Reprezentanţii TikTok, audiaţi în Parlamentul European, în contextul discuţiilor privind alegerile

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
TikTok, luat la puricat de Comisia Europeană / Ilustrație: DCBusiness
TikTok, luat la puricat de Comisia Europeană / Ilustrație: DCBusiness
Europarlamentarii sunt aşteptaţi să pună întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu manualul de reguli digitale al UE, pentru a garanta un spaţiu online sigur, transparent şi de încredere, mai ales în perioadele electorale.

Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din Parlamentul European (PE) va audia marţi reprezentanţi ai TikTok asupra modului în care această companie aplică regulile digitale ale UE, în contextul alegerilor desfăşurate recent în Europa, a anunţat luni într-un comunicat de presă legislativul european.

Marţi, începând aproximativ de la ora 11:00 CET (12:00 ora României), Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului va desfăşura o discuţie cu Caroline Greer, directoare a TikTok pentru politici publice şi relaţii guvernamentale, şi cu Brie Pegum, director global de producţie, autenticitate şi transparenţă al TikTok.

Legea privind Serviciile Digitale ale UE (Digital Services Act - DSA), intrată deplin în vigoare pe 17 februarie 2024, stabileşte obligaţii stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi social media sau comerţul online, de a combate conţinutul ilegal, dezinformarea online şi alte riscuri online pentru societate.

Comisia Europeană, care în virtutea DSA dispune de prerogative de investigare şi sancţionare, a început să examineze strategiile de îndeplinire a acestor obligaţii în cazul mai multor platforme online foarte mari.

În contextul alegerilor aflate în desfăşurare în România, Comisia Europeană a adresat întrebări referitoare la procesul companiei TikTok de gestiune a riscului în ceea ce priveşte manipularea informaţiei, sistemul de recomandare (ce oferă utilizatorului sugestii pentru articolele cele mai relevante - n.r.) şi accesul terţilor la date.

Comisia a adresat anterior întrebări despre designul şi funcţionarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube şi Snapchat, şi mai precis asupra măsurilor întreprinse de TikTok pentru combaterea riscurilor legate de alegeri, asigurarea pluralismului media şi a discursului public.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Benzinărie / Foto: Freepik
Freepik.com
Factura. Freepik.com
Euro / FOTO: Freepik

România va putea tipări bancnote euro

România va dispune, până la sfârşitul acestui an, de...

Alexandru Nazare
Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
Imaginile dezastrului din județul Galați / FOTO: gov.ro
Rafinărie atacată cu drone / Foto: Captură video
Declarația unică - Foto ilustrativ
Foto: Freepik.com
BVB

BVB încheie săptămâna în scădere

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere pe majoritatea indicilor...

La benzinărie / FOTO: Freepik

ANAF a declanşat operațiunea "Cuibul cu Fantome"

Direcția Generală Antifraudă Fiscală acționează...

Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Urmările inundațiilor / Foto: Apele Române
Cosmin Marinescu
freepik.com
Freepik.com
Medic scrie o rețetă / FOTO: Freepik
Freepik.com
Contabilă la calculator / Foto: Freepik
Inundații / Foto: IGSU
Donald Trump
Freepik.com
Freepik.com

pixel