Rechemări Tesla. Elon Musk nu înțelege piața din China

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Planul Tesla. India vrea să "ÎNGROAPE" China
Planul Tesla. India vrea să "ÎNGROAPE" China
Tesla a rechemat până la 36.126 de vehicule importate Model S și Model X de China din cauza defecțiunilor ecranului tactil - cea mai recentă după câteva runde de rechemări în 2020 - despre care analiștii au spus că ar avea un impact ușor asupra brandului său pe cea mai mare piață auto din lume, dar reflectă ignoranța mărcii în ceea ce privește înțelegerea consumatorilor chinezi.

Potrivit administrației de stat chineze pentru reglementarea pieței, mașinile care vor fi retrase au fost fabricate între 2013 și 2018 de Tesla în California și exportate în China.

Vehiculele electrice Tesla au o unitate de control media care conține dispozitive de memorie și alte componente. Dispozitivele de memorie din unele unități au cicluri de ștergere a programului limitate la 3.000 și, prin urmare, este posibil să nu funcționeze bine după atingerea limitei, ceea ce ar putea duce la riscuri potențiale.

Tesla a făcut o serie de rechemări în China în ultimii ani. În octombrie 2020, Tesla a anunțat că recheamă 48.422 de vehicule fabricate în SUA din cauza suspensiilor față și spate potențial defecte și nesigure.

Wu Shuocheng, un analist auto independent, a declarat pentru Global Times că rechemările repetate pot avea un impact asupra brandului Tesla, dar ar putea să nu aibă niciun impact asupra vânzărilor sale din China, deoarece se bucură în continuare de poziția de lider pe piața vehiculelor electrice.

El a subliniat problemele legate de controlul calității pentru Tesla și pentru aproape toți producătorii de automobile, mai ales că producția sa de model 3s la Shanghai Gigafactory a depășit 5.000 pe săptămână.

Elon Musk a recunoscut: Tesla are probleme de calitate

Tesla a început să livreze modelul Y-fabricat în China în ianuarie, un pas despre care compania a spus că a marcat o „etapă nouă” pentru dezvoltarea producătorului american de automobile electrice în China.

Cu toate acestea, deși Tesla este, fără îndoială, compania americană cea mai activă în investiții în China, producătorul auto din Silicon Valley este departe de a înțelege consumatorii chinezi, așa cum se vede în atitudinea sa față de o serie de accidente, inclusiv explozii, șoferi care pierd controlul și frâne defecte.

Tesla a arătat respect pentru potențialul pieței chineze, dar nu același nivel de respect este acordat consumatorilor chinezi, au subliniat analiștii.

Tesla a fost criticată pe scară largă pentru că nu și-a asumat responsabilitatea atunci când se ocupă de probleme de control al calității. Agenția de știri Xinhua a declarat într-un editorial pe 1 februarie că Tesla nu ar trebui să fie arogantă față de întrebările consumatorilor. "Există deja o serie de mărci de vehicule electrice înfloritoare în China și o companie se bazează pe atitudinea sa față de consumatori", se spune în editorial, menționând că nicio campanie de marketing nu poate salva o întreprindere odată ce își pierde credibilitate.

Cui Dongshu, secretar general al Asociației Chinei pentru Autoturisme, a declarat că prețul modelului Y, în prezent la 339.900 de yuani (52.548 dolari) în China, poate fi redus din nou în 2021 la sub 300.000 de yuani pentru a concura cu vehiculele pe benzină și mărcile auto locale electrice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel