Tancurile petroliere second-hand au devenit un produs la mare căutare din cauza războiului din Ucraina

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Tancuri petroliere / Foto: Freepik
Tancuri petroliere / Foto: Freepik
 Invadarea Ucrainei de către Rusia a provocat o creştere explozivă pe un segment al pieţei de transporturi navale, în condiţiile în care creşterea tarifelor pentru utilizarea tancurilor petroliere a determinat companiile să se grăbească să cumpere astfel de nave în loc să le închirieze, transmite Bloomberg.

Restricţiile comerciale impuse Moscovei au modificat livrările globale de carburanţi, blocând mai multe nave pe rutele lungi. Asta a dus la diminuarea ofertei de tancuri petroliere, majorând tarifele de transport şi generând interes pentru navele second-hand. În condiţiile în care cererea a depăşit cu mult oferta, şi având în vedere că durează în medie trei ani pentru a intra în posesia unui nou tanc petrolier, cumpărătorii au fost dispuşi să plătească preţuri semnificativ mai mari pentru aşa-numitele "clean tankers", tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, susţin brokerii consultaţi de Bloomberg.

În total, 184 de tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, cu o valoare de 3,79 miliarde de dolari, au fost vândute în ultimele şapte luni, arată datele culese de VesselsValue. Este vorba de cea mai mare valoare şi cel mai ridicat număr de tranzacţii din ultimii cinci ani.

Săptămâna trecută, de exemplu, un tanc petrolier sud-coreean cu o vechime de 14 ani a fost vândut pentru 19,3 milioane de dolari, cu aproximativ cinci milioane de dolari mai mult decât preţului unui vas similar vândut în luna aprilie.

Valoarea medie a unui tanc petrolier vechi de 15 ani, un indicator de referinţă pe piaţa navelor second-hand, a crescut cu aproape 60% în acest an, susţin analiştii de la VesselsValue. Tarifele pentru tancurile petroliere au crescut pe măsură ce cumpărătorii occidentali au căutat alternative la produsele petroliere ruseşti, astfel că au convenit livrări de pe pieţe mai îndepărtate. Asta înseamnă călătorii mai lungi şi reducerea numărului de nave disponibile.

Chiar dacă tarifele de transport au mai scăzut recent, este posibil ca proprietarii de nave să continue să obţină venituri mari pentru restul anului, susţine Anoop Singh, analist la Braemar ACM Shipbroking.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani
Zi libera
Jocurile de noroc vor fi reglementate mult mai strict
Alimente / sursa foto: Freepik.com

Eurostat: Scădere severă a consumului în România

Deși comerțul cu amănuntul din Uniunea Europeană a...

Calcule și evaluări
Despre prosumatori

O nouă eră pentru prosumatori: OUG 59/2025 le dă mână liberă

România intră într-o nouă etapă a tranziției energetice....

Capitoliul / FOTO: Freepik
Criptomonede
”Șamanul cu coarne”, Facebook - Military Armed Forces
Banca Transilvania
Freepik.com
Viță de vie / Foto: Freepik
Tutun / Foto: Freepik
Discuție între mai mulți manageri / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Dinald Trump și Viktor Orban în Biroul Oval / Foto: Casa Albă
ANAF

ANAF cumpără gaze pentru șase sedii. Ce sumă va achita?

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

Fabrică auto / FOTO: Freepik
Tanc / sursa Freepik.com
Valuri gigantice în Tenerife
Tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Unilever retrage unele produse de pe piață / Foto: Freepik
Calcule. Foto: Freepik.com
Alexandru Nazare și Kyriakos Pierrakakis
Instalație de gaze

Nou incident la rețeaua de gaze din Sectorul 5

Distrigaz Sud Rețele a întrerupt, vineri seară,...

ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Discuție între mai mulți oameni de afaceri / Foto: Freepik

pixel