Secretul unui succes greu de egalat. Performanțele companiei Apple

Autor: Andreea Ionescu
Data publicării:
Semnul distinctiv al companiei Apple
Semnul distinctiv al companiei Apple
Compania Apple are o valoare pe piață de 961 miliarde de dolari, fiind recunoscută drept cea mai performantă companie în 2019, potrivit revistei CEOWORLD. Ce face însă Apple să fie atât de dorit și special? Cum își păstrează compania statutul formidabil chiar și după zeci de ani de la introducerea primelor sale computere și de ce inspiră o asemenea emoție și loialitate în rândul clienților săi?

Aproape inseparabil de imaginea Apple este fondatorul său, Steve Jobs. El a extins compania către domenii noi, inclusiv industria muzicală și, în cele din urmă, a ajutat la definirea telefonului mobilul modern. 

Nu numai că Jobs a fost principala forță creatare din spatele noilor produse de pe piață, dar a avut și o abordare „agresivă” în comercializarea acestor produse. În momentul în care a revenit în rolul de CEO al Apple în 1997, Steve a lansat noi planuri de extindere pe piața tehnologiei mobile și de reimaginare a experienței de retail pentru cumpărători.

O gamă largă de produse

Apple a lansat de la sfârșitul anilor '70 o serie de produse diverse, cu aspect elegant. Compania care și-a avut începuturile umile într-un garaj, a crescut constant, introducând treptat seria Apple II de computere personale, Macintosh, și apoi mult căutatele iPod, iPhone, iPad și Apple Watch.

Noile versiuni de produse și chiar actualizări ale sistemelor sale de operare inspiră emoție în rândul clienților, dezvoltatorilor și industriei. 

Plan de afaceri dinamic

Unul dintre motivele principale ale succesului companiei Apple este planul său de afaceri dinamic, în continuă schimbare. Jobs a studiat intens piața și a încercat să constate pulsul publicului. Apple a început inițial ca fiind o companie oarecare de calculatoare. Dar Jobs a știut întotdeauna că este menit să facă lucruri mult mai mari de atât.

Pe parcursul anilor, echipa și-a schimbat planul de afaceri pentru a introduce o varietate mai mare de produse. Începând cu lansarea Final Cut Pro, compania s-a extins dincolo de computerele pentru desktop pentru a experimenta cu playere MP3, telefoane mobile, tablete, ceasuri, asistenți digitali și multe altele.

De asemenea, Jobs a schimbat numele companiei de la Apple Computer Inc. la Apple Inc., pentru a reflecta această viziune extinsă despre ceea ce a devenit compania.

Vrăjitoriile lui Steve Jobs povestite de Bill Gates

Experiența Apple și magazinele de brand

Apple a considerat că magazinele tradiționale nu oferă experiența necesară pentru a crește vânzările și a inspira loialitatea clienților. Compania decis astfel să își deschidă propriile magazine. Lansarea magazinelor lor de brand s-a dovedit a fi un punct de cotitură imens pentru Apple.

Începând cu 2015, Apple s-a lăudat cu peste 460 de magazine de retail în întreaga lume. Datorită acestei mișcări compania a avut un succes enorm pe piața de telefonie mobilă, informează Life Wire.



 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Vânzare online / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
Documente
Delegațiile din Ucraina și SUA
REMAT
Atacurile cibernetice au devenit normă în spațiul digital din România
Fermieri / Foto: Freepik

25 de milioane de euro sprijin pentru fermierii români

Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...

Dronă militară / Foto: Freepik
Uzină auto / Foto: Flickr
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Supermarket. Freepik.com
Factura. Freepik.com
Taxe / Foto: DCBusiness
Industrie. Foto: Pexels.com
Banca Națională a României

BNR: ROBOR a scăzut, însă IRCC a ajuns la o valoare record

Veşti bune pentru românii care au credite în lei...

Energia, călcâiul lui Ahile al Europei / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Tinerii îngroaşă rândurile şomerilor

În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...

Wall Street. Foto: Freepik.com
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Foto: Freepik.com
Grecia
BVB
Diana Buzoianu
Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați

pixel