Organizatorii vor să protesteze în fața Parlamentului European pe 10 ianuarie, iar autorizația de la primăria Bruxelles-ului ar trebui emisă până pe 27 decembrie. Cererea a fost depusă pentru 10 autocamioane și 600 de persoane.
Potrivit Agerpres, reprezentanţii transportatorilor menţionează că negociază autorizarea unei procesiuni de 120 de camioane pe centura Bruxelles care însă va fi mult mai dificil de obţinut, având în vedere complexitatea efectelor şi implicarea mai multor autorităţi competente din regiuni diferite, acest răspuns oficial al autorităţilor belgiene fiind aşteptat până în data de 6 ianuarie 2019.
Pe 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 - 17 ianuarie.
Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere. În 3 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa privind Pachetul de Mobilitate 1.
Citește și:
Care sunt revendicările transportatorilor ieșiți în stradă
Transportatorii est-europeni se tem că vor fi scoși de pe piață de către concurenții lor din Europa de Vest din cauza condițiilor restrictive de efectuare a transportului rutier în UE.
Printre regulile care au nemulțumit UNTRR sunt: interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în afara cabinei autovehiculului, deşi în documentele preşedinţiei Austriece este recunoscută lipsa acută de spaţii de parcare sigure şi securizate în UE; regula potrivit căreia întoarcerea acasă a şoferilor să aibă loc cel puţin o dată la patru săptămâni - sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum, precum şi obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.
UNTTR susține că vor crește considerabil costurile de operare ale transportatorilor est-europeni și restricționarea transporturilor care pot fi efectuate de aceștia.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...
Totul devine prea scump pentru această țară europeană.
CEC Bank a listat vineri pe...
Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...
Adrian Câciu, ministrul...
O criză „foarte, foarte...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Măsură esențială pentru reconfigurarea pieței energetice...
O reformă esențială, dar care...
Gazprom anunță că livrează gaze...
O companie sud-coreeană revoluționează industria...
Raiffeisen Bank International (RBI), cea mai mare bancă...
Negocierile pentru formarea...
Asociatia Nationala a...
Astăzi vă aducem în prim-plan cele mai importante...
Cifra de afaceri din comerţul...
Metrorex a semnat joi, cu CEC...
Programele Rabla și Rabla Plus,...