Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare. Studiu realizat în 26 de ţări
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare. Studiu realizat în 26 de ţări
Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare. Studiu realizat în 26 de ţări
Românii încep să stingă lumina mai devreme și mănâncă mai puțin din cauza crizei, arată un studiu Deloitte realizat în 26 de țări. Ce spun cifrele despre schimbările climatice şi comportamentul tinerilor.  

Economiile sunt mai mari în rândul tinerilor, arată datele.

Scumpirile din ultima vreme au schimbat total comportamentul românilor, potrivit studiului, în țara noastră, 71% dintre respondenți limitează acum consumul de energie în locuințe, 70% reduc risipa de alimente, în timp ce alții cumpără produse sustenabile.

Ba mai mult, unii încearcă să cumpere doar ceea ce a ceea ce au nevoie, în timp ce 63% reciclează sau compostează gunoiul menajer.

Iar aici, surprinzător, vorbim de un procent peste media din Europa Centrală, care este de 54% în timp ce și vacanțele au fost limitate.

Vedem că, potrivit datelor, 61% dintre respondenți evită zborurile opționale sau de agrement și 58% cumpără produse locale.

Un alt aspect important alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă și limitarea consumului de carne sunt alți 2 factori care se regăsesc însă printre acțiunile mai puțin frecvente întreprinse de români pentru a limita schimbările climatice.

Pe de altă parte, analiza arată, de asemenea, o legătură strânsă între comportamentul durabil și vârstă.

Spre exemplu, tinerii sunt mai predispuși să își ajusteze comportamentul pentru a face față schimbărilor climatice.

În plus, potrivit studiului, activitatea companiilor asupra schimbărilor climatice influențează, de asemenea, alegerile profesionale și percepția oamenilor asupra angajatorilor.

Spre exemplu, în țara noastră, 44 % dintre respondenți, preponderent din rândul tinerilor, spun că ar lua în considerare transferul la un angajator care ar pune mai mult accent pe protecția mediului.

Pe de altă parte, 35 % susțin că angajatorii lor au făcut deja schimbări pentru a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel