Un startup olandez începe producția primelor mașini solare

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Lightyear 0
Lightyear 0
Start-up-ul olandez de mobilitate Lightyear a început să fabrice primul vehicul electric de serie din lume care este alimentat cu energie direct din lumina soarelui.

Primul său model, Lightyear 0, are un preț de 250.000 de euro și a strâns deja aproximativ 150 de precomenzi. 

Lightyear plănuiește să producă aproximativ o mie de exemplare ale modelului la o o fabrică Valmet Automotive Oyj din Finlanda, începând cu un ritm de o mașină pe săptămână. Până în a doua jumătate a anului viitor, producția ar trebui să crească la cinci pe săptămână, a declarat directorul executiv și cofondatorul Lex Hoefsloot într-un interviu acordat Bloomberg.

Automobilul, care are panouri solare curbate pe capotă și pe acoperiș, este capabil să ruleze două luni fără încărcare în Amsterdam, în timpul verii, și chiar șapte luni în Portugalia, potrivit lui Hoefsloot. Energia obținută de la soare va adăuga până la 70 de kilometri (43 de mile) de autonomie în fiecare zi.

Reticențe

Mașinile alimentate de soare au avut dificultăți în a depăși stadiul de prototip din cauza suprafeței mari pe care o necesită panourile solare. Strângerea de fonduri în primele zile a fost o provocare, deoarece investitorii au fost reticenți în a-și plasa banii într-un concept nou, a declarat Hoefsloot. 

"În acest moment, suntem într-o etapă mult mai matură", adăugând că majoritatea investițiilor au venit din Olanda. Lightyear a obținut 81 de milioane de euro de la un grup de investitori condus de olandezi, în luna septembrie. 

Compania, fondată în Olanda în 2016, a dezvoltat, de asemenea, Lightyear 2, al doilea său model de mare volum, cu un preț de pornire de aproximativ 30.000 de euro. Lightyear 2 ar trebui să intre în producție până în 2025 și are asigurate rezervări din partea companiilor de leasing și car-sharing LeasePlan Corp NV și MyWheels, potrivit companiei.

Citește și: 

Hypercar-ul electric, mai rapid decât un Bugatti Veyron. Cum sună o astfel de mașină VIDEO

Mașinile electrice încep să detroneze ușor, ușor mașinile cu motoare pe combustie internă una dintre limitările care au existat până de curând era viteza.

Acum însă acestastă problemă a fost depășite de Rimac Nevera care este cea mai rapidă mașină electrică din lume! Hypercarul electric a atins o viteză maximă de 412 km/h pe pista de mare viteză de la ATP Papenburg. Acest lucru face ca Nevera să fie mai rapidă decât orice altă mașină electrică produsă în serie - și chiar mai rapidă decât un Bugatti Veyron!

408,47 km/h - aceasta este viteza pe care a avut-o Bugatti Veyron (1001 CP) în aprilie 2005 pe pista de testare VW din Ehra-Lessien. 17 ani mai târziu, Rimac Nevera doboară acest record. Rimac a publicat un videoclip în care se vede pilotul de teste Miro Zrnčević la volan. În clip se vede cum Nevera iese din curba înclinată la aproximativ 250 km/h înainte ca Zrnčević să accelereze la maximum. Chiar și la mult peste 300 km/h, accelerația hipercarului electric este impresionantă. În final, ecranul arată 412 km/h.

Atunci când Rimac Nevera a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2018, la acea vreme încă sub numele de C_Two, echipa din jurul șefului companiei, Mate Rimac, calculase o viteză maximă teoretică de 412 km/h. Mai bine de patru ani mai târziu, Nevera a ajuns de la teoreticul 412 km/h la practicul 412km/h.

Din fabrică, Rimac Nevera este limitată la 352 km/h

Cu toate acestea, clienții pot accelera Nevera la peste 400 km/h doar în câteva cazuri excepționale, deoarece mașina electrică este limitată la 352 km/h. În viitor, însă, va exista posibilitatea de a elimina temporar limitarea electronică de viteză în cadrul unor evenimente speciale și cu sprijinul Rimac. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Warren Buffett
Starbase / FOTO: Wikipedia
Studenți / FOTO: Freepik
Protest în fața unuei reprezentanțe Tesla

Tesla își continuă prăbușirea în Europa

Vânzările în țările europene au scăzut dramatic în...

iaurt / FOTO: Freepik

Danone pornește lupta împotriva coloranților artificiali

Deocamdată este vorba de doar câteva produse.

Calcule și verificări / FOTO: Freepik

Perspectivele companiilor, făcute scrum de Donald Trump

Totuși, nu toate sectoarele au de suferit din cauza...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Avertisment de la Buffett, falimente în scădere, scandal...

Închis
Se propune comasarea alegerilor
Magazin de mobilă / Foto: Freepik

Românii nu-și mai iau casă nouă, își renovează ce au

Românii trebuie să-și expoateze din nou imaginația și...

Pompe de petrol
Warren Buffett
Bogdan Chirițoiu / Foto: Oana Pavelescu

Albania începe lupta cu turismul necontrolat

Turismul necontrolat și schimbările climatice amenință...

Fondul Proprietarea
O persoană votează cu ocazia alegerilor prezidențiale / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Steagul SUA / Foto: Freepik

De ce a scos Donald Trump România din programul Visa Waiver

Revocarea accesului României la programul Visa Waiver de...

SpaceX
Shein / sursa foto: Flickr.com / Focal Foto
Bursa / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Donald Trump
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Apple. Foto: Freepik.com

pixel