Românii ezită să ceară despăgubiri companiilor aviatice

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Românii se hotărăsc greu să-și ceară drepturile
Românii se hotărăsc greu să-și ceară drepturile
Românii încă nu își cunosc drepturile pe care le au în raport cu companiile aviatice în ceea ce privește compensațiile pentru zboruri anulate sau întârziate. Un studiu al AirHelp, liderul mondial în obținerea de compenații pentru pasagerii companiilor aeriene, arată că românii sunt pe locul 8 în topul celor care depun cu întârziere cereri de despăgubire pentru zborurile eligibile conform Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor EC 261.

Această directivă protejează pasagerii care au avut, din vina companiilor aeriene, întârzieri lungi, anulări de zboruri sau au fost refuzați la îmbarcare pe zborurile ce decolează dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau zboară către un stat membru UE, cu o companie aeriană înregistrată pe teritoriul Uniunii. În medie, pasagerii din Portugalia, Olanda și Austria depun cererile de compensații după 34-35 de zile de la producerea evenimentului neplăcut, în timp ce pasagerii români înaintează o astfel de cerere după 42.3 zile. La polul opus portughezilor, canadienii așteaptă, în medie, 57.1 zile, norvegienii 53.4 zile, iar americanii 53.1 zile.

Pasagerii pot beneficia de compansații financiare cu o valoare cuprinsă între 250 și 600 de euro de persoană, în anumite cazuri de întârzieri sau anulări ale zborurilor, sau când le-a fost refuzată îmbarcarea. Astfel de despăgubiri se pot acorda numai în cazul în care evenimentul s-a produs din vina exclusivă a companiilor aeriene și nu din motive ce nu le pot fi imputate acestora/cazuri de forță majoră cum ar fi, de exemplu, vremea nefavorabilă, urgențe medicale sau atentate teroriste.

Citește și: Câți români și-au tocat nervii în aeroporturi în 2018

“Chiar dacă au la dispoziție 3 ani pentru a depune o cerere de compensații conform Directivei Europene nr. 261, este absolut necesar ca pasagerii să-și ceară drepturile cât mai repede după producerea evenimentului nedorit” a spus Henrik Zillmer, CEO AirHelp. “Acest studiu ne arată că mulți dintre pasagerii care au dreptul la compensații financiare așteaptă mult timp să depună o cerere de despăgubire sau sfârșesc prin a nu o mai face deloc”, completează Henrik Zillmer.

Pasageriilor din Uniunea Europeana le ia, de obicei, mai puțin timp să depună cereri de despăgubire, poate și pentru că Directiva E261 este o lege a Uniunii Europene, deci cetățenii sunt mai bine informați despre beneficiile/prevederile ei. Canada, Norvegia și Statele Unite sunt țările din care depun cu cea mai mare întârziere cereri de despăgubire.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu
Camion alimentează la o benzinărie / Foto: Freepik
Comisia Europeană
Freepik.com
București / Foto: Freepik
Euro. Freepik.com

pixel