Secretul unui plan de afaceri de succes. Pașii de urmat
Autor: Dana Mihai
Data publicării:
Plan de afaceri de succes
Plan de afaceri de succes
Realizarea unui plan de afaceri reprezintă una dintre soluțiile care poate demonstra viabilitatea proiectului. Planul trebuie să se ghideze după câteva puncte principale, iar pe cele mai importante, ți le prezentăm mai jos.

Este foarte important ca înainte de demararea oricărui proiect, investitorul să își asume câteva dintre riscurile importante, dar și să realizeze traseele principale. Perfect întocmit, un plan de afacere reprezintă argumentul în discuțiile pe care le poți avea cu investitorii, cumpărătorii sau finanțatorii.

Deputații au decis: Firmele scapă de o obligație
 

Prezentarea unui istoric financiar. Orice investitor trebuie să își cunoască evoluția firmei: profitul și datoriile. Istoricul financiar trebuie să includă bilanțul contabil împreună cu situația veniturilor și a cheltuielilor din anii precedenți. În cazul în care firma nu are o vechime prea mare, atunci puteți lua în calcul istoricul companiei de la înființarea firmei până în prezent. 

Prezentarea estimărilor financiare. Acest criteriu reprezintă viabilitatea afacerii, demonstrația evoluției din punct de vedere financiar. Bilanțul previzionat presupune situația financiară a companiei la fiecare sfârșit de an, pentru următorii 3 ani.
 

Când faci un plan de afacere

- Când vrei să obții un credit bancar sau când vrei să obții un fond nerambursabil European;

- Când vrei să înființezi o firma noua;

- Când vrei să parcurgi o noua etapa în cadrul companiei.
 

Pentru cine faci un plan de afacere

- Pentru fonduri nerambursabile;

- Pentru posibilii investitori;

- Pentru bancă.
 

Pe scurt, ce conține un plan de afacere

Sunt câteva etape esențiale care trebuie parcurse, iar printre cele mai importante se numără:

- Descrierea planului de afacere;

- Descrierea ideii;

- Analiza pieței de marketing;

- Strategia personalului și descrierea serviciilor ori a produselor;

- Planul financiar.
 

Nu uita să iei în calcul și etapele urmatoarele:
 

- Numele afacerii - alegerea unui nume simplu și usor de pronunțat, de scris și de reținut. Viziunea, cum ai de gând să arate afacerea ta și acum și peste 5 ani. Viziunea poate deveni inspirația principală pentru o planificare cât mai strategică. 

- Scopuri și obiective. Definește clar ce îți dorești să obții prin intermediul afacerii și care sunt obiectivele care pot duce la performanța. 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...


pixel