Rușii spun adio mașinilor noi și cumpără hârburi. Industria lor auto este la pământ

Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Unele sunt importate din Belarus
Unele sunt importate din Belarus
Cu războiul lui din Ucraina, Vladimir Putin și-a condamnat, practic, poporul să ducă o viață de mâna a doua, lipsită de culoare, de bucurie și de perspective. 

În condiţiile în care industria auto internă a Rusiei este afectată sever de sancţiunile occidentale, vânzările de maşini second hand înregistrează creşteri iar vehiculele din Japonia reprezintă mai mult de trei sferturi din importuri, conform datelor analizate de Reuters.

Vânzările de maşini noi produse în Rusia au scăzut semnificativ de la invadarea Ucrainei de către trupele ruseşti, în 24 februarie, sancţiunile limitând accesul la componente, iar mulţi producători auto străini şi-au suspendat operaţiunile în Rusia.

Retragerea lor, alături de aprecierea rublei, au majorat cererea pentru maşini second hand din Asia, problemele logistice provocând parţial creşterea de 10% a preţurilor în septembrie, faţă de începutul anului, arată cifrele publicate de Banca Centrală a Rusiei.

Importurile, care reprezentau aproape o cincime din piaţă în funcţie de volum şi jumătate în funcţie de venituri, nu s-au redresat încă complet. Importurile de maşini noi au scăzut sub nivelul din februarie în august, arată datele agenţiei ruse Autostat, dar importurile de maşini second hand au crescut cu peste 50%, de la 11.055 la 23.117 unităţi.

Majoritatea (76%) maşinilor noi au fost importate din Japonia, pe locul doi, la mare distanţă, fiind Belarus, cu o pondere de 5,3%.

Luna trecută, grupul nipon Nissan a informat că va înregistra pierderi de 687 milioane de dolari în urma cedării afacerii din Rusia, contra sumei de un euro, unei entităţi deţinute de stat, după ce, anterior, partenerul de alianţă Renault anunţa vânzarea participaţiei majoritare deţinute la Avtovaz cu o rublă. Şi Toyota a încetat să mai producă vehicule în Rusia.

Aproape 70% dintre cele 10.257 maşini noi importate în august au venit din China, în contextul extinderii comerţului bilateral între Moscova şi Beijing. Datele vamale din portul rusesc Vladivostok arată că, în perioada ianuarie-august 2022, cumpărătorii individuali au importat peste 100.000 de maşini prin acest oraş, o creştere de aproape 50%.

Dar tendinţa se schimbă, cumpărătorii individuali majorându-şi ponderea în importurile de maşini noi la 23% în august, de la 2% în februarie, conform Autostat.

După începerea conflictului din Ucraina, Association of European Businesses (AEB), care reprezintă companiile auto prezente în Rusia, şi-a revizuit previziunile privind vânzările de maşini noi în 2022, estimând un declin de aproximativ 50%, de la un avans de 3,3%. În perioada ianuarie-septembrie 2022, vânzările de maşini noi au scăzut cu aproape 60%, la 506.661 unităţi. 

Citește și Putin a CONDAMNAT Rusia să ducă o viață de SECOND HAND

Oleg Viughin, un foarte respectat economist rus, fost oficial de rang superior în cadrul Ministerului de Finanțe al Rusiei, a vorbit, într-un interviu acordat publiației americane The Insider, despre viața țării sale pe fondul sancțiunilor internaționale impuse Moscovei, despre cum Putin și-a condamnat, practic, proprii concetățeni să ducă o existență de mâna a doua. 

Rusia nu are scăpare, fiind obligată, practic, să cunoască mulți ani de acum înainte un declin major în dezvoltarea tehnologică din cauza sancțiunilor drastice impuse de războiul din Ucraina, a declarat Oleg Viughin, care a lucrat inclusiv în Banca Centrală a Rusiei. Iar asta pentru simplul motiv că, în privința tehnologiei, Rusia pe importuri, acum blocate, suspendate, interzise. Cu alte cuvinte, până va ajunge să creeze produse proprii, Rusia se va folosi de instrumente care îmbătrânesc pe de o zi pe alta, practic, având în vedere avansul occidental în domeniu, aparatură care, mâine-poimâine, va deveni marfă de second hand. 

"Lumea va avansa, dar Rusia va folosi doar niște tehnologii de mâna a doua și va cheltui resurse uriașe pentru a recrea ceea ce există deja în lume, dar care nu poate fi importat", a explicat Viughin, care a fost ministru adjunct de finanțe și viceguvernator la Banca Rusiei. El s-a retras de la Bursa din Moscova în acest an. Citește mai departe AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com

pixel