Licitație de lux: rubine cu fluorescență puternică și o piesă de colecție la Gemfields
Gemfields intră în atenția...
Uniunea Europeană a decis să modifice pragurile pentru compensarea pasagerilor afectați de întârzierile la zboruri, o măsură controversată menită să echilibreze drepturile călătorilor cu dificultățile financiare ale companiilor aeriene.
În prezent, pasagerii pot primi între 250 și 600 de euro pentru întârzieri de cel puțin trei ore, în funcție de distanța zborului. Însă, companiile aeriene consideră că aceste reguli le aduc costuri mari și preferă să anuleze zborurile în loc să le opereze cu întârzieri lungi, pentru a evita problemele în programul zborurilor.
Potrivit noului acord, pragul pentru dreptul la compensație va crește la patru ore pentru zborurile de până la 3.500 km sau cele între orașe din UE, cu o sumă fixă de 300 de euro. Pentru zborurile lungi, compensarea de 500 de euro va fi acordată abia după șase ore de întârziere.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a criticat dur schimbarea, afirmând că majoritatea pasagerilor vor fi astfel privați de drepturile lor la despăgubiri, deoarece multe întârzieri se încadrează între două și patru ore. BEUC face apel la Parlamentul European să protejeze drepturile călătorilor.
Și companiile aeriene nu sunt pe deplin mulțumite. Grupul Airlines for Europe (A4E), care include mari operatori precum Air France-KLM, Lufthansa, Ryanair și easyJet, susține că noile reguli introduc o complexitate sporită față de propunerea inițială a Comisiei Europene.
În schimb, un reprezentant al industriei aviatice franceze a considerat măsura un pas înainte pentru consumatori, subliniind că noile reguli vor clarifica legislația și vor reduce litigiile.
Polonia, care deține președinția Consiliului UE, a anunțat că acordul introduce peste 30 de noi drepturi pentru pasageri, inclusiv posibilitatea de a fi rerutați cât mai rapid, prin zboruri alternative sau alte mijloace de transport.
De asemenea, noua legislație prevede compensarea automată pentru zborurile anulate cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare și dreptul la asistență (mâncare, băuturi, cazare) în situații de perturbare a călătoriei.
Ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, și-a exprimat satisfacția față de înțelegerea obținută, recunoscând însă că textul ar fi putut fi mai ambițios.
„Este un pas important spre îmbunătățirea calității serviciilor pentru pasagerii aerieni”, a declarat acesta pe platforma X.
Noile reguli trebuie acum să fie aprobate formal de Parlamentul European pentru a intra în vigoare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Gemfields intră în atenția...
Peste 6500 de firme și-au...
Creșterea masivă a...
O nouă alertă de siguranță...
Creștere ușoară a ratei...
UE schimbă regulile pentru...
Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman
Ministerul Finanțelor a lansat...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Băncile au revizuit în scădere...
Alin Burcea, președintele ANAT...
Leul s-a întărit vineri în fața...
Fondul Monetar Internațional...
Sistemele ANAF au căzut din...
Dobânzile interbancare...
Compensarea locală a facturilor...
Industria auto trage un semnal...
Taxarea inversă este un...
Liderii Chinei și Statelor...
Elon Musk și Donald Trump au...
Curtea de Conturi a României a...
Donald Trump și Elon Musk,...