Un startup olandez începe producția primelor mașini solare

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Lightyear 0
Lightyear 0
Start-up-ul olandez de mobilitate Lightyear a început să fabrice primul vehicul electric de serie din lume care este alimentat cu energie direct din lumina soarelui.

Primul său model, Lightyear 0, are un preț de 250.000 de euro și a strâns deja aproximativ 150 de precomenzi. 

Lightyear plănuiește să producă aproximativ o mie de exemplare ale modelului la o o fabrică Valmet Automotive Oyj din Finlanda, începând cu un ritm de o mașină pe săptămână. Până în a doua jumătate a anului viitor, producția ar trebui să crească la cinci pe săptămână, a declarat directorul executiv și cofondatorul Lex Hoefsloot într-un interviu acordat Bloomberg.

Automobilul, care are panouri solare curbate pe capotă și pe acoperiș, este capabil să ruleze două luni fără încărcare în Amsterdam, în timpul verii, și chiar șapte luni în Portugalia, potrivit lui Hoefsloot. Energia obținută de la soare va adăuga până la 70 de kilometri (43 de mile) de autonomie în fiecare zi.

Reticențe

Mașinile alimentate de soare au avut dificultăți în a depăși stadiul de prototip din cauza suprafeței mari pe care o necesită panourile solare. Strângerea de fonduri în primele zile a fost o provocare, deoarece investitorii au fost reticenți în a-și plasa banii într-un concept nou, a declarat Hoefsloot. 

"În acest moment, suntem într-o etapă mult mai matură", adăugând că majoritatea investițiilor au venit din Olanda. Lightyear a obținut 81 de milioane de euro de la un grup de investitori condus de olandezi, în luna septembrie. 

Compania, fondată în Olanda în 2016, a dezvoltat, de asemenea, Lightyear 2, al doilea său model de mare volum, cu un preț de pornire de aproximativ 30.000 de euro. Lightyear 2 ar trebui să intre în producție până în 2025 și are asigurate rezervări din partea companiilor de leasing și car-sharing LeasePlan Corp NV și MyWheels, potrivit companiei.

Citește și: 

Hypercar-ul electric, mai rapid decât un Bugatti Veyron. Cum sună o astfel de mașină VIDEO

Mașinile electrice încep să detroneze ușor, ușor mașinile cu motoare pe combustie internă una dintre limitările care au existat până de curând era viteza.

Acum însă acestastă problemă a fost depășite de Rimac Nevera care este cea mai rapidă mașină electrică din lume! Hypercarul electric a atins o viteză maximă de 412 km/h pe pista de mare viteză de la ATP Papenburg. Acest lucru face ca Nevera să fie mai rapidă decât orice altă mașină electrică produsă în serie - și chiar mai rapidă decât un Bugatti Veyron!

408,47 km/h - aceasta este viteza pe care a avut-o Bugatti Veyron (1001 CP) în aprilie 2005 pe pista de testare VW din Ehra-Lessien. 17 ani mai târziu, Rimac Nevera doboară acest record. Rimac a publicat un videoclip în care se vede pilotul de teste Miro Zrnčević la volan. În clip se vede cum Nevera iese din curba înclinată la aproximativ 250 km/h înainte ca Zrnčević să accelereze la maximum. Chiar și la mult peste 300 km/h, accelerația hipercarului electric este impresionantă. În final, ecranul arată 412 km/h.

Atunci când Rimac Nevera a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2018, la acea vreme încă sub numele de C_Two, echipa din jurul șefului companiei, Mate Rimac, calculase o viteză maximă teoretică de 412 km/h. Mai bine de patru ani mai târziu, Nevera a ajuns de la teoreticul 412 km/h la practicul 412km/h.

Din fabrică, Rimac Nevera este limitată la 352 km/h

Cu toate acestea, clienții pot accelera Nevera la peste 400 km/h doar în câteva cazuri excepționale, deoarece mașina electrică este limitată la 352 km/h. În viitor, însă, va exista posibilitatea de a elimina temporar limitarea electronică de viteză în cadrul unor evenimente speciale și cu sprijinul Rimac. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic

pixel