Declarația unică, modificări importante. ANAF a emis formularul inteligent
Agenția Națională de...
Cunoscută în China sub numele de Xiaohongshu, platforma este renumită pentru recomandările de lifestyle în domenii precum frumusețea și gastronomia. Recent, însă, aceasta s-a transformat într-un canal bilateral neașteptat de schimburi între SUA și China, utilizatorii împărtășind fotografii și întrebări despre animale de companie, mâncăruri preferate și stilul lor de viață.
Nu toți utilizatorii au fost încântați, unii plângându-se că platforma lor este „invadată”, iar bloggerii naționaliști avertizând împotriva influențelor americane.
Peste 700.000 de utilizatori noi s-au alăturat platformei, pe fondul unei iminente interdicții a TikTok în Statele Unite, utilizat de 170 de milioane de americani, din cauza preocupărilor privind securitatea națională.
Miercuri, mulți utilizatori chinezi au postat selfie-uri și mesaje de bun venit pentru „refugiații TikTok” și au răspuns cu entuziasm întrebărilor utilizatorilor americani despre mâncărurile tradiționale chinezești, obiectivele turistice din orașe sau chiar politicile demografice ale Chinei.
Printre aceștia s-a numărat Jacob Hui, un traducător din orașul Hangzhou, care a participat la o discuție live găzduită de influenceri chinezi și americani pe platformă. Hui a adresat întrebări noilor utilizatori, cum ar fi ce jocuri video sunt populare în Statele Unite. „Nu au fost multe astfel de oportunități de a interacționa direct cu americanii în trecut”, a spus el.
Mass-media de stat chineze au salutat, de asemenea, acest fenomen. Radiodifuzorul CCTV a declarat că utilizatorii TikTok au găsit „un nou cămin”. Întrebat în cadrul unei conferințe de presă regulate, purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe chinez, Guo Jiakun, a afirmat că utilizarea rețelelor sociale este o „alegere personală”.
„China a sprijinit întotdeauna și a încurajat consolidarea schimburilor culturale și promovarea înțelegerii reciproce între popoarele tuturor țărilor”, a declarat Guo.
De ani de zile, China controlează strict spațiul cibernetic prin arhitectura sa de cenzură, cunoscută sub numele de „Marele Zid de Foc”, blocând rețelele sociale străine precum Instagram și X.
În schimb, majoritatea platformelor chineze, precum Weibo, necesită un număr de telefon chinezesc pentru conectare, limitând utilizatorii la rezidenți chinezi. ByteDance restricționează TikTok pentru utilizatorii din afara Chinei și operează o versiune separată pentru locuitorii din China continentală, numită Douyin.
RedNote, în contrast, nu solicită utilizatorilor un astfel de număr de telefon și păstrează o singură versiune a aplicației sale. Compania nu a răspuns solicitării Reuters pentru comentarii.
În trecut, alte platforme de social media occidentale, precum Clubhouse, au cunoscut un val similar de utilizatori chinezi înainte de a fi blocate de cenzorii din Beijing.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Agenția Națională de...
Banca Naţională a României a...
Totuși, traiectoria acestei scăderi este mai ridicată...
Utilizatorii aplicației chineze...
Datoria publică a Italiei a...
JPMorgan Chase anunță profit anual record datorită...
Dacă nici ei nu își permit ...
Fitch Ratings a revizuit în...
Germania a stabilit un record după numărul de aprobări...
Nu sunt excluse probleme pe linie de aprovizionare.
Concluzia unui studiu publicat miercuri.
Economia Germaniei s-a...
Marcel Ciolacu exclude...
Consiliul Concurenţei a...
Guvernul a eliminat scutirile...
Prețurile carburanților au înregistrat o creștere ușoară...
Rezervele de gaze din depozitele României au ajuns la...
Industria navală face pași importanți către un viitor...
Comisia Europeană a demarat o...
Președintele Camerei de Comerț...