Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Mahle Powertrain și Allotrope Energy au prezentat o nouă tehnologie de baterii care se pare că oferă o reîncărcare ultra-rapidă, alături de o bună densitate de putere. Combinând avantajele supercondensatoarelor și ale bateriilor litiu-ion tradiționale, tehnologia litiu-carbon ar trebui să permită o încărcare completă într-un timp similar cu cel de realimentare a unui vehicul cu combustie internă. În plus, celulele Li-C nu conțin metale din pământuri rare, sunt complet reciclabile și nu sunt susceptibile la evenimente incontrolabile, rpecum autocombustie sau explozie.
"Anxietatea legată de autonomie este adesea citată ca fiind principala barieră în calea adoptării vehiculelor electrice, dar dacă bateria ar putea fi reîncărcată în același timp în care este nevoie pentru a realimenta un vehicul convențional cu motor cu ardere internă, o mare parte din această îngrijorare dispare", a declarat Dr. Mike Bassett, șeful departamentului de cercetare al Mahle Powertrain.
"Odată cu creșterea serviciilor de livrare, a crescut rapid utilizarea mopedelor pe benzină pentru livrări urbane, cum ar fi mesele la pachet, iar acest lucru a contribuit la problemele legate de calitatea aerului din orașele noastre", a spus Bassett. "Decarbonizarea acestor livrări s-a dovedit până acum dificilă fără a menține un stoc de baterii interschimbabile scumpe sau fără a trece la un vehicul electric mai mare și mai greu, cu un consum de energie mai mare."
Citește și: Tesla a fost detronată de start-up-ul Lucid Motors
Cu toate acestea, în cadrul unui proiect de colaborare cu Allotrope Energy, Mahle Powertrain a analizat modul în care un moped electric ar putea fi utilizat ca vehicul de livrare urban alimentat de o baterie litiu-carbon de capacitate mică și ieftină. Studiul s-a axat pe un serviciu de livrare de fast-food cu motoretă electrică în oraș, cu o rază de acțiune de 25 km. O baterie litiu-ion convențională de 500Wh ar necesita o reîncărcare la mijlocul schimbului care, chiar și cu un încărcător rapid, ar dura mai mult de 30 de minute. În plus, încărcarea rapidă regulată reduce durata de viață a bateriei până la punctul în care ar trebui probabil înlocuită la fiecare an sau doi. Cu toate acestea, un pachet de litiu-carbon ar putea fi reîncărcat la 20 kW în doar 90 de secunde, ceea ce înseamnă că o încărcare completă ar putea fi realizată în timpul necesar pentru colectarea următoarei livrări.
Tehnologia litiu-carbon a Allotrope Energy are un anod de tip baterie cu rată mare și un catod de mare capacitate de tip condensator electric cu strat dublu (EDLC), separate de un electrolit organic. Rezultatul este o celulă de baterie care, aparent, nu suferă niciunul dintre efectele de degradare termică la care sunt supuse bateriile tradiționale pe bază de litiu. Stabilitatea sa, chiar și la temperaturi ridicate, permite furnizarea unui curent ridicat și o reîncărcare rapidă, toate acestea fără a fi nevoie de sisteme complexe de răcire externă sau de sisteme elaborate de gestionare a bateriei.
În plus, catodul său de tip condensator permite o durată de viață de peste 100.000 de cicluri, mult mai mare decât cea a bateriilor convenționale, în timp ce eliminarea metalelor de pământuri rare și reciclabilitatea completă a designului îl fac mai bun pentru mediu atât în timpul producției, cât și mult timp după aceea.
"Cu o încărcare ultra-rapidă, dimensiunea bateriei poate fi optimizată pentru a se potrivi scenariilor în care va fi utilizat vehiculul, iar acest lucru duce nu numai la economii de greutate, ci și la reduceri de costuri care reduc la rândul lor și mai mult barierele în calea decarbonizării", a declarat Bassett. "Adevărata provocare a constat în proiectarea arhitecturii electrice capabile să absoarbă rate de încărcare atât de mari. În plus, neexistând pe piață sisteme de încărcare adecvate care să poată furniza aceste rate de încărcare de la o sursă de alimentare domestică, am creat propriul nostru design personalizat."
Soluția la care a ajuns echipa lui Bassett folosește propriul său acumulator de energie încorporat, bazat pe condensatori, pentru a oferi o încărcare ultra-rapidă de până la 20 kW prin creșterea puterii de la o conexiune monofazată obișnuită de 7 kW, reducând astfel costurile și complexitatea și eliminând în același timp nevoia de modernizări costisitoare ale conexiunii la rețeaua electrică.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...