Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Un studiu realizat recent de Ipsos pentru ING Bank arată că 8 din 10 români cred că în perioada următoare prețurile vor crește în medie cu 25%.
În acest context, pentru a ține pasul, 80% dintre ei vânează reducerile și promoțiile în cumpărăturile zilnice și peste 50% au cheltuit mai puțin pe articolele vestimentare. Totodată, 36% au amânat cumpărarea de bunuri de folosință îndelungată (precum un autovehicul), 18% au amânat deschiderea propriului business, respectiv 16% au amânat schimbarea job-ului, în timp ce 14% încă se mai gândesc, momentan, cu privire la aducerea pe lume a unui copil.
„Studiul Ipsos ne-a arătat în ce măsură au fost afectate comportamentele de consum și capacitatea de economisire ale românilor în ultima perioadă. Cu toate că se confruntă cu dificultăți, românii sunt destul de reticenți în a folosi un buget lunar, fie că vorbim de unul scris pe o hârtie sau gestionat într-o aplicație. Mai mult de 40% dintre aceștia se lasă ghidați de instinct sau de memorie atunci când își doresc să economisească. De aceea, este important să venim în sprijinul lor și să oferim informații accesibile și practice care să îi ajute să fie mai sănătoși din punct de vedere financiar. Un exemplu în acest sens este platforma Cât ai spune Leu care se adresează tuturor celor care vor să își organizeze mai bine bugetul”, a declarat Wenka Booij, Director Ad-Interim Marketing, Comunicare și Sustenabilitate, ING Bank România.
Citeşte şi: Pe ce se duc banii românilor. Suma infimă care rămâne pentru investiţii
Impredictibilitatea financiară din ultimul timp i-a determinat pe români să fie mai precauți când vine vorba de consum, în special la următoarele categorii: utilități, cumpărături zilnice, cumpărături de îmbrăcăminte, ieșit în oraș și renovarea locuinței. În privința cumpărăturilor de haine, peste jumătate dintre respondenți încearcă să reducă costurile. Nici frecvența activităților de relaxare nu a rămas la fel, 50% dintre ei limitând ieșitul în oraș. 44% dintre români dau mai puțini bani pe îngrijirea personală, iar 43% au fost nevoiți să facă mai puțin sport sau să micșoreze bugetul pentru hobby-uri. Creșterea prețurilor la bunurile de consum zilnic a afectat majoritatea românilor. Prin urmare, mai mult de 30% se orientează către mărci mai ieftine și 22% consumă mai puțin decât o făceau înainte, citează Mediafax.
Prețurile la utilități reprezintă o îngrijorare pentru majoritatea românilor, astfel că jumătate dintre aceștia au renunțat la propriul confort și au scăzut temperatura în locuințe în anotimpul rece, în speranța unor facturi mai mici la căldură. 7 din 10 români au încercat să reducă costul facturilor, folosind mai puțin aparatura electronică. În același timp, 38% dintre participanții la studiu au amânat renovarea casei, iar 23% încă se mai gândesc legat de achiziția unei noi locuințe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...