Fitch Ratings confirmă ratingul României, dar ne avertizează. Care sunt consecințele
Rating susţinut de apartenenţa...
Chiar dacă la prima vedere degradarea și uzura pneurilor poate părea același lucru, de fapt nu este. Degradarea poate fi cauzată de interacțiunea pneurilor cu compuși petrochimici (benzine, uleiuri, etc) sau cu trecerea timpului. Cauciucul este un compus care este supus procesului de îmbătrânire. În timp își pierde proprietățile elastice, devine mai dur și, în consecință, mai puțin aderent. Deci nu vă bazați că nu ați parcurs mulți kilometri cu un set de anvelope; după al cincilea sezon petrecut va trebui oricum să le înlocuiți.
Uzura anvelopelor poate fi preîntâmpinată atât printr-o mentenanță corespunzătoare a pneurilor cât și a vehiculului. Nu se poate una fără alta. Astfel, este foarte important să verificați periodic unghiurile direcției. Dacă aveți roți de dimensiuni diferite pentru vară și pentru iarnă, atunci cu siguranță trebuie să refaceți aceste reglaje la fiecare schimbare de pneuri.
Verificați periodic presiunea în anvelope. Dacă vehiculul dumneavoastră are un sistem automat de măsurare, este foarte bine. La primul semn cum că una dintre roți pierde presiune, este recomandabil să mergeți la o vulcanizare. Nu este neapărat nevoie să se piardă presiune ca urmare a unei înțepături fine. Uneori valva este cea care vă poate face necazuri. În cazul în care vehiculul dumneavoastră nu are un astfel de sistem, se recomandă verificarea săptămânală a presiunii. Având în vedere câte benzinării sunt dotate cu compresoare de aer, această operațiune este foarte facilă. Dar, totuși, v-am recomanda să vă achiziționați un compresor electric și un manometru. Nu vă bazați niciodată pe faptul că pneul nu a făcut „burtă”, pentru că la anvelopele tip RFT (Run Flat Tire) aceasta nu se observă.
Rotiți anvelopele la fiecare 10.000 de kilometri. Această operațiune va uniformiza uzura pe toate cele patru roți. La majoritatea mașinilor, și în special la cele cu punte motoare față (cu tracțiune), pneurile anterioare se uzează mai repede decât cele de pe spate. Din acest motiv, vă veți putea trezi în situația ca acestea să ajungă la limita de uzură mult mai repede decât cele din spate. Prin rotația anvelopelor, veți întârzia acest fenomen.
Verificați periodic suspensiile mașinii. Dacă unul dintre amortizoarele vehiculului este uzat excesiv, în timpul frânării roata de pe acea parte va avea o mișcare oscilatorie (va țopăi). În consecință, vor apărea uzuri neuniforme pe anvelopă care vor duce la deteriorarea prematură a ei. De asemenea, bucșele și articulațiile trebuie controlate periodic întru-cât dacă acestea nu sunt în cotele de siguranță, vor duce la schimbări ale geometriei suspensiei și, implicit, la uzuri și comportament rutier defectuos.
Integritatea unei anvelope de vară, iarnă sau all-season nu înseamnă doar că aceasta nu a fost străpunsă de un cui sau alt obiect ascuțit. Deseori se întâmplă ca șocul provocat la trecerea peste o șină de tren, o gură de canal, sau printr-o groapă să ducă la deteriorarea flancurilor anvelopei. Astfel pot apărea așa-numitele gâlme. Odată ce apare o astfel de defecțiune, acel pneu este compromis și trebuie schimbat cât mai repede.
Nu în ultimul rând, adaptați-vă stilul de condus. Un stil agresiv, cu accelerări și frânări puternice și viraje abordate rapid vor duce la o uzură accelerată a pneurilor. Deseori aceste manevre nu aduc niciun câștig de timp, sau oricum un câștig foarte mic comparativ cu un rulaj normal, mai ales în oraș.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Rating susţinut de apartenenţa...
Guvernul s-a decis în privința...
Donald Trump a câștigat...
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...
Unii investitori încep să-și piardă răbdarea și, prin...
Anunțul a fost făcut de...
Comisia Europeană va căuta soluții alternative pentru...
Suma totală depășește 130 de milioane de dolari.
Buget record pentru apărare.
Un demers care vizează bateriile.
Creșteri semnificative pentru...
Donald Trump și administrația...
DCBusiness aduce în atenția cititorilor săi cele mai...