Steerlight va ajuta Stellantis să reducă prețurile la mașinile autonome

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
La volan
La volan
Grupul auto Stellantis investește în start-up Steerlight. De ce.

Pentru că Steerlight lucrează la un radar LiDAR de mare performanță, dar la costuri mici. Iar acest instrumente constituie unul dintre obstacolele în calea dezvoltării mașinilor autonome și a sistemelor de asistență la conducere. Cei mai buni senzori folosiți la o mașină pentru a detecta obstacolele și alți utilizatori ai drumului, numiți LiDAR, sunt scumpi, foarte scumpi.

În aceste condiții, Stellantis a anunțat că participă la strângerea de fonduri start-up SteerLight, care dezvoltă senzori mult mai puțin costisitori, dar de înaltă performanță.

Pe lângă Stellantis, la acestă operațiune participă fondurile Quantonation și Lift să investească în dezvoltarea sa. Steerlight a fost fondată în 2022 de experți care lucrează la senzori optici pe silicon de aproximativ cincisprezece ani.

Încă o tehnologie foarte premium

Suficient pentru a dezvolta LiDAR-uri (care funcționează ca niște radare, dar cu un laser), mult mai ieftine decât cele de astăzi, folosind o tehnologie complexă de oglindă. „Nu folosim piese mecanice sau lentile”, explică François Simoens, CEO și co-fondator al start-up-ului.

„Senzorii SteerLight observă mediul înconjurător în trei dimensiuni, cu o rezoluție mai mare și mai multă precizie decât sistemele disponibile în prezent pe piață”, explică Stellantis alegerea făcută. 

Astăzi, conducerea autonomă avansată este rezerva mașinilor de ultimă generație. Un senzon LiDAR este foarte scump și este nevoie de șase pentru a crea o „centură” în jurul vehiculului. Următoarea evoluție în vehiculele autonome este generalizarea senzorilor pe vehicule, potrivit Stellantis.

Concurenți americani și chinezi

Steerlight estimează că va avea nevoie de 2 până la 3 ani pentru a-și dezvolta în continuare tehnologia, apoi de 12 până la 18 luni pentru a o adapta la nevoile Stellantis. O fază cu atât mai rapidă cu cât Stellantis intenționează, dincolo de contribuția sa de fonduri, să lucreze cu SteerLight pentru a-i transmite cerințele în materie de senzori.

Stellantis, care depinde, pentru senzorii LiDAR de producătorii săi de echipamente precum Valéo, completează astfel elementele de bază care îi lipsesc în conducerea autonomă. În 2022, a cumpărat marele start-up maghiar aiMotive, specializat în software pe acest subiect.

Start-up-ul francez nu este singurul care lucrează la astfel de tehnologii disruptive. Gigantul american de electronice, Intel, dezolvă inclusiv senzori optici pe silicon. Pe fața locului sunt și chinezii. „Barierele tehnologice la intrare sunt foarte mari”, subliniază François Simoens. Și, dacă cel mai serios concurent al nostru este americanul, este foarte greu de știut ce știu cu adevărat chinezii să facă în acest domeniu”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor electric
Este o veste bună pentru cele doua banci
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Donald Trump / FOTO: Wikipedia

Air Force One: Donald Trump "nu este mulțumit" de Boeing

Termenele de livrare care ar putea determina...

Elon Musk

Trei scenarii pentru Elon Musk: Un exercițiu de imaginație

Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...

007 / FOTO: Wikipedia
Completare document / FOTO: Freepik
Fermieri
santorini - FOTO: Freepik@saralaphotography94

Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini

Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....

Satelit / FOTO: Freepik
slow shopping - FOTO: Freepik
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

O selecție a celor semnificative informații ale zilei...

Veniți pentru ce venituri trebuie completată declarația unică
Marcel Ciolacu
Construirea Zidului Berlinului, 1961 / Foto: Arhiva Națională a Germaniei
Litoralul românesc
Recoltarea ceții
Foxconn

Centrala de la Mintia primește o turbină de 800 de tone

Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...

Donald Trump / Foto: Casa Albă

Tarife, dobânzi, criptomonede, pariul pe Trump se clatină

La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...

Are cineva nevoie de un cutit de 150.000 de dolari? VIDEO

Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...

Bursa de Valori București
Oameni pe stradă
Bani

Leul încheie săptămâna impunându-se în fața dolarului

BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...


pixel