Rușii spun adio mașinilor noi și cumpără hârburi. Industria lor auto este la pământ
Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Unele sunt importate din Belarus
Unele sunt importate din Belarus
Cu războiul lui din Ucraina, Vladimir Putin și-a condamnat, practic, poporul să ducă o viață de mâna a doua, lipsită de culoare, de bucurie și de perspective. 

În condiţiile în care industria auto internă a Rusiei este afectată sever de sancţiunile occidentale, vânzările de maşini second hand înregistrează creşteri iar vehiculele din Japonia reprezintă mai mult de trei sferturi din importuri, conform datelor analizate de Reuters.

Vânzările de maşini noi produse în Rusia au scăzut semnificativ de la invadarea Ucrainei de către trupele ruseşti, în 24 februarie, sancţiunile limitând accesul la componente, iar mulţi producători auto străini şi-au suspendat operaţiunile în Rusia.

Retragerea lor, alături de aprecierea rublei, au majorat cererea pentru maşini second hand din Asia, problemele logistice provocând parţial creşterea de 10% a preţurilor în septembrie, faţă de începutul anului, arată cifrele publicate de Banca Centrală a Rusiei.

Importurile, care reprezentau aproape o cincime din piaţă în funcţie de volum şi jumătate în funcţie de venituri, nu s-au redresat încă complet. Importurile de maşini noi au scăzut sub nivelul din februarie în august, arată datele agenţiei ruse Autostat, dar importurile de maşini second hand au crescut cu peste 50%, de la 11.055 la 23.117 unităţi.

Majoritatea (76%) maşinilor noi au fost importate din Japonia, pe locul doi, la mare distanţă, fiind Belarus, cu o pondere de 5,3%.

Luna trecută, grupul nipon Nissan a informat că va înregistra pierderi de 687 milioane de dolari în urma cedării afacerii din Rusia, contra sumei de un euro, unei entităţi deţinute de stat, după ce, anterior, partenerul de alianţă Renault anunţa vânzarea participaţiei majoritare deţinute la Avtovaz cu o rublă. Şi Toyota a încetat să mai producă vehicule în Rusia.

Aproape 70% dintre cele 10.257 maşini noi importate în august au venit din China, în contextul extinderii comerţului bilateral între Moscova şi Beijing. Datele vamale din portul rusesc Vladivostok arată că, în perioada ianuarie-august 2022, cumpărătorii individuali au importat peste 100.000 de maşini prin acest oraş, o creştere de aproape 50%.

Dar tendinţa se schimbă, cumpărătorii individuali majorându-şi ponderea în importurile de maşini noi la 23% în august, de la 2% în februarie, conform Autostat.

După începerea conflictului din Ucraina, Association of European Businesses (AEB), care reprezintă companiile auto prezente în Rusia, şi-a revizuit previziunile privind vânzările de maşini noi în 2022, estimând un declin de aproximativ 50%, de la un avans de 3,3%. În perioada ianuarie-septembrie 2022, vânzările de maşini noi au scăzut cu aproape 60%, la 506.661 unităţi. 

Citește și Putin a CONDAMNAT Rusia să ducă o viață de SECOND HAND

Oleg Viughin, un foarte respectat economist rus, fost oficial de rang superior în cadrul Ministerului de Finanțe al Rusiei, a vorbit, într-un interviu acordat publiației americane The Insider, despre viața țării sale pe fondul sancțiunilor internaționale impuse Moscovei, despre cum Putin și-a condamnat, practic, proprii concetățeni să ducă o existență de mâna a doua. 

Rusia nu are scăpare, fiind obligată, practic, să cunoască mulți ani de acum înainte un declin major în dezvoltarea tehnologică din cauza sancțiunilor drastice impuse de războiul din Ucraina, a declarat Oleg Viughin, care a lucrat inclusiv în Banca Centrală a Rusiei. Iar asta pentru simplul motiv că, în privința tehnologiei, Rusia pe importuri, acum blocate, suspendate, interzise. Cu alte cuvinte, până va ajunge să creeze produse proprii, Rusia se va folosi de instrumente care îmbătrânesc pe de o zi pe alta, practic, având în vedere avansul occidental în domeniu, aparatură care, mâine-poimâine, va deveni marfă de second hand. 

"Lumea va avansa, dar Rusia va folosi doar niște tehnologii de mâna a doua și va cheltui resurse uriașe pentru a recrea ceea ce există deja în lume, dar care nu poate fi importat", a explicat Viughin, care a fost ministru adjunct de finanțe și viceguvernator la Banca Rusiei. El s-a retras de la Bursa din Moscova în acest an. Citește mai departe AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 


pixel