Rătăciți în tranziție. Cât de pregătiți sunt producătorii de mașini pentru E-AUTO și ce se întâmplă cu lucrătorii
Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Giga fabrica Tesla / Foto: Tesla
Giga fabrica Tesla / Foto: Tesla
Tranziția verde, va însemna pentru industria auto, dispariția motoarelor clasice și trecerea la vehiculele electrice. Modificarea din temelii a pieței auto va necesita din plin sprijinul UE. Pentru ce va fi nevoie de sprijin? Una din zonele cele mai afectate va fi resursa umană, iar Europa trebuie să gândească programe de „recalificare”, care să ajute lucrătorii să se pregătească pentru o altă lume, cea e-auto.

Un raport al Boston Consulting Group, citat de Grupul Platforma pentru Electromobilitate, spune că, până în 2030, ocuparea forței de muncă în industria auto europeană va scădea ușor (cu mai puțin de 1%) de la 5,7 milioane de lucrători în prezent, pe fondul tranziției la vehiculele electrice.

Grupul a declarat că UE, guvernele și companiile ar trebui să se concentreze asupra investițiilor în educație, formare, dezvoltarea competențelor („upskilling”) și „recalificarea” lucrătorilor pentru a se asigura - așa cum clamează și oficialii europeni -  că ”nimeni nu rămâne în urmă”, în urma tranziției verzi care va schimba definitiv domeniul auto.

Însă locurile de muncă la producătorii auto tradiționali, axați pe motoarele cu ardere internă vor scădea dramatic cu 20%, în timp ce la furnizorii de piese scăderea va fi dramatică, de 42%, numărul locurilor de muncă ce vor dispărea ajungând la 500 de mii.

Scăderea va fi compensată de locurile de muncă de la furnizorii axați pe tehnologia cu emisii zero, care vor crește cu 300.000 de lucrători.

Platforma pentru Electromobilitate a declarat că studiul prognozează creșteri substanțiale de locuri de muncă pentru producția de energie legată de industria auto și infrastructura de încărcare pentru vehiculele electrice.

"Industria auto este atât de strategică pentru Europa, încât este fundamental ca UE să colaboreze cu statele membre în privința politicilor de sprijinire", a declarat pentru Reuters președintele Platformei pentru Electromobilitate, Arne Richters. „Recalificarea și stabilirea unei priorități strategice este un punct crucial”, a mai spus acesta.

Compensarea facturilor. Ce se întâmplă dacă e depășit plafonul de 200 de kWh

Grupul reprezintă o serie de organizații și corporații și include producătorii de automobile Tesla , Renault,  Nissan , compania ChargePoint, precum și conglomeratul american 3M.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

Țările de Jos au deschis prima linie de testare Hyperloop

O nouă eră a călătoriilor începe în Europa odată cu...

Smart Band 8 Pro, un ceas conectat foarte lăudat

Smart Band 8 Pro este unul dintre cele mai competitive...

China, campioană a energiilor regenerabile

Anul 2023 a stabilit un nou record în privința...

Valoarea Bitcoin revine la pragul de peste 70.000 dolari

Această veste vine după ce, la începutul acestei luni,...

Modificări privind plata suplimentelor pentru energie

Un nou proiect de lege înregistrat recent la Senat aduce...

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel