S-a lansat platforma IMM Mentor. Care sunt avantajele pentru antreprenori

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului anunță lansarea IMM MENTOR, platforma dedicată informării & interconectării antreprenorilor din România.

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a organizat vineri, 15 decembrie a.c., conferința de finalizare a proiectului „Management de calitate și performanță în cadrul MEEMA, pentru reducerea poverii administrative și dezvoltarea IMM-urilor inovatoare”, cod MySMIS 129959/cod SIPOCA 716. Evenimentul s-a desfășurat în București, la Hotel Novotel, și a reunit oameni de afaceri, atât din țară, cât și din străinătate, reprezentanți ai societății civile, ai mediului academic, dar și ai unor instituțiilor publice, inclusiv din cadrul Agențiilor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii. Cu această ocazie, a avut loc și lansarea oficială a platformei dezvoltate în cadrul proiectului – IMM MENTOR, dedicată informării, educării și interconectării antreprenorilor din România.

 

Cui se adresează platforma

 

Platforma IMM MENTOR pune la dispoziția întreprinderillor mici si mijlocii, start-up-urilor și scale-up-urilor o gamă vastă de resurse și informații de interes. Astfel, noul instrument digital are inclusiv rolul de match-making între antreprenorii care doresc să-și stabilească relații de business, iar printre facilități se numără facturarea gratuită și „primul meu site”. Platforma este structurată pe 5 piloni reprezentativi pentru viața unei companii, de la educație & formare antreprenorilală, finanțării, cadrului legislativ, accesului simplificat la instituțiile care gestionează relația cu mediul de afaceri, până la market place, care facilitează schimburi de experiență și networking cu alte companii, în scopul expunerii de propuneri și oferte și încheierea de parteneriate.

Un alt rezultat obținut este Politica publică pentru sprijinirea IMM-urilor inovatoare, acțiune care se aliniază obiectivului prioritar al proiectului, de dezvoltare a unui mediu de afaceri deschis, stabil şi transparent, într-un cuvânt predictibil, clădit pe responsabilitate, competitivitate și spirit antreprenorial. Documentul a fost realizat ca urmare a implicării experților externi naționali și internaționali cooptați, pe baza expertizei furnizate, în cadrul Grupului de Lucru pentru Inovare în Afaceri (GLIA), constituit la nivelul MEAT. Totodată, au fost armonizate și observațiile formulate în cadrul dezbaterilor regionale și a vizitelor de studiu efectuate în țări cu potențial mare în domeniul inovării. În ceea ce privește planul de acțiuni, parte integrantă a politicii publice, acesta cuprinde un set de măsuri pentru sprijinirea ecositemului de inovare din România, care vor putea fi implementate pe termen mediu și lung, în perioada 2024-2030.

 

Care este scopul proiectului

 

Proiectul, așa cum se regăsește și în titlul acestuia, a avut scopul de a consolida capacitatea administrativă a MEAT, prin reducerea poverii administrative. Pornind de la acest deziderat, a fost creată platforma AMD – un sistem electronic integrat de management al documentelor la nivelul instituției. Mai exact, prin intermediul aplicației, se va urmări înregistrarea și traseul lucrărilor, arhivarea electronică la nivelul structurilor interne, vor fi evidențiate termenele de realizare a sarcinilor și vor fi emise rapoarte privind stadiul acestora. Totodată, vor fi digitalizate evidența angajaților și procesul implementarea procedurilor de lucru, fiind reglementat inclusiv fluxul de documente. Inițiativa eficientizează și optimizează, astfel, procesele decizionale, în beneficiul mediului de afaceri, al cetățenilor, dar și a angajaților din cadrul MEAT.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu

pixel