Raportul Draghi. Energia, marea problemă a Europei. Soluțiile propuse
Europa se confruntă cu o criză...
Vânzările de mașini noi electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu 12% în luna mai față de aceeași luna a anului precedent.
Germania a condus aceste scăderi, cu 30% în mai, potrivit datelor furnizate joi de organismul european al industriei auto.
Germania, cea mai mare piață de vehicule electrice din blocul comunitar, a pus capăt în mod anticipat, în decembrie, subvențiilor pentru achiziționarea de mașini electrice, ca parte a unui acord de ultim moment privind bugetul pentru 2024. În prezent, a înregistrat un declin de 16% al vânzărilor de mașini electrice de la începutul anului până în prezent, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Vânzările de mașini noi în UE au scăzut cu 3% în mai față de aceeași lună din 2023, a doua scădere din acest an, și au scăzut cu 2,6% la nivelul UE, al Marii Britanii și Asociației Europeane a Liberului Schimb (AELS) comasat, a precizat ACEA.
Drept urmare, companiile auto din toată lumea se concentrează acum pe producția unor modele electrice cu prețuri mai accesibile.
Pentru a proteja producătorii autohtoni de un aflux de importuri ieftine de mașini electrice, Comisia Europeană a declarat săptămâna trecută că va impune taxe provizorii de până la 38,1% pentru aceste modele fabricate în China, începând cu luna iulie.
Constructorul american de automobile electrice Tesla a declarat săptămâna trecută că se așteaptă să majoreze prețul Modelului 3 fabricat în China atunci când măsurile UE vor intra în vigoare. Compania lui Elon Musk a înregistrat o scădere de 34,2% a vânzărilor din luna mai în UE.
Stagnarea actuală a pieței de vehicule electrice a fost anticipată de ani de zile, dar vânzările ar trebui să se relanseze începând cu 2025, când vor intra în vigoare următoarele obiective UE privind emisiile auto, a declarat joi, într-o informare, grupul european de campanie Transport & Environment (T&E).
Vehiculele electrificate, hibride au reprezentat 48,9% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi din UE în luna mai, în creștere de la 46,2% cu un an înainte.
În timp ce cota de piață a mașinilor electrice a scăzut la 12,5% de la 13,8% în mai 2023, cea a modelelor hibride a crescut la 29,9% de la 25%.
Înmatriculările totale în UE pentru Volkswagen au crescut cu 1,6% în luna mai, în timp ce Stellantis și Renault au înregistrat o scădere a înmatriculărilor de 6,9% și, respectiv, 5,4%. Vânzările Toyota au crescut cu 13%, arată datele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Europa se confruntă cu o criză...
Banca Națională a României a...
Comisia Europeană a anunțat lista sistemelor de...
Consiliul Legislativ a avizat...
Comisia Europeană a prezentat...
Ultima rundă de vânzări organizată de belgienii de la De...
O evoluție zbuciumată a...
Ce a declarat un reprezentant al diplomației de la...
În schimb, aluminiul a scăzut din cauza prăbușirii...
Modificări care se regăsesc în celebra ordonanță-trenuleț.
Experții au analizat evoluțiile ulterioare ale acestei...
Un nou raport alarmant al Comisiei Europene.
Prețul aurului a atins un nivel...
Un adevărat simbol al Italiei,...
Acțiunile CoreCivic Inc și GEO...
Grupaj de ştiri.
Ministrul Energiei, Sebastian...
România este o țară sigură și stabilă politic și...
Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a discutat marţi...
Banca Națională a României a...