Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Liderii de sindicat se vor întâlni vineri cu directorii Renault pentru a continua discuţiile privind planul de a separa activităţile din domeniul vehiculelor cu motoare pe combustie de cele dedicate vehiculelor electrice. Producătorul automobilelor Zoe caută să convingă partenerul de alianţă Nissan Motor să investească în divizia Ampere - specializată pe producţia de vehicule electrice, care ar urma să fie anul viitor listată la Bursa de la Paris, în funcţie de condiţiile de pe piaţă. De asemenea, negocierile se concentrează şi pe reducerea participaţiei pe care Renault o deţine la Nissan.
"Renault vrea să atragă investiţii de zece miliarde de euro în Ampere şi acesta este un lucru pozitiv. Atragerea unor astfel de investiţii nu va fi uşoară, dar este pe deplin în conformitate cu eforturile directorului general de a face compania să opereze mai degrabă ca un start-up, ca Tesla", a explicat Jean-Francois Nanda, reprezentant al CFTD, al doilea mare sindicat de la Renault.
Angajamentul ferm al Renault
Luna trecută, Renault a anunţat reorganizarea afacerii sale. Producătorul auto francez şi grupul chinez Geely au ajuns la un acord privind lansarea unei societăţi mixte, deţinute în mod egal, care va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto. Decizia a sporit îngrijorările privind locurile de muncă.
Consultările cu sindicatele sunt cerute conform reglementării din Franţa pentru ca Renault să efectueze separarea. Alte negocieri vor urma în zilele următoare, atât în Franţa cât şi peste hotare, a precizat joi un purtător de cuvânt.
Renault s-a angajat să menţină toate locurile de muncă din Franţa, susţine Nanda.
Ampere va avea sediul în Franţa şi aproximativ 10.000 de angajaţi. Societatea mixtă din domeniul vehiculelor cu motoare pe combustie înfiinţată cu Geely, care va avea denumirea Horse, va avea sediul în afara Franţei şi aproximativ 19.000 de angajaţi pe trei continente.
Alte sindicate sunt mai puţin cooperante. Un sindicat mai mic, CGT, critică separarea Ampere, care răspunde "unei logici financiare". Sindicatul CFE-CGC, de la fabrica Renault din Guyancourt, face presiuni pentru a afla mai multe detalii privind efectele asupra locurilor de muncă. Luna trecută, când a fost întrebat de o posibilă reducere a forţei de muncă, şeful Renault a dat asigurări că reorganizarea "nu este un exerciţiu de restructurare".
"Acesta este un exerciţiu de dezvoltare. Nu suntem aici să propunem un plan de reducere a forţei de muncă. Din contră, cred că există potenţiale oportunităţi pentru a crea slujbe, locuri de muncă cu valoare ridicată", declara în noiembrie Luca de Meo.
Preşedintele Jean-Dominique a avut o sesiune de întrebări şi răspunsuri pentru a-i linişti pe angajaţii din România, în timpul vizitei de două zile de la mijlocul lunii octombrie. Alţi oficiali, cum ar fi directorul de inginerie de la Renault, Gilles Le Borgne, au vizitat din noiembrie fabricile din Spania, Brazilia şi România, pentru a le da angajaţilor mai multe detalii.
Citește și:
Renault şi Nissan ar putea anunţa în decembrie un potenţial acord de restructurare a alianţei
Renault şi Nissan sunt aproape de finalizarea planului prin care luna viitoare vor anunţa la Londra un potenţial acord de restructurare a alianţei lor, deşi cei doi producători auto încă negociază condiţiile, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, a declarat marţi pentru Reuters că "este încrezător" că producătorul auto francez va ajunge la un acord cu partenerul său nipon Nissan privind viitorul alianţei lor.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. Renault ar dori ca Nissan să investească în viitoarea sa divizie de vehicule electrice, în timp ce Nissan vrea ca Renault să îşi reducă participaţia pe care o deţine la constructorul nipon, de la 43% până la 15%. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...