SONDAJ. Românii nu au încredere în economie
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Românii au devenit mai sceptici față de evoluția economiei
Românii au devenit mai sceptici față de evoluția economiei
Consumatorii români nu au mai redobândit, în 2018, încrederea în economie pe care au avut-o în anul anterior, devenind reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi al situaţiei economice incerte, relevă un studiu al firmei de cercetare şi analiză - GfK privind încrederea consumatorilor. În aceste condiţii, indicatorul Climatului de Consum măsurat de GfK este încă negativ, situat în zona de pesimism, respectiv (-20,7).

 "Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred într-o evoluţie pozitivă a economiei şi în acelaşi procent se aşteaptă ca rata şomajului să scadă în următorul an. Cu toate acestea, românii arată ceva mai mult optimism atunci când vine vorba despre aşteptările privind situaţia propriilor finanţe. Aproape un sfert dintre ei au încredere că aceasta va arăta mai bine, faţă de 19% anul anterior", se arată în raportul GfK.

Chiar dacă piaţa FMCG (Fast Mover Consumer Goods - bunurile de larg consum cel mai des achiziţionate n.r.) şi cea electro-IT au marcat creşteri în 2018, consumatorii se arată reticenţi când vine vorba despre achiziţia bunurilor de folosinţă îndelungată pe viitor. Pentru anul 2019, 4 din 10 români (42%) declară că îşi vor micşora bugetul pentru achiziţii precum mobilă, maşină de spălat etc., aproape la fel de mulţi fiind cei care spun că îşi vor menţine constant bugetul pentru astfel de achiziţii (41%). Doar 10% dintre români şi-au exprimat intenţia de a investi mai mult decât până acum.

"Dintr-o perspectivă mai largă, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi menţinut în continuare de creşterea venitului disponibil al populaţiei, un impact care poate fi compensat de înăsprirea termenilor de creditare", se arată în raport.

Citește și: Monopolul alcoolului, instituția cu cea mai mare încredere în Suedia

La nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupaţi de scăderea nivelului de trai - protestele "Vestelor Galbene" din Franţa sau manifestările împotriva rasismului din Italia, creşterea preţului petrolului şi Brexit - evenimente care au dus la coborârea indicelui de încredere până la -6.

Rezultatele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tabletă), pe 1020 respondenţi, reprezentantiv la nivel naţional.

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creştere de aproape 6% comparativ cu 2017, conform studiului GfK Consumer Panel, în timp ce piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată a marcat o creştere de 13% comparativ cu anul anterior.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...


pixel