Reuters: Europenii cheltuie mai puțini bani de Crăciun, iar hipermarketurile s-au adaptat rapid

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Cadouri / sursa: Freepik.com
Cadouri / sursa: Freepik.com
Hipermarketurile din Europa și Marea Britanie oferă mai multe produse alimentare de sărbători sub marcă proprie pentru a se adapta cerințelor consumatorilor, de a cheltui mai puțini bani pentru mesele de Crăciun.

Oamenii au început să reducă, de asemenea, cheltuielile cu cadourile și restaurantele, informează Reuters.

Mesele festive sunt o prioritare, dar inflația obligă gospodăriile să își ajusteze bugetele, spun directorii și analiștii de piață. Pentru unii comercianți, aceasta este o șansă de a vinde mai mult consumatorilor care își permit să facă risipă în timpul sărbătorilor.

În Franța, cumpărătorii își propun să își reducă anul acesta cheltuielile totale de Crăciun, bugetul mediu fiind redus cu 19 euro față de 2022, potrivit unui sondaj realizat de Cofidis și CSA Research. Aceștia își propun să își reducă cel mai mult cheltuielile pentru cadouri.

Lanțul de supermarketuri Carrefour încearcă să îi atragă pe cumpărători cu prețuri mici prin cele 60 de noi produse alimentare de Crăciun sub marcă proprie pe care retailerul le-a introdus anul acesta.

Supermarketurile și-au mărit gama de alimentele proprii, în condițiile în care o mare majoritate (78%) a consumatorilor din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, indiferent de venituri, afirmă că se orientează către produse mai ieftine sau că fac cumpărături de la retaileri cu prețuri mai mici, potrivit unui studiu McKinsey.

Lanțul polonez de supermarketuri Biedronka a declarat că gama sa de ciocolată și dulciuri de marcă proprie, inclusiv biscuiții și turta dulce, sunt cu cel puțin 20% mai ieftine decât alternativele de marcă.

Supermarketul olandez Albert Heijn a declarat că gama sa premium "AH Excellent" are 200 de produse de sărbători în acest an, mult mai multe decât în 2022.

Britanicii se așteaptă să cheltuiască anul acesta de Crăciun cu aproximativ 105 lire sterline mai mult decât în 2022, potrivit unui studiu Barclays, alimentele și băuturile festive urmând să fie cele care vor contribui cel mai mult la această cheltuială - crescând în medie cu aproape 26 de lire sterline.

Retailerul britanic Tesco a cumpărat mai mulți curcani decât anul trecut, a declarat directorul general Ken Murphy pentru că se așteaptă ca oamenii să iasă mai puțin în oraș și să petreacă mai mult timp acasă cu familia.

Britanicii au cumpărat 3,9 milioane de litri de șampanie în acest an, în scădere cu 9% față de anul trecut, potrivit datelor Kantar privind cele 52 de săptămâni care s-au încheiat la 26 noiembrie.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF
Energie verde / Foto: Freepik
Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos

România, în topul celor mai mari prețuri la energie

Prețurile la energie electrică continuă să varieze...

Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

pixel