Tancurile petroliere second-hand au devenit un produs la mare căutare din cauza războiului din Ucraina

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Tancuri petroliere / Foto: Freepik
Tancuri petroliere / Foto: Freepik
 Invadarea Ucrainei de către Rusia a provocat o creştere explozivă pe un segment al pieţei de transporturi navale, în condiţiile în care creşterea tarifelor pentru utilizarea tancurilor petroliere a determinat companiile să se grăbească să cumpere astfel de nave în loc să le închirieze, transmite Bloomberg.

Restricţiile comerciale impuse Moscovei au modificat livrările globale de carburanţi, blocând mai multe nave pe rutele lungi. Asta a dus la diminuarea ofertei de tancuri petroliere, majorând tarifele de transport şi generând interes pentru navele second-hand. În condiţiile în care cererea a depăşit cu mult oferta, şi având în vedere că durează în medie trei ani pentru a intra în posesia unui nou tanc petrolier, cumpărătorii au fost dispuşi să plătească preţuri semnificativ mai mari pentru aşa-numitele "clean tankers", tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, susţin brokerii consultaţi de Bloomberg.

În total, 184 de tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, cu o valoare de 3,79 miliarde de dolari, au fost vândute în ultimele şapte luni, arată datele culese de VesselsValue. Este vorba de cea mai mare valoare şi cel mai ridicat număr de tranzacţii din ultimii cinci ani.

Săptămâna trecută, de exemplu, un tanc petrolier sud-coreean cu o vechime de 14 ani a fost vândut pentru 19,3 milioane de dolari, cu aproximativ cinci milioane de dolari mai mult decât preţului unui vas similar vândut în luna aprilie.

Valoarea medie a unui tanc petrolier vechi de 15 ani, un indicator de referinţă pe piaţa navelor second-hand, a crescut cu aproape 60% în acest an, susţin analiştii de la VesselsValue. Tarifele pentru tancurile petroliere au crescut pe măsură ce cumpărătorii occidentali au căutat alternative la produsele petroliere ruseşti, astfel că au convenit livrări de pe pieţe mai îndepărtate. Asta înseamnă călătorii mai lungi şi reducerea numărului de nave disponibile.

Chiar dacă tarifele de transport au mai scăzut recent, este posibil ca proprietarii de nave să continue să obţină venituri mari pentru restul anului, susţine Anoop Singh, analist la Braemar ACM Shipbroking.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Kelemen Hunor
București / Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Transelectrica
Contabil / Foto: Freepik
Lingouri de aur
Intrarea în salina Praid
Factură energie electrică
Panouri solare / Foto: Freepik
Titluri de stat Fidelis
Semnarea acordului la Ambasada României în Belgia
Aeroportul Domodedovo / Foto: Picryl
Wall Street. Foto: Freepik.com
Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Romsilva

Curtea de Conturi cere urmărirea penală a Romsilva

Curtea de Conturi a României a aprobat sesizarea...

Bursa de la București

Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe roşu şedinţa de marţi

Bursa de la Bucureşti a deschis în scădere pe...

BNR: Indice ROBOR

ROBOR. Veste bună de la BNR, pentru românii care au rate

Banca Naţională a României, anunţ despre indicele ROBOR.

Benzinarie. Foto: Freepik.com

Tentativă de fraudă online cu identitatea Notino

Directoratul Național de Securitate Cibernetică,...

Taxarea inversa TVA. Freepik.com

pixel