Vânzările auto pe piaţa chineză au CRESCUT
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Vânzările auto pe piaţa chineză au crescut cu 12,8% în septembrie, a şasea lună de creştere consecutivă, pe fondul redresării după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmit Xinhua şi Reuters.

Luna trecută, livrările pe cea mai mare piaţă auto din lume au urcat la 2,57 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019, a informat joi Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).

În primele nouă luni din acest an, vânzările au scăzut cu 6,9%, la 17,12 milioane de vehicule.

Septembrie şi octombrie, cunoscute ca "septembrie de aur şi octombrie de argint" de specialiştii auto chinezi, sunt percepute ca perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări, clienţii revenind în mod tradiţional să facă achiziţii după perioada verii.

COVID. Bill Gates, previziune sumbră. Când și cum vom reveni la viața normală

Reflectând această tendinţă, livrările de maşini de pasageri au crescut cu 8% în septembrie, producătorii auto Geely Automobile Holdings Ltd, Great Wall Motor Co Ltd şi Toyota Motor Corp înregistrând creşteri de peste 10%.

Salonul auto de la Beijing, evenimentele promoţionale şi politicile locale de sprijinire a consumului în sectorul auto au ajutat la majorarea vânzărilor în septembrie. Totuşi, activitatea economică încă este lentă, iar încrederea consumatorilor nu s-a redresat complet, a apreciat un oficial al CAAM, Chen Shihua.

Ca un semn promiţător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice şi hibride au crescut cu 67,7% în septembrie, la 138.000 unităţi. În acest an, CAAM se aşteaptă la un declin cu 11% al vânzărilor de automobile electrice şi hibride, la 1,1 milioane de unităţi.

Vânzările de camioane şi alte vehicule comerciale, care reprezintă aproximativ un sfert din piaţă, au urcat cu 40% în septembrie, sprijinite de investiţiile guvernamentale în infrastructură, precum şi de reglementările mai dure privind emisiile, aprobate anul trecut.

În acest an, Asociaţia Producătorilor Auto din China se aşteaptă la un recul de aproximativ 10% al vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume, iar în cazul unui al doilea val de infecţii declinul s-ar putea adânci la aproximativ 20%.

China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel