Transportul pe apă va fi altfel. Ce reglementări sunt luate în vedere

Autor: Vlad Roibu
Data publicării:
Afacerea nu mai este una exclusiv masculina
Afacerea nu mai este una exclusiv masculina
Legile privind poluarea provenită de la vasele maritime din spațiul maritim european vor fi actualizate.

Comisia Europeană salută acordul la care s-a ajuns, vineri, în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI) de a-şi revizui strategia din 2018 privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Acordul este o etapă importantă pentru reducerea amprentei de carbon a transportului maritim internaţional şi pentru asigurarea faptului că sectorul transportului maritim contribuie în mod echitabil la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris, proporţional cu cota sa de 3% din emisiile globale.

"Acum că se ajunge la un acord, este important să se înceapă punerea în aplicare cât mai curând posibil", se menţionează în comunicat, transmite Agerpres.

Strategia revizuită pentru 2023 stabileşte un obiectiv de zero emisii nete ale navelor "până în sau în jurul anului 2050, adică aproape de". Aceasta reprezintă o creştere majoră a nivelului de ambiţie în comparaţie cu strategia existentă pentru 2018, care vizează reducerea emisiilor provenite de la nave cu doar 50% în acelaşi orizont de timp.

Reducerea emisiilor de carbon pe mare se va face treptat

De asemenea, s-a convenit asupra unei traiectorii cu puncte de control orientative stabilite pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave cu cel puţin 20% - depunând eforturi pentru 30% - în 2030 şi cu cel puţin 70% - depunând eforturi pentru 80% - în 2040, ambele în comparaţie cu nivelurile din 2008. Comisia este pregătită să colaboreze cu statele membre ale UE şi cu alte părţi ale OMI pentru a pune în aplicare o traiectorie conformă cu obiectivul privind temperatura din Acordul de la Paris.

Strategia stabileşte, de asemenea, un obiectiv important: cel puţin 5% - să se depună eforturi pentru 10% - adoptarea de tehnologii, combustibili şi/sau surse de energie cu emisii de GES egale cu zero sau aproape egale cu zero până în 2030.

Acest obiectiv va pune în aplicare tranziţia, trimiţând un semnal clar industriei maritime şi a combustibililor şi stimulând deciziile de investiţii şi opţiunile în materie de combustibili necesare, subliniază sursa citată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Freepik.com
Bursa de Valori Bucuresti / Foto: BVB
Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Oriunde și la orice nivel
Foto arhiva: Reuters
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ciocănel de judecător / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn
Semiconductori
Bani / FOTO: Freepik
BVB deschide în scădere

BVB deschide pe minus: sectorul energetic pierde aproape 1%

Bursa de Valori București a deschis joi în scădere pe...

Oameni traverseaza stradas / Foto: Freepik
Camera de Comerț și Industrie a României
Muncitori / Foto: Freepik
Portul Constanța / Foto: Arhivă
Unitate de reciclare a deșeurilor / Foto: Freepik
Coreea de Nord atacă cibernetic România / Foto: Freepik
Guvenul vrea mai mulți bani
Mină de suprafață / Foto: Freepik

De ce merge industria mai bine decât anul trecut. Date INS

Cifra de afaceri din industrie a crescut în luna iunie...

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Freepik.com

pixel