privat din partea unor înalți oficiali din Qatar și Franța, unde Airbus are sediul, dar până acum niciun stat nu a intervenit direct, au declarat diplomații.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Rabla 2023. Foto: Pexels.com
CE oltenia
Foto: Freepik.com
Teambuilding. Freepik.com
O femeie își alimentează mașina electrică / Foto: Freepik
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Foto: Pexels.com
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric

pixel