Rătăciți în tranziție. Cât de pregătiți sunt producătorii de mașini pentru E-AUTO și ce se întâmplă cu lucrătorii

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Giga fabrica Tesla / Foto: Tesla
Giga fabrica Tesla / Foto: Tesla
Tranziția verde, va însemna pentru industria auto, dispariția motoarelor clasice și trecerea la vehiculele electrice. Modificarea din temelii a pieței auto va necesita din plin sprijinul UE. Pentru ce va fi nevoie de sprijin? Una din zonele cele mai afectate va fi resursa umană, iar Europa trebuie să gândească programe de „recalificare”, care să ajute lucrătorii să se pregătească pentru o altă lume, cea e-auto.

Un raport al Boston Consulting Group, citat de Grupul Platforma pentru Electromobilitate, spune că, până în 2030, ocuparea forței de muncă în industria auto europeană va scădea ușor (cu mai puțin de 1%) de la 5,7 milioane de lucrători în prezent, pe fondul tranziției la vehiculele electrice.

Grupul a declarat că UE, guvernele și companiile ar trebui să se concentreze asupra investițiilor în educație, formare, dezvoltarea competențelor („upskilling”) și „recalificarea” lucrătorilor pentru a se asigura - așa cum clamează și oficialii europeni -  că ”nimeni nu rămâne în urmă”, în urma tranziției verzi care va schimba definitiv domeniul auto.

Însă locurile de muncă la producătorii auto tradiționali, axați pe motoarele cu ardere internă vor scădea dramatic cu 20%, în timp ce la furnizorii de piese scăderea va fi dramatică, de 42%, numărul locurilor de muncă ce vor dispărea ajungând la 500 de mii.

Scăderea va fi compensată de locurile de muncă de la furnizorii axați pe tehnologia cu emisii zero, care vor crește cu 300.000 de lucrători.

Platforma pentru Electromobilitate a declarat că studiul prognozează creșteri substanțiale de locuri de muncă pentru producția de energie legată de industria auto și infrastructura de încărcare pentru vehiculele electrice.

"Industria auto este atât de strategică pentru Europa, încât este fundamental ca UE să colaboreze cu statele membre în privința politicilor de sprijinire", a declarat pentru Reuters președintele Platformei pentru Electromobilitate, Arne Richters. „Recalificarea și stabilirea unei priorități strategice este un punct crucial”, a mai spus acesta.

Compensarea facturilor. Ce se întâmplă dacă e depășit plafonul de 200 de kWh

Grupul reprezintă o serie de organizații și corporații și include producătorii de automobile Tesla , Renault,  Nissan , compania ChargePoint, precum și conglomeratul american 3M.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China

pixel