Criză iminentă la CFR Călători: Riscăm să rămânem fără trenuri în 2025!
CFR Călători trage un semnal de...
Vânzările de mașini noi electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu 12% în luna mai față de aceeași luna a anului precedent.
Germania a condus aceste scăderi, cu 30% în mai, potrivit datelor furnizate joi de organismul european al industriei auto.
Germania, cea mai mare piață de vehicule electrice din blocul comunitar, a pus capăt în mod anticipat, în decembrie, subvențiilor pentru achiziționarea de mașini electrice, ca parte a unui acord de ultim moment privind bugetul pentru 2024. În prezent, a înregistrat un declin de 16% al vânzărilor de mașini electrice de la începutul anului până în prezent, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Vânzările de mașini noi în UE au scăzut cu 3% în mai față de aceeași lună din 2023, a doua scădere din acest an, și au scăzut cu 2,6% la nivelul UE, al Marii Britanii și Asociației Europeane a Liberului Schimb (AELS) comasat, a precizat ACEA.
Drept urmare, companiile auto din toată lumea se concentrează acum pe producția unor modele electrice cu prețuri mai accesibile.
Pentru a proteja producătorii autohtoni de un aflux de importuri ieftine de mașini electrice, Comisia Europeană a declarat săptămâna trecută că va impune taxe provizorii de până la 38,1% pentru aceste modele fabricate în China, începând cu luna iulie.
Constructorul american de automobile electrice Tesla a declarat săptămâna trecută că se așteaptă să majoreze prețul Modelului 3 fabricat în China atunci când măsurile UE vor intra în vigoare. Compania lui Elon Musk a înregistrat o scădere de 34,2% a vânzărilor din luna mai în UE.
Stagnarea actuală a pieței de vehicule electrice a fost anticipată de ani de zile, dar vânzările ar trebui să se relanseze începând cu 2025, când vor intra în vigoare următoarele obiective UE privind emisiile auto, a declarat joi, într-o informare, grupul european de campanie Transport & Environment (T&E).
Vehiculele electrificate, hibride au reprezentat 48,9% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi din UE în luna mai, în creștere de la 46,2% cu un an înainte.
În timp ce cota de piață a mașinilor electrice a scăzut la 12,5% de la 13,8% în mai 2023, cea a modelelor hibride a crescut la 29,9% de la 25%.
Înmatriculările totale în UE pentru Volkswagen au crescut cu 1,6% în luna mai, în timp ce Stellantis și Renault au înregistrat o scădere a înmatriculărilor de 6,9% și, respectiv, 5,4%. Vânzările Toyota au crescut cu 13%, arată datele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...
PFA-urile din România vor plăti...