Record la Șantierul Naval Damen Mangalia. Va fi o navă specială, unică

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
A fost o adevărată provocare pentru companie
A fost o adevărată provocare pentru companie
Vase de lux pentru croaziere, ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere şi nave de transport maritim vor fi construite la Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare şantier naval din Europa. La doar şase luni de când şantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore care vor permite şantierului să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară. 

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore. Acest ultim segment include, printre altele, nave de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă, atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume.

Astfel, va fi construită o navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime. Cu o lungime de 177 de metri, va fi cea mai modernă și mai tehnologică ambarcațiune de acest tip din lume. Beneficiarul este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru constructia vasului a fost semnat in februarie 2019.

O provocare acceptată

„Contractul a fost atribuit șantierului românesc la începutul acestui an, iar într-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zidă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei”, se arată într-un comunicat al Damen, precizând că proiectarea a fost facută de către specialiștii noștri. ”Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beeers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice și anume cel mai mare vas de acest tip contruit până acum în lume”, a subliniat Ruud van der Stroom, directorul de vanzari al diviziei Damen Offshore.

Citește și Ce mai fabrică românii: Vase de lux și croazieră la Șantierul Naval

Construcția navei va dura circa doi ani, prima livrare de diamante fiind estimată pentru trimestrul doi al anului 2022.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Criză economică / Foto: Freepik

Norvegia pierde o avere: Zeci de miliarde au fost spulberate

Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...

Donald Trump vorbește la telefon
Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM
Unifarm / Foto: Agerpres
Camioane/ Foto: Freepik

RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile

Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...

Lucrător la spații verzi / Foto: Freepik
Mașini / Foto: Freepik
La bancă
Familie / Foto: Freepik
Cristian Popa, BNR
Steagul Bulgariei
Donald Trump și Elon Musk
Donald Trump / Foto: Flickr
Bani / Foto: DCBusiness
Comisarul european pentru Buget, luptă antifraudă şi administraţie publică, Piotr Serafin
Bună dimineața! / FOTO: Freepik

pixel