Ce este taxarea inversă și de ce ar fi o soluție pentru colectarea TVA
Taxarea inversă este un...
O veche taxă auto, va fi inclusă în PNRR
România se pregătește să reintroducă o taxă pe poluare auto, măsura fiind inclusă în cererea de plată numărul 4 din PNRR, potrivit declarațiilor ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș. Aceasta ar putea avea un impact major asupra a milioane de autoturisme, fiind similară cu fosta taxă auto, care a fost declarată nelegală în trecut.
Ministrul a explicat că taxa va fi aplicată în funcție de nivelul de poluare și numărul de kilometri parcurși și că reprezintă un jalon important al reformelor asumate prin PNRR. O parte din banii colectați vor fi redirecționați către autoritățile locale, iar restul va ajunge la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru întreținerea drumurilor.
Taxa, o condiție pentru accesarea fondurilor europene
Guvernul intenționează să depună în iunie-iulie o cerere de accesare a unei noi tranșe de 2,7 miliarde de euro din PNRR, însă această finanțare este condiționată de aplicarea taxei pe mijloacele de transport poluante. Ministrul a precizat că această măsură este impusă printr-o directivă europeană pe care toate statele membre trebuie să o implementeze.
Noua taxă ar urma să fie aplicată în funcție de emisiile de poluare ale vehiculelor și de certificatele ITS. Deși detaliile exacte nu au fost încă stabilite, este clar că posesorii de mașini cu emisii ridicate vor trebui să plătească mai mult.
Taxa auto în România: un istoric al controversei
Între 2006 și 2013, Guvernul a introdus mai multe forme de taxare auto, inclusiv timbrul de mediu, însă toate au fost declarate nelegale de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene. Statul a fost obligat să restituie banii încasați de la șoferi, ceea ce a generat pierderi financiare importante.
Deși Guvernul susține că noua taxă va fi conformă cu legislația europeană, există temeri că aceasta ar putea fi din nou contestată în instanță. Rămâne de văzut dacă autoritățile vor găsi o formulă care să nu repete greșelile trecutului.
Dacă măsura va fi adoptată, milioane de români vor trebui să plătească o taxă suplimentară pentru a putea circula cu mașinile lor. Rămâne de văzut când va intra în vigoare și ce categorii de vehicule vor fi vizate. Cert este că Guvernul este presat să implementeze reforma pentru a accesa fondurile europene, ceea ce înseamnă că o decizie finală ar putea veni în următoarele luni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Taxarea inversă este un...
Curtea de Conturi a României a...
Donald Trump și Elon Musk,...
Pentru al patrulea an consecutiv, companiile din România...
Scaderea dobanzii de referinta de catre Banca Centrala...
Banca Centrală Europeană (BCE)...
Industria auto din România s-a...
Preşedintele american Donald...
Ministerul Finanțelor lansează...
Autoritatea Naţională de...
În contextul digital actual,...
Leul s-a apreciat, joi, 5...
Ultima lună din primăvara...
Ministerul Finanţelor a...
Philip Morris International...
Vineri, 6 iunie, se redeschide Transfăgărăşanul.
Transportatorul aerian low-cost Wizz Air a raportat joi...
ANAF a identificat mii de...
CEC Bank continuă procesul de...
Zbor Ryanair lovit de turbulențe extreme: aterizare de...
Statutul de Business Superbrand a fost obținut de...
Digitalizarea proceselor...