Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
Producătorul ceh de trenuri Skoda a anunțat că nu va depune o contraofertă de preluare a rivalului spaniol Talgo, deși este interesat de combinarea activităților industriale ale celor două companii, potrivit unei scrisori dezvăluită vineri de Talgo, informează Reuters.
Clarificări din partea Skoda
"Obiectivul nostru principal nu este acela de a prelua controlul la Talgo. De asemenea, nu intenționăm să transformăm compania într-o firmă privată", se precizează în scrisoarea trimisă miercuri de Skoda către Talgo, dar care a fost dezvăluită abia vineri de firma spaniolă.
Propunere fără caracter economic
Într-o scrisoare anterioară, trimisă la începutul acestei luni, producătorul ceh de trenuri Skoda, care nu are legătură cu constructorul de automobile cu același nume, controlat de grupul german Volkswagen, a informat că a trimis către Talgo o "propunere de combinare a afacerilor și integrare industrială", fără a face o ofertă cu caracter economic.
Confidențialitate și speculații
Această primă scrisoare era destinată să rămână confidențială, subliniază Skoda în cea de-a doua scrisoare trimisă Talgo. Însă, această primă scrisoare a dat naștere la speculații că Skoda se pregătește să vină cu o ofertă de preluare pentru Talgo, care să contracareze o ofertă anterioară în valoare de 619 milioane de euro, în numerar, venită de la un consorțiu ungar Ganz-Mavag pentru toate acțiunile Talgo.
Reacția autorităților spaniole
Oferta consorțiului ungar a provocat îngrijorări la Madrid, în condițiile în care guvernul spaniol consideră producătorul de trenuri Talgo drept o companie de interes strategic. Ca reacție la prima scrisoare trimisă de Skoda, Autoritatea de reglementare a pieței bursiere din Spania a cerut companiei cehe să facă o ofertă formală de preluare, la un preț mai mare decât cel oferit de Ganz-Mavag, sau să renunțe la planurile sale.
Istoricul și importanța Talgo
Înființat în anul 1942, Grupul Talgo este principalul furnizor de trenuri pentru compania feroviară spaniolă Renfe. Compania, la care principalul acționar este fondul de investiții Trilantica, exportă trenuri în special în Germania, Arabia Saudită, Danemarca, Egipt și SUA.
Citește și Cehia și-a dublat, practic, rezervele de aur
Citește și Americanii de la Onsemi investesc două miliarde de dolari în Cehia
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...