Refacerea planșeului Unirii. Rute ocolitoare

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Splaiul Unirii
Splaiul Unirii
Lucrările de refacere din temelii a Planşeului Unirii încep marţi, iar circulaţia pe Splaiul Independenţei, între Piaţa Naţiunile Unite şi Piaţa Unirii, va fi restricţionată.

"Începem refacerea Planşeului Unirii! Primele în zone în care vom lucra sunt cea din faţa hanului lui Manuc şi Parcul Unirii. În perioada lucrărilor, circulaţia pe Splaiul Independenţei, între Piaţa Naţiunile Unite şi Piaţa Unirii, este restricţionată, cu excepţia riveranilor", a anunţat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.

Potrivit primarului, se pot folosi următoarele rute ocolitoare:

* dinspre Corneliu Coposu şi Universitate - drum provizoriu prin Parcul Unirii;

* de pe Calea Victoriei va fi traseul: Naţiunile Unite - Palatul Parlamentului - Bulevardul Unirii;

* dinspre Eroilor - se face dreapta pe Bulevardul Libertăţii, apoi stânga pe Bulevardul Unirii.

Autorizaţia de construire pentru refacerea Planşeului Unirii a fost semnată de Nicuşor Dan în ultima sa zi de mandat de primar general al Capitalei.

Daniel Băluţă anunţa recent, într-o conferinţă de presă, că, potrivit autorizaţiei de construire, lucrările vor consta în regenerarea spaţiilor publice din zona Piaţa Unirii, refacerea structurii cuvei Râului Dâmboviţa, a Planşeului Unirii, vechi de aproape 100 de ani, a reţelelor edilitare, semnalizare şi marcaje rutiere, sistematizări pe verticală, executarea unor drumuri temporare, executarea unor instalaţii de irigaţii şi intervenţii temporare asupra fântânilor arteziene.

Lucrările vor fi împărţite în patru zone distincte: porţiunea din faţa Hanului lui Manuc, cea din parcul aflat în faţa Magazinului Unirea, cea din zona fântânilor şi cea dinspre Pasajul Unirii.

Parcul din faţa Magazinului Unirea va fi împrejmuit, vor fi transplantaţi copacii, o parte vor fi relocaţi, alţii defrişaţi, urmând să fie sădiţi alţii în compensare.

Pentru refacerea planşeului, în ambele etape de lucru constructorii vor începe cu desfacerea, înlăturarea grinzilor, a stâlpilor vechi şi înlocuirea acestora cu elemente noi. La final, va fi o structură complet nouă, preciza primarul.

Odată cu această lucrare, se va uni linia de tramvai care vine de la Sfânta Vineri cu linia de tramvai existentă la baza Dealului Mitropoliei.

"E nevoie să intervenim şi în ceea ce priveşte Pasajul Unirii, care şi el este o parte importantă a acestui proiect. Timpul estimat în care vom interveni şi în această direcţie este undeva între primăvara şi vara anului 2026, când estimăm că vom închide şi Pasajul Unirii, după ce (...) fazele de lucru despre care vorbim vor fi încheiate, ocazie cu care îl vom consolida, pe o parte, iar, pe de altă parte, vom reuşi să facem această joncţiune dintre cele două axe ale Bucureştiului, lucru care este imposibil astăzi, întrucât structura pe care s-ar sprijini liniile de tramvai nu duce greutatea nici a şinelor şi nici a tramvaiului", a afirmat primarul Băluţă, care a estimat că lucrările la Planşeul Unirii, pasaj şi pentru tramvai vor dura circa trei ani. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului

pixel