Grupul auto Stellantis a anunțat joi că va suspenda producția modelului complet electric Fiat 500 timp de patru săptămâni. Măsura vine pe fondul scăderii cererii pentru vehicule electrice la nivel global, inclusiv în Europa, informează Reuters.
Motivul suspendării producției
Stellantis, grup care deține mărci precum Fiat, Jeep, Citroen, Alfa Romeo și Chrysler, a luat această decizie ca răspuns la cererea redusă pentru vehicule electrice. Compania a explicat în comunicat că această măsură este "necesară din cauza actualei lipse de comenzi", o problemă care afectează întreaga piață europeană a vehiculelor electrice.
„Dificultățile sunt înregistrate de toți producătorii auto, în special de cei europeni”, a subliniat Stellantis. Suspendarea va începe vineri, iar grupul auto „depune toate eforturile pentru a gestiona situația” în această fază critică a tranziției către vehicule electrice.
Fabrica Mirafiori, simbol al producției Fiat
Modelul electric Fiat 500e este produs la celebra fabrică Mirafiori din Torino, un loc cu o istorie lungă în industria auto italiană. În ultimele decenii, însă, fabrica a înregistrat o scădere a producției, iar sindicatele au cerut în mod repetat companiei Stellantis să ia măsuri pentru a relansa activitatea acestei uzine.
Suspensia temporară a producției nu este un semn de abandon al acestui model sau al fabricii Mirafiori. Din contră, Stellantis a anunțat că va investi 100 milioane de euro pentru modernizarea uzinei și pentru a implementa baterii cu o performanță mai ridicată la Fiat 500e. De asemenea, compania va începe producția unei versiuni hibride a acestui model începând din 2025 sau 2026, ceea ce sugerează că Mirafiori rămâne o componentă importantă în planurile de viitor ale grupului.
Stimulente pentru vehicule electrice în Italia
Autoritățile italiene, conștiente de provocările legate de adoptarea vehiculelor electrice, au anunțat un pachet de subvenții pentru a stimula achiziționarea de mașini nepoluante. Guvernul de la Roma va oferi subvenții de până la 13.750 de euro pentru persoanele cu venituri reduse care doresc să achiziționeze un vehicul electric nou, cu un preț de până la 30.000 de euro, fără TVA. Această măsură include și o subvenție suplimentară pentru casarea unui vehicul existent cu motor pe combustie.
De asemenea, cei cu venituri mai mici vor putea beneficia de o subvenție de până la 10.000 de euro pentru achiziționarea unui vehicul plug-in hybrid, cu un preț de până la 45.000 de euro. Chiar și vehiculele pe combustie de ultimă generație vor fi eligibile pentru subvenții, deși într-o sumă considerabil mai mică.
Aceste măsuri de sprijin sunt menite să încurajeze trecerea la vehicule mai ecologice, dar cererea pe piața vehiculelor electrice rămâne scăzută în contextul prețurilor ridicate și al concurenței acerbe, în special din partea producătorilor chinezi.
Provocările pieței europene a vehiculelor electrice
Scăderea cererii pentru vehiculele electrice la nivel global nu este un fenomen izolat. Producătorii europeni de automobile se confruntă cu presiuni tot mai mari din partea competitorilor din China, care produc modele electrice la prețuri mai accesibile. Stellantis a răspuns acestor provocări prin lansarea noului Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost cu un preț de pornire de 23.300 de euro. Acest model, care va fi produs în Slovacia, este destinat să concureze direct cu Dacia Spring, un alt vehicul electric accesibil, fabricat în China.
Prețurile ridicate ale vehiculelor electrice și hibride rămân o barieră pentru consumatori, în special în Europa, unde puterea de cumpărare este variabilă între țările din nord și cele din sud sau est. Deși guvernele naționale și producătorii auto au introdus stimulente financiare și au dezvoltat strategii pentru a reduce costurile, tranziția completă către vehicule electrice este mai lentă decât se anticipa inițial.
Viitorul Stellantis în epoca vehiculelor electrice
Chiar și în contextul acestor dificultăți, Stellantis continuă să investească în dezvoltarea de vehicule electrice și hibride. Compania vede această tranziție ca pe o etapă critică în planul său de a rămâne competitiv pe piața globală. În plus, lansarea Citroen e-C3 subliniază ambiția companiei de a se poziționa ca un jucător important în segmentul vehiculelor electrice accesibile.
Deși suspendarea temporară a producției Fiat 500e poate sugera o încetinire a adoptării vehiculelor electrice, măsurile pe termen lung ale companiei indică o direcție clară spre inovație și sustenabilitate. Versiunea hibridă planificată pentru Fiat 500e, alături de noile investiții în baterii performante, reflectă angajamentul Stellantis de a adapta strategia sa de producție la cerințele în schimbare ale pieței auto.
Trăgând linie, se poate spune că Stellantis se confruntă cu provocări semnificative în tranziția către vehicule electrice, dar continuă să facă investiții strategice pentru a rămâne competitiv într-o industrie în rapidă evoluție. Suspendarea temporară a producției Fiat 500e este doar un pas într-un proces mai amplu de ajustare la noile realități ale pieței auto globale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa locurilor de muncă pentru...
Producţia de hidrocarburi a OMV Petrom a scăzut în...
Contractul futures cu livrare...
Această performanță reflectă un...
Grupaj de știri.
Declarația a fost făcută...
Casa Naţională de Pensii...
Două elemente de referință...
Într-adevăr, investitori globali, de anvergură nu vin în...
Este o misiune a Agenției...
Debitul fluviului Dunărea la intrarea în România, prin...
Anul viitor am putea vedea o...
Prinde contur speranța pentru o evoluție pozitivă în...
De altfel, ziarul britanic se...
Venitul mediu lunar disponibil...