Extras de carte funciară gratis. ANCPI face precizări
Proprietarii de imobile nu vor mai plăti taxa pentru...
Vânzările de mașini noi electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu 12% în luna mai față de aceeași luna a anului precedent.
Germania a condus aceste scăderi, cu 30% în mai, potrivit datelor furnizate joi de organismul european al industriei auto.
Germania, cea mai mare piață de vehicule electrice din blocul comunitar, a pus capăt în mod anticipat, în decembrie, subvențiilor pentru achiziționarea de mașini electrice, ca parte a unui acord de ultim moment privind bugetul pentru 2024. În prezent, a înregistrat un declin de 16% al vânzărilor de mașini electrice de la începutul anului până în prezent, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Vânzările de mașini noi în UE au scăzut cu 3% în mai față de aceeași lună din 2023, a doua scădere din acest an, și au scăzut cu 2,6% la nivelul UE, al Marii Britanii și Asociației Europeane a Liberului Schimb (AELS) comasat, a precizat ACEA.
Drept urmare, companiile auto din toată lumea se concentrează acum pe producția unor modele electrice cu prețuri mai accesibile.
Pentru a proteja producătorii autohtoni de un aflux de importuri ieftine de mașini electrice, Comisia Europeană a declarat săptămâna trecută că va impune taxe provizorii de până la 38,1% pentru aceste modele fabricate în China, începând cu luna iulie.
Constructorul american de automobile electrice Tesla a declarat săptămâna trecută că se așteaptă să majoreze prețul Modelului 3 fabricat în China atunci când măsurile UE vor intra în vigoare. Compania lui Elon Musk a înregistrat o scădere de 34,2% a vânzărilor din luna mai în UE.
Stagnarea actuală a pieței de vehicule electrice a fost anticipată de ani de zile, dar vânzările ar trebui să se relanseze începând cu 2025, când vor intra în vigoare următoarele obiective UE privind emisiile auto, a declarat joi, într-o informare, grupul european de campanie Transport & Environment (T&E).
Vehiculele electrificate, hibride au reprezentat 48,9% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi din UE în luna mai, în creștere de la 46,2% cu un an înainte.
În timp ce cota de piață a mașinilor electrice a scăzut la 12,5% de la 13,8% în mai 2023, cea a modelelor hibride a crescut la 29,9% de la 25%.
Înmatriculările totale în UE pentru Volkswagen au crescut cu 1,6% în luna mai, în timp ce Stellantis și Renault au înregistrat o scădere a înmatriculărilor de 6,9% și, respectiv, 5,4%. Vânzările Toyota au crescut cu 13%, arată datele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proprietarii de imobile nu vor mai plăti taxa pentru...
Guvernul a aprobat o schemă de...
Cu doar câteva ore înainte de...
Grupaj de știri.
Ministrul Muncii, Simona...
Ministrul Muncii, Simona...
Investitorii au afișat un...
Daniela Dărăban, directorul executiv al Federației...
O măsură ce se va aplica în conformitate cu unordin al...
Ministrul Muncii, Simona...
În 2025, războiul cipurilor...
BNR a comunicat cursul valutar...
Este concluzia unui sondaj Reuters realizat în rândul...
Anunțul a fost făcut marți de guvernul de la Kiev, citat...
Primul trimestru tocmai s-a...
Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații...
Regina Maria, una dintre cele...
Au scăzut rezervele valutare...
Aurul a atins marți un nou...
Kremlinul a venit cu precizări...
Reuters a realizat o cronologie...
Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității...
Norvegia revine pe radarul geopolitic european, pe...
Sebastian Burduja a ţinut să...
Uniunea Europeană se pregătește...
Turismul european spre SUA...