Activiştii Greenpeace anunţă "prima victorie în instanță împotriva Neptun Deep"
Greenpeace România a câștigat...
Transporturile de țiței către Europa au fost în medie de 630.000 de barili pe zi în cele patru săptămâni până la 7 octombrie, în scădere de la 1,62 milioane înainte de invazie. Petrolierele care transportă petrolul rusesc sunt acum forțate să petreacă de patru ori mai mult timp pentru a face fiecare livrare în India decât ar fi făcut-o anterior pentru a transporta o încărcătură în Olanda sau de 10 ori mai mult decât ar fi fost nevoie pentru a ajunge la Gdansk, în Polonia.
Cea mai recentă rundă de sancțiuni ale Uniunii Europene, adoptată ca răspuns la anexarea de către președintele Vladimir Putin a unor părți din Ucraina, include o interdicție de a expedia țiței rusesc oriunde în lume cu petroliere din UE - o escaladare care ar putea crește considerabil impactul asupra fluxurilor maritime. Sancțiunile au fost, de asemenea, revizuite pentru a încorpora un plafon de preț susținut de Trezoreria SUA, în temeiul căruia, începând cu 5 decembrie, cumpărătorii de țiței rusesc ar putea utiliza nave, asigurări și alte servicii europene, dar numai dacă prețul pe care îl plătesc este sub un anumit prag.
Rusia a declarat că nu-și va vinde petrolul oricui impune un plafon de preț, avertizând că introducerea acestuia ar putea determina țara să reducă producția, iar principalii săi clienți rămân puțin probabil să aprobe planul. Cu toate acestea, se așteaptă ca existența unui astfel de mecanism să sporească puterea de negociere pe care principalii clienți, China, India și Turcia, o au asupra Rusiei pentru viitoarele achiziții.
Fluxurile către aceste trei țări, care au intervenit inițial pentru a umple golul după ce cumpărătorii europeni au început să evite exporturile Moscovei, au atins un vârf de 2,2 milioane de barili pe zi în iunie. În cele patru săptămâni până la 7 octombrie, această cifră a scăzut cu aproximativ 320.000 de barili pe zi.
Volumul de pe petrolierele care nu au indicat încă destinațiile finale poate reduce această diferență, dar nu o va elimina complet.
În timp ce fluxurile totale de țiței expediate din Rusia în săptămâna până la 7 octombrie au scăzut ușor, media pe patru săptămâni, care netezește o parte din zgomotul din date, a evoluat în direcția opusă. Cele mai recente transporturi le înlocuiesc pe cele din săptămâna care s-a încheiat la 9 septembrie, când fluxurile din portul Kozmino din Pacific au fost reduse de trecerea furtunii Hinnamnor.
Fluxuri de țiței în funcție de destinație
Exporturile globale au crescut ușor pe o medie de patru săptămâni, dar au rămas sub 3 milioane de barili pe zi pentru a patra săptămână; aceasta este cea mai lungă perioadă de la începutul lunii martie în care această măsură a livrărilor a fost sub acest prag. Creșterea a fost determinată de fluxurile către Asia, care au crescut la cel mai ridicat nivel din iunie.
Barilul kazah este amestecat cu țiței de origine rusă pentru a crea o calitate uniformă de export. De la invazia Ucrainei de către Rusia, Kazahstanul și-a rebranduit încărcăturile pentru a le deosebi de cele transportate de companiile rusești. Țițeiul de tranzit este exceptat în mod special de la sancțiunile UE privind transporturile maritime ale Rusiei, care urmează să intre în vigoare în decembrie.
Europa
Exporturile de țiței pe cale maritimă ale Rusiei către țările europene au scăzut pentru a patra săptămână, coborând la 604.000 de barili pe zi, cel mai scăzut nivel din acest an până în prezent, în cele patru săptămâni până la 7 octombrie. Fluxurile au scăzut cu 56.000 de barili pe zi, sau 8%, față de perioada de până la 30 septembrie. Aceste cifre nu includ livrările către Turcia.
Volumul expediat din Rusia către țările din nordul Europei a rămas practic neschimbat în medie în cele patru săptămâni până la 7 octombrie, comparativ cu săptămâna precedentă.
Exporturile către țările mediteraneene s-au prăbușit în cele patru săptămâni până la 7 octombrie, cu o scădere a livrărilor atât către Italia, cât și către Turcia. Fluxurile către această regiune, inclusiv Turcia, care este exclusă din cifrele europene din partea de sus a acestei secțiuni, au scăzut la cel mai mic nivel din martie.
Fluxurile combinate către Bulgaria și România au rămas neschimbate față de săptămâna precedentă, o creștere a livrărilor către Bulgaria compensând o scădere a fluxului către România.
Asia
Livrările către clienții asiatici ai Rusiei, plus cele de pe navele care nu indică o destinație finală, care de obicei ajung fie în India, fie în China, au crescut pentru a patra săptămână. Volumul mediu pe patru săptămâni al țițeiului care se îndreaptă spre Asia a crescut la cel mai ridicat nivel din ultimele 16 săptămâni. Transporturile care se îndreaptă spre Asia au fost în medie de 1,94 milioane de barili pe zi în cele patru săptămâni până la 7 octombrie, cu încă 140.000 de barili pe zi pe petroliere al căror punct de descărcare nu este clar.
Toate petrolierele care transportă țiței către destinații asiatice neidentificate semnalizează Port Said sau Canalul Suez, fiind puțin probabil ca punctele finale de descărcare să fie vizibile până când nu vor fi trecut prin calea navigabilă în Marea Roșie, cel mai devreme. Cele mai multe dintre aceste nave ajung în India, iar câteva se îndreaptă spre China.
Citește și: Norvegia, încasări record din petrol și gaze
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Greenpeace România a câștigat...
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...