UE votează reguli noi ce ar îmbunătăţi siguranţa rutieră

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
UE vrea reguli noi pentru îmbunătățirea siguranței traficului rutier
UE vrea reguli noi pentru îmbunătățirea siguranței traficului rutier
Tratatul de la Lisabona și în special articolul 91 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) reprezintă temeiul juridic pentru crearea spațiului de siguranță rutieră, al cărui scop este de a ameliora siguranța rutieră și de a contribui la o mobilitate sustenabilă.

În 2010, Uniunea Europeană și-a reînnoit angajamentul de a ameliora siguranța rutieră, stabilind obiectivul de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere până în 2020, comparativ cu nivelurile din 2010.

O reducere anuală de 6,7 % ar fi fost necesară în perioada 2010-2020 pentru a atinge obiectivul UE pentru 2020. Cu toate acestea, din anul 2010, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în UE 28 a scăzut cu 19 %, ceea ce echivalează cu o reducere anuală medie de numai 3,4 %.

Dat fiind că nu s-a reușit reducerea numărului deceselor în ritmul dorit, sunt necesare reduceri anuale de 11,4 % între 2017 și 2020, pentru ca UE să rămână pe drumul cel bun. În conformitate cu raportul din 2018 elaborat de Consiliul european pentru siguranța transporturilor (ETSC), au existat 25 249 de decese pe axele rutiere din UE în 2017 (cu 477 mai puține decât în 2016, ceea ce reprezintă o reducere de numai 2 %). 

UE votează reguli noi ce ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Normele cer prezenţa anumitor tehnologii de salvare a vieţii omeneşti în toate maşinile noi. Elementele obligatorii de siguranţă ar trebui, de asemenea, să ajute şoferii să se obişnuiască cu tehnologiile automate şi să extindă tranziţia către maşinile fără şofer, se arată într-un comunicat al Parlamentului European. 

Citește și Cauzele accidentelor rutiere în România - Studiu CNAIR

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, faţă de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Deşi numărul de accidente s-a înjumătăţit în ultimele două decenii, statisticile arată ca numărul deceselor este în faza de stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie în continuare să fie îmbunătăţită siguranţa rutieră pentru a salva cât mai multe vieţi. 

În timpul şedinţei plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat undă verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranţă rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmăreşte, de asemenea, schimbarea legislaţiei existente, pentru a lua în considerare evoluţia tehnologică şi tendinţele sociale, precum îmbătrânirea populaţiei, noi surse de distragere a atenţiei şoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) şi creşterea numărului bicicliştilor şi pietonilor pe drumurile europene. 

Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieţii umane precum asistenţa inteligentă de viteză, ce semnalează şoferului că a depăşit limita de viteza printr-o vibraţie în pedala de acceleraţie, alerta privind somnolenţa şi atenţia dacă şoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenţiei pentru a anunţa şoferul dacă nivelul de atenţie vizuală la situaţia de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala şoferilor din spate că maşina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor şi oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, în timpul şi după un accident rutier. 

Citește și: Titi Aur spune cine sunt vinovații pentru accidentele rutiere

Autoturismele şi vehiculele uşoare ar urma să fie dotate cu sisteme de avertizare de frânare de urgenţă şi sisteme de avertizare la ieşirea din benzile de circulaţie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor şi autobuzelor li s-ar cere să includă sisteme de vizibilitate directă, care le-ar permite şoferilor să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fără a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum şi sisteme ce ar detecta prezenţa bicicliştilor sau pietonilor în imediata vecinătate. 

Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 - 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia. 8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale şi 37% în zonele urbane.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Mâine va fi o licitație suplimentară
Cultură agricolă / FOTO: Freepik
Concedieri
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness

INS: Rata şomajului a scăzut în luna octombrie

Ultimele cifre publicate de INS. 

Bancnota aniversară / FOTO: BNR

BNR a lansat o bancnotă aniversară dedicată Regelui Carol I

Imprimată pe suport de polimer și având o dimensiune de...

Oleoductul Drujba a fost închis
Carlos Tavares / FOTO: Wikipedia
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com

Uzinele Volkswagen din Germania intră în grevă

„Dacă va fi necesar, va fi cea mai dură bătălie de...

Totul a fost pe roșu
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată! / FOTO: Freepik
Ursula von der Leyen / Foto: Facebook Comisia Europeană
Tâmplar / FOTO: Freepik
Bani
Platformă petrolieră
O navă veche / FOTO: Freepik
Un proiect îndrăzneț / FOTO: Captură ecran
Donald Trump / Foto: Casa Albă

Trump amenință Rusia și China. Aveți grijă ce faceți!

Președintele ales al Statelor Unite, Donald Trump, care...

Elon Musk

Elon Musk deschide un nou front juridic împotriva OpenAI

Lupta juridică dintre Elon Musk și Sam Altman,...

Bună dimineața! Să aveți o zi plină de vești bune!
Multe semne de întrebare
Benzinărie

Prețul carburanților. Benzina și motorina, tot mai ieftine!

Este o ieftinire pe deplin justificată. 

Paris
Grâu

Polonia își face provizii record pentru orice eventualitate

Polonia a învățat din lecțiile trecutului.

Vagoane cisternă

Rusia ridică interdicțiile la exportul de benzină

Interdicția inițială, care urma să expire la sfârșitul...

Cablu / FOTO: Freepik
Canada / FOTO: Freepik

Canada s-a supărat pe SUA. Se discută măsuri radicale

Informația a fost confirmată de o sursă guvernamentală...

Bursa de Valori București

pixel