Trenul care va circula cu 360 km/h. Primele teste trecute cu succes

Autor: Costin Spoială
Data publicării:
Noul model Shinkasen alături de unul de generație mai veche
Noul model Shinkasen alături de unul de generație mai veche
Un prototip al următoarei generaţii de trenuri de mare viteză Shinkansen a fost testat joi în prezenţa presei şi a atins 320 de kilometri pe oră, viteza maximă pentru actualele modele Shinkansen, transmite AFP. Purtând numele de cod ALFA-X, trenul cu zece vagoane şi un "nas" foarte lung, cu o formă aerodinamică, va deveni cel mai rapid tren de mare viteză din lume, capabil să atingă 360 km/h atunci când va intra în exploatare, în primăvara anului 2031, a informat compania feroviară East Japan Railway.

Producţia acestui prim exemplar de tren de mare viteză a fost finalizată luna aceasta la un cost de 10 miliarde yeni (80 milioane euro). Testele au început săptămâna trecută, însă testul care s-a derulat joi între Sendai şi Morioka, două oraşe din nordul Japoniei, a fost primul la care a avut acces şi media.

"Testul de astăzi s-a derulat cu succes, fiind atinsă o viteză de 320 km/h. Vom continua să testăm trenul timp de aproximativ trei ani", a declarat un purtător de cuvânt al East Japan Railway.

Comparativ, TGV-ul francez a atins în 1981, când a fost lansat, o viteză de 260 km/h, iar în prezent are o viteză comercială maximă de 320 km/h.

Citește și: Guvernul s-a înțeles cu ungurii. Tren de mare viteză pe ruta București-Cluj-Budapesta

Intrarea în serviciu a modelului ALFA-X nu este prevăzută a avea loc înainte de 2031, când liniile Shinkansen vor fi prelungite până la Sapporo, capitala insulei Hokkaido.

Shinkansen, pionierul mondial în domeniul transportului feroviar ultra-rapid, a luat naştere în 1964, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Tokyo. În prezent, aceste trenuri transportă zilnic sute de mii de pasageri cu o punctualitate aproape perfectă. Aceste trenuri se caracterizează printr-o securitate maximă, nefiind înregistrat niciun accident grav în cei peste 50 de ani de existenţă.

În paralel, Japonia testează şi un tren cu levitaţie electromagnetică - 'maglev' - care, cu ocazia unui test derulat în 2015, a atins viteza de 603 kilometri pe oră, un record mondial, potrivit companiei Central Japan Railways. Acest tren ar urma să transporte pasageri în 2027 între Tokyo (est) şi Nagoya (centru). Atunci ar urma să ruleze la viteze de 500 km/h pentru a acoperi distanţa de 286 kilometri în 40 de minute. Costul total al întregului proiect 'maglev' este evaluat la peste 9.000 de miliarde de yeni (peste 70 de miliarde de euro).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF
Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.


pixel